Pinnalliset ihmiset eivät välttämättä koskaan rakasta,
pitkissä parisuhteissa voivat toki kiintyä toiseen ja tottua sen toisen ihmisen läsnäoloon. Mutta jos tulee vaikeuksia, on helppo nostaa kytkintä ja etsiä vähän fantsumpi puolisko itselleen.
Kommentit (31)
Jotkut eivät esim. vain jaksa välittää terveydestään ja esim. syödä ja liikkua kunnolla, jolloin on helppo käyttää tekosyynä sitä, että vain pinnalliset ihmiset on juomatta kaljaa ja syömättä bigmäccejä..
mutta kun lähtee asiaa ajattelemaan,niin kyllä sitä voi pinnallisuudeksikin sanoa.
Ihmisillä,jotka eivät pysty rakastamaan ja sitoutumaan, on yleensä lapsuudessa koettua turvattomuudentunnetta, ts.kiintymyssuhdehäiriö, niitä voi olla monenlaisia.
Silloin monesti elämänarvot ovat pinnallisia: raha, työ tms, ja ne ovat vääristyneessä suhteessa tärkeimpiä kun rakkaus, johon henkilö ei pysty sitoutumaan.
Tässä ensimmäinen vastaaja, joka tajusi mitä tarkoitan.
mutta kun lähtee asiaa ajattelemaan,niin kyllä sitä voi pinnallisuudeksikin sanoa.
Ihmisillä,jotka eivät pysty rakastamaan ja sitoutumaan, on yleensä lapsuudessa koettua turvattomuudentunnetta, ts.kiintymyssuhdehäiriö, niitä voi olla monenlaisia.
Silloin monesti elämänarvot ovat pinnallisia: raha, työ tms, ja ne ovat vääristyneessä suhteessa tärkeimpiä kun rakkaus, johon henkilö ei pysty sitoutumaan.
Minusta saa varmasti hyvin pinnallisen kuvan, koska en hihku tunteitani suureen ääneen kaikille. Tunteet minulla on siinä missä muillakin, koen vain yksityisasiani niin henkilökohtaisiksi etten halua keskustella esim. erostani edes ystävieni kanssa. Jotkut ihmiset oikein yrittävät kaivaa (negatiivisia) tunteita minusta esiin, ja pettyvät kun kiitän huolenpidosta ja vakuutan että voin aivan hyvin ja pärjään kyllä. Hassua on se, että itse pidän pinnallisina niitä ihmisiä jotka itkevät ja hihkuvat elämänsä jokaisen yksityiskohdan suureen ääneen kaikille. Aivan kuin muu maailma ei uskoisi heidän tuntevan mitään ilman että erikseen kerrotaan "Nyt tunnen, huomioikaa!".
pinnallinen. Ei se omien asioiden hölpöttänminen syvälliseltä kenestäkään kuulosta. Pinnallinen ihminen voi olla hiljainen tai puhelias. Pinnallisuus on sitä, että toisesta ihmisestä halutaan vain se päällinen puoli näytille omaan suhteeseen. Pinnallinen ihminen ei ehkä rakastu, mutta rtarvitsee silti seuraa ja seurustelee ja on parisuhteessa vain sen näyttämien tai seuranhalun vuoksi.
toisten pinnallisuudesta paasaa ne, jotka eivät edes saisi itselleen kunnollista työtä, rahaa tai ulkonäköä. Ja sitten jos jollain näitä on, ovat ne tietenkin vain pinnallisia paskiaisia, jotta itselle jäisi edes se mielikuva, että on jotenkin jalo ihminen, kun on köyhä ja itsestään huolehtimaton.
exäni *rakasti* puhumista rakkaudesta, rakastamisesta, perhe-elämästä jne, mutta oikeastaan se oli kaikki esittämistä. Lähti ovet paukkuen toisen naisen luo, kun 1 v:lla paljastui parantumaton sairaus. menin aivan hajalle. en usko että asia (lasten tai minun näkökulmasta) millään lailla vaivaa häntä tänäkään päivänä.
pinnallisuutta naamariin. Isäni on ollut tuollainen naamari-ihminen, kyvytön osoittamaan mitään tunteita, ja kertomaan tai tarvitsemaan oikein mitään. Hän on sataprosenttisen asiaihminen. Kuitenkin hän on ollut naimisissa yli neljäkymmentä vuotta, ja viettänyt aikaa perheensä kanssa. Isääni tiesin voivani aina luottaa, hän on aina ollut ihminen, johon voi turvata, varsinkin nuorempana, kun sitä enemmän tarvitsin. Se onkin ollut ainoa rakkaudenosoitus, mitä isältäni olen saanut, mutta se on merkinnyt minulle paljon. Että isäni on ajanut 300 km suuntaansa vain hakeakseen minut lentokentältä tai lähtenyt aamuyöstä kiinnittääkseen minun yölamppuni opiskelija-asuntooni ennen kokousta. Joten naamari ei ole sama kuin pinnallisuus.
Pinnallinen ihminen ei pysy ihmissuhteissaan, koska ei tiedä, mitä rakkaus on. Hän sotkee sen ihastumiseen, ja luulee, että rakkaus on ohi, kun alkuihastus haihtuu, eikä pysy suhteessa koskaan niin pitkään, että pääsisi vaiheeseen, missä todellinen rakkaus syntyy. Valitettavasti näitä on paljon, julkisuudessakin on ihmisiä, joiden ihmissuhteet eivät ole koskaan kymmentä vuotta kestäneet. Ja puhuvat silti rakkaudesta. Kun luulevat, että se on sitä ihastusta.
Jos ei tee sinun mokiasi ja ryömi sinun ikuisissa pohjamudissasi, mitäpä muuta defenssiä keksisit kuin nimittää tätä onnellisempaa eläjää pinnalliseksi :-D.
ensinnäki siis joo kaikki on pinnallisia!
ERIjuttu o sitte onks ILKEÄ ja pinnallinen!¨
Kaikki ihmiset on pinnallisia. Sen kanssa on vaan opittava elään.
Jo se ku tossa joku tän keskustelupalstan kohdalla alko kertomaan "kuinka hallitsee tunteitaan muita paremmin" tai jotai ton sorttista niin voin kertoo että toi vasta pinnallista onki. Siellähä se monee kertaa sanotaa "OON PAREMPI KU MUUT KOSKA EN OO TOLLANE NOLO DRAMA QUEEN NIIKU MUUT" taval tai toisel..
Pitää vaan opetella tasapainossa elään pinnallisuutensa kanssa eikä välittää siitä mitä muut ajattelee ! (mm. siitä miten ilmaset itseäs)
JOS MULTA KYSYTÄÄN KAIKISTA VÄHITEN PINNALLINEN ON IHMINEN JOKA YHTÄLAILLA OSAA KUNNOLLA PUHUA TUNTEISTAAN KUN KUUNNELLA VILPITTÖMÄSTI MUITA JA TUNTEA NIITÄKIN EIKÄ VAAN ITTEENSÄ KOHTAAN EMPATIAA.
AINIIN ÄLKÄÄKÄ IHMISET OTTAKO ITSEÄNNE LIIAN TOSISSAAN !