Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, syökää kaikkea kohtuudella, mutta

Vierailija
14.03.2011 |

pitäkää itsenne hieman säästöliekillä jatkuvasti tai sitten pidätte muutaman paastopäivän viikossa.

Jättäkää se jatkuva mässyttäminen ja napostelu pois.

On nimittäin todettu, että pienessä nälässä elävät ihmiset säilyvät terveimpinä.

Myös päästään.

Tero

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota pitää välttää viimeiseen asti.

Kun taas me hoikat ja terveet, joilla ei ole syömishäiriöitä, tiedämme, että pieni nälkä ei tapa ketään vaan se on vain oire siitä, että keho tarvitsee kohtapuoliin vähän lisää polttoainetta.

Vierailija
2/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla se terävin kynä siellä penaalissa! Syö vähän voita niin lähtee taas moottori käyntiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota pitää välttää viimeiseen asti.

Kun taas me hoikat ja terveet, joilla ei ole syömishäiriöitä, tiedämme, että pieni nälkä ei tapa ketään vaan se on vain oire siitä, että keho tarvitsee kohtapuoliin vähän lisää polttoainetta.

että ihmisille on palannut terve suhtautuminen rasvoihin, siis tajutaan että rasva on ihmiselle välttämätöntä.

Toisaalta tilalle on nyt tullut vastaava sairas suhtautuminen hiilihydraatteihin, ei tajuta että ihmisen aivot tarvitsevat sekä rasvaa että hiilihydraatteja. :(

Tero

Vierailija
4/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota säästöliekkimeininkiä ja ne oli kyllä aivan kauhean näköisiä! Liian laihan ja surkean näköisiä ja iho harmaa jne. Onko se sit sen arvoista että on koko ajan nälkä ja näyttää kamalalta.

Vierailija
5/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäkää itsenne hieman säästöliekillä jatkuvasti tai sitten pidätte muutaman paastopäivän viikossa. Jättäkää se jatkuva mässyttäminen ja napostelu pois. On nimittäin todettu, että pienessä nälässä elävät ihmiset säilyvät terveimpinä. Myös päästään. Tero

Vierailija
6/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin elimistö toimii parhaiten, tämä on ihan fakta. Ja myös tuo on fakta, että aivot tarvitsee hiilihydraatteja. Itse en ymmärrä sitä, että nykyään ihmiset ei kestä nälkää, aina pitää suunnilleen olla joku banaani laukussa tai tulee kauuuuheaaa nälkä. Ja jo lapsille opetetaan samaa, eväät joka paikassa mukana. Ei hyvä!

Vierailija
7/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota säästöliekkimeininkiä ja ne oli kyllä aivan kauhean näköisiä! Liian laihan ja surkean näköisiä ja iho harmaa jne. Onko se sit sen arvoista että on koko ajan nälkä ja näyttää kamalalta.

Se on ihmisen luonnollinen tapa elää ja syödä.

Ei se tarkoita laihuutta ja huonosti voimista.

Vierailija
8/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse syön mahdollisuuksien mukaan 1200-1500 kcal päivässä ja olen elämäni kunnossa, onnellinen ja energiaa vaikka muille jakaa. Mitat 58-60/170, ikä 30

Vierailija
9/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. aamulla puuroa

välipala porkkanoita

lounas jogurttia, ananasta, kananmuna

välipala hedelmä

lounas tonnikalasalaatti

välipala hedelmä

iltapala hedelmä

Lisäski kahvia ja vettä

Vierailija
10/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tulee pahantuulinen jos verensokeri laskee eli en voi olla syömättä ja pienessä nälässä koko ajan.

Olipa aika, jolloin en tuntenut nälän tunnetta ollenkaan, mutta jos edellisestä ateriasta oli kulunut pitkä aika, aloin muuttua todella pahantuuliseksi.

Puoliso sitten huomasi tämän, minä en, ja vasta sen jälkeen minä itse tunnistin tämän itsessäni, sanoin esim. lomamatkalla miehelle, että on pysähdyttävä syömään, muuten alan riitelemään.

Vierailija
11/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Heikkilän suusta, niin sitten alkaa paasaus.

Heikkilä ei itse ole ilmeisesti vielä lukenut tätä tutkimusta.

Vierailija
12/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tulee pahantuulinen jos verensokeri laskee eli en voi olla syömättä ja pienessä nälässä koko ajan.

Olipa aika, jolloin en tuntenut nälän tunnetta ollenkaan, mutta jos edellisestä ateriasta oli kulunut pitkä aika, aloin muuttua todella pahantuuliseksi.

Puoliso sitten huomasi tämän, minä en, ja vasta sen jälkeen minä itse tunnistin tämän itsessäni, sanoin esim. lomamatkalla miehelle, että on pysähdyttävä syömään, muuten alan riitelemään.

tottakai tulee pahantuuliseksi jos on koko päivän syömättä, mutta jos on pari tuntia syömättä niin ei se kyllä terveen ihmisen elämään vielä vaikuta. Käypä lääkärissä!

Vierailija
13/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästöliekillä. Sehän tarkoittaa sitä että elimistö on hälytystilassa!

Vierailija
14/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on syödä itsensä vain 80-prosenttisesti täyteen. :)

Länsimaalaiset harjoittavat ihan päinvastaista ja hotkaisevat aterian, jonka päätteeksi ovat 120-prosenttisesti täynnä..

Vierailija
15/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi huonosti. Kunnn ruoka spivin väliajoin pitää nälän poissa.

Vierailija
16/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihmiselle tee hyvää ahdata itsensä täyteen ihan ähkyksi. Pieniä aterioita useasti päivässä. Jos illalla on pieni nälkä niin se on vaan hyvä, silloin ei enää aleta syömään vaan mennään nukkumaan! Ei nälkä ole mikään vihollinen, kuten moni tuntuu ajattelevan.

Vierailija
17/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö väärin, on nälkäinen ja voi huonosti. Kunnn ruoka spivin väliajoin pitää nälän poissa.

ja hyväksyä ajatus, että ehkä nälkä ei olekaan ihmiselle niin vaarallista.

Ja keskittyä syömisen sijaan johonkin muuhun elämässä.

Tero

Vierailija
18/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö väärin, on nälkäinen ja voi huonosti. Kunnn ruoka spivin väliajoin pitää nälän poissa.

ja hyväksyä ajatus, että ehkä nälkä ei olekaan ihmiselle niin vaarallista.

Ja keskittyä syömisen sijaan johonkin muuhun elämässä.

Tero

oletko zeniläinen?

Vierailija
19/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen normaalipainoinen ja mielelläni noudattaisin tuota vähän syömisen strategiaa, mutta elämä on kyllä silloin aika surkeeta. Ja mulla on siis bmi 23,8 eli en ole mikään läski mutten mikään hoikkiskaan, mikä tietty mieluiten olisin. Välillä pidän niukempia aikoja että pysyy paino normaalina ja se kyllä haisee noin jatkuvana olotilana.

Vierailija
20/20 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi siitä tulee niin ikävä fiilis. Jos jonkun aikaa olet vähän vähemmällä ravinnolla niin huomaat, että se nälkä ei enää tunnukaan ikävältä vaan päinvastoin, siitä tulee hyvä ja energinen olo, kun syö vähän niukemmin. Ja sellaista pikkunälkää ei enää edes huomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan