Valehtelen aina verikokeen ottajalle että mulla on c-hepatiitti.
Kommentit (24)
En ymmärrä..
Mikset sano että olet hiv positiivinen?
Luulisi että se näkyisi sun tiedoistas!
tietokoneelle hepatiitti positiiviseksi. Jos haluat tietää, että onkom jätä kerran valehtelematta ja katso, että vetääkö näytteenottaja kertakäyttöhanskat käteensä.
Ja eihän sitä joka kerta tarvitse kertoa. Se näkyy sun tiedoissa. Paitsi että voi olla että se on jo moneen kertaan varmistettu, ettei sulla sitä oikeasti ole.
olemaan sillä tuulella, valehtelen että olen ollut verikontaktissa positiivisen kanssa.
Ne tutki mun kassin paksut hanskat kädessä kun kerroin että siellä on neuloja ja mulla on hepa-c.
vaikka sulla olisikin hepatiitti...ymmärtävät ettei se tartu pisaratartuntana. Ja jos pistohaavariski, niin ei ne hanskat mitään suojaa.
onpahan niilläkin työilta vähän jännittävämpi. Ja jos joudun osastolle, saan yksityishuoneen omalla vessalla ja muuta luxusta.
kuolemantuomio. Se on oikein hyvin hoidettavissa nykyään.
T: ex-C-hepapositiivisen puoliso.
En oo ikuna kuullu, että hepatiitin takia saisi yksityishuoneen. Miksi ihmeessä saisi?
kannattais käyd hiv-testissä, mulla nimittäin on. Vaikkei ehkä olekaan, en ole varma.
Yksityishuone, ruoka tuodaan sinne, oma vessa ja vapaus päättää siitä mitä kanavaa töllöstä katsotaan, ei tartte tapella jonkun kitisijämummon kanssa ohjelmista.
Neulan kärjen verestä jää iso osa hanskaan tulevaan reikään. Verimäärä joka läpäisee ihon ei ehkä silloin riitä tartunnan aikaansaamiseen. Hepatiitti tosin tarttuu paljon pienemmästä virusmäärästä kuin esim HIV.
sairaalabakteerinkantaja saa. Sano seuraavaksi MRSA, ESBL. Ja silloinkin riski joutua muiden kanssa samaan, jos osastolla useampi saman sairaalabakteerin kantaja joka vielä samaa tyyppiä.
ja varsinkin silloin. Kusen seisaaltaan, mutta pyyhin peräni paperilla ja pyyhkäisen vessanpytynreunaan.
osastolla saa muiden mummojen kanssa tuijotella Kaunareita. Sori.
Yksityishuone, ruoka tuodaan sinne, oma vessa ja vapaus päättää siitä mitä kanavaa töllöstä katsotaan, ei tartte tapella jonkun kitisijämummon kanssa ohjelmista.
Just joo..eipä näkynyt yksityishuoneita..siellä samassa huoneessa kolmen muun mamman kanssa olin. Millähän vuosikymmenellä mahdat elellä...???
mulla ei sitä vielä olekaan vaikka joku vitun aureus olikin, muttei kuulemma se pahin.
Aha. Onnea.
T: Upeaa