Minkä ikäiselle lapselle laitatte vielä vaatteet iltaisin valmiiksi
odottamaan huomista aamulähtöä? Vai laitatteko muut? Mulla on 7 v ja 9 v pojat ja heille molemmille minä valitsen ja laitan vaatepinot valmiiksi iltaisin josta he aamulla sitten pukevat ne kiltisti päälleen. En siis kestä ajatusta, että he itse tonkivat ne kaapista ulos ja pukevat ties mitä päällensä.
Kommentit (16)
kun oma on jo 15, mutta luultavasti kymmenen tienoilla ja vähän yli kun alkoi enemmän esittää toiveita millaisia vaatteiden pitää olla.
Nyt poika 10 v pukee itse (on tarkka vaatteistaan ja vaihtaa ne joka päivä *huokaus*) samoin kun 8 v tyttö. Tytön vaatteita joudunkin heittelemään pyykkiin, kun ei ole niin nopon nuuka ruokatahrojen suhteen.
joskus laitan, joskus en. Jos haluan heidän laittavan jotain yhteensopivaa, niin jätän ne pinon päällimmäiseksi. Ne he ottavat kuitenkin, oli se mitä tahansa.
laitan noin kolmena iltana viikossa + juhliin. Itse hän laittaisi aina verkkarit ja hupparin.
Etsii kaapista itse ja vaatteet on päällä ennen kuin ehdin kissaa sanoa.
jos lapset iltaisin katsovat vaatteet itse valmiiksi?
Meillä 7v, 9v ja 11v katsot itse vaatteet ja minä ns. hyväksyn ne vaatteet valmiiksi.
Laitan kouluaamuiksi vaatteet valmiiksi. Pojat heräävät tuntia ennen kuin minä ja kuopus, joten en halua sitä herätystä, mikä tulisi kun pojat ryntäävät vaatekaapeilleen etsimään päällepantavaa.. (kaapit siis meidän makkarissa)
Haluan myös, etä vaatteet ovat päivään ja toisiinsa sopivat :)
Poika alkaa nyt osoittaa 5,5v merkkejä, että mikä tahansa vaate ei kelpaa. Täytyy aloittaa hänen kanssa neuvottelut, tähän asti olen itse saanut päättää ja poika on mukisematta pukenut mitä vaan.
kaivaa itse useimmiten vaatteensa. Toki tarkistetaan mitä pukee, mutta pukee kuitenkin itse. Monesti auttaa vielä pikkuveljen vaatteiden kanssa tyyliin "sukat puuttuu" ja hakee sukat. Mutta juu, kyllä vielä pitää pitkää katsoa ja tarkistaa, ettei shortseissa lähde pihalle :D
Mies on 35 ja laitan sille vaatteet valmiiksi.
Lapset on 8 vuotiaasta lähtien hoitaneet homman itte.
Mutta lapset onkin tyttöjä.. :D
ekaluokkalainen poika laittaa jo itse päällysvaattet valmiiksi odottamaan. Sisävaatekerran saa valita itse.
käsken 9-vuotiaan laittaa illalla vaatteensa valmiiksi ja sitten katson, ovatko sopivat.
Joskus laitan valmiiksi, mutta yleensä ne ei kelpaa ihan mukisematta, joten yhdessä katotaan.