Kävin uimassa ja järkytyin!!
Uimahallissa liian moni lapsi huomattavan ylipainoinen. Ja lihavuus oli kertynyt keskivartalolle, jalat olivat laihat. Samanlailla lihavia, kuin keski- iän ylittäneet kaljaa juovat miehet ja naiset.
Hienoa, että olivat lähteneet uimaan, mutta uinnin jälkeen istuttiin syömässä ranskalaisia limulla. Ja vanhemmat mässäilivät myös! Mitä teidän päässä oikein liikkuu?
Vanhemmat ajatelkaa lastenne tulevaisuutta ja antakaa terveellistä ruokaa!! Luulisi lasten terveys kiinnostavan.
Kommentit (53)
kun tämä on täysi vitsi..
Missä uimahallissa on tarjolla ranskalaisia?
Tonne mäkin voisin viedä mun lapset uimaan ja syömään.
Vielä kun ne vois syödä samalla kun ui, niin säästyis aikaaa. Säästyneellä ajalla voisin mennä vaikka kotipitzaan ja ostaa jokaiselle perhepitzan.
Sitten kotiin syömään karkkia ja suklaata.
Huh, huh.
Kankaanpään uimahallissa tajolla on karkkia, limua, hampurilaisia, ranskiksii kaikkee ihq et täältä löytyy.
kirkonkylien ja maakuntien. Siksi ylipainoisia lapsia näkeekin juuri puuhamaissa yms. kun sinne tullaan ties mistä peräkylistä. Tietysti monien vanhempien käsitys ylipainosta on hämärtynyt. Ei nähdä lapsen ylipainoisuutta. Siihen varmaan osa ylipaino-ongelmasta perustuukin: "KUn tuo meidän Jarno-Petteri, 10 v on sellainen lapsen pyöreä..."
ei ainakaan Mansessa :D
Mutta useita kylpylöitä ja kotikaupungissani on pitseria heti uimahallin vieressä. Naapurikaupungissa 25km päässä saa ihan uimahallin "kahviosta" lounasta, jossa on myös tarjolla hampparia ja ranskiksia. Ja se pitseriakin löytyy tien toiselta puolelta.
sitä ylellisyyttä on joku kämänen, ylihintanen lisäainehampurilainen tai nakki-ranskikset jostain pahvilaatikosta nautittuna. Mutta kun ei ole koskaan opittukaan syömään hyvistä raaka-aineista tehtyä hyvää ruokaa, niin minkäs teet.
uimahallissa ranskiskioskia hallin yhteysessä...että taitaa olla aika tekaistu tarina taas tää!
ap kertoi olleensa Flamingossa. Tiettävästi Flamingo ei sijaitse Tampereella.
on vaikeampi päästä eroon, jos on ollut lapsena ylipainoinen. Liittyi johonkin rasvasoluasiaan. Kaikki tuntemani lapsena jo ylipainoiset kaverini ovat äärimmäisen katkeria vanhemmilleen. "Piiskaaminenkin olisi ollut parempi juttu", totesi eräs ystäväni.
nykyään niin moni lapsi on ylipainoinen. Itse olin lapsena ylipainoinen ja kyllä tosiaan toivon että vanhempani olisivat puuttuneet asiaan kunnolla. Meillä ei kotona kontrolloitu syömisiä mitenkään, herkkuja saatiin syödä ja isä niitä myös osti meille aina kun vähänkin kerjättiin. Myös siskoni oli ylipainoinen. En edes tiedä miltä tuntuu olla normaalipainoinen. Teini iässä painoin 86kg. Silloin aloin laihduttamaan, mutta en tosiaankaan tehnyt sitä terveellisesti. Laskin kaloreita neuroottisesti ja käytännössä söin vain perunaa ja leipää. Ja vaikka laihduin sen 10kg niin edelleen olin lievästi ylipainoinen. Ja BMI on pysynyt lievän ylipainon puolella koko aikuisikäni. No tietysti nyt aikuisena olen itse vastuussa siitä mitä suuhuni pistän, mutta vaikeaa on laihduttaminen kun lapsena opituista tavoista on vaikea päästä eroon.
Ja jos pitseria sijaitsee hallin vieressä se ei ole uimahallin yhteydessä! Ha mitä tulee pitsaan niin kyllä sitä ja muutakin roskaruokaa voi joskus syödä ei kannata olla niin naurettavan fanaattinen kaikesta!Mulle ei tulis mieleenkään kanniskella johonkin hemmetin Puuhamaahan omia eväitä mukaan mielummin sit syödään ne nakit ranskalaisilla :D RELATKAA!
Joo, mut kyllä mun lapset saa ollakin lapsen pyöreitä. Ei tarvi olla laihoja! Kun ei ne mitään lihavia myöskään ole, vaan tavallisia lapsia.
Tuntuu että kaikkien pitäisi olla jo lapsena laihoja.
Vein joku aika sitten kolmikuisen vauvani työpaikalla morjestamaan työkavereita. Siellä yksi nuori tyttö sanoi, että onpas se lihava! Häh, miten joku voi sanoa vauvasta niin!
Ei lapsien pienestä pyöreydestä tarvi tehdä mitään juttua sen takia että joka paikassa meuhkataan lihavuudesta.
Asia on erikseen oikeasta lihavat lapset, joita toki valitettavasti näkee. Mutta se ei tietenkään lapsen vika ole, vaan vanhempien.
Mutta toivoisin tosiaan kohtuutta tähän keskusteluun lasten lihavuudesta.
Ja itse asun pienessä kaupungissa ja voin vannoa että täällä ei kovin montaa lihavaa lasta ole. Miten voisi olla, kun täällä liikunta ja liikunnalliset leikit on lapsille arkipäivää. Nytkin talvella lapset käy hiihtämässä tai luistelemassa liki joka päivä. EI ne missään grillillä käy tankkaamassa välillä, vaan syövät kotona kotiruokaa.
sitä ylellisyyttä on joku kämänen, ylihintanen lisäainehampurilainen tai nakki-ranskikset jostain pahvilaatikosta nautittuna.
Eikö tässä nyt puhuta lapsista. Mä ainakin tykkäsin lapsena nakeista, ranskiksista ja "kämäsistä" burgereista. Muutaman kerran kuukaudessa saatiin näitä herkkuja.
Eikä lasten tarvitse saada sitä mitä haluavat. Aikuisen tehtävä on päättää mikä on lapselle hyvää ja terveellistä!
en vaan uimahallissa vaan yleensä, että lapset ovat kautta linjan pulskistuneet ja ihan todella ylipainoisia lapsia näkee paljon, jopa urheiluharrastuksissa.
Enkä nyt tarkoita tuollaista "jäpikkää" eli jonkun kuvaamaa lihaksikasta vantteraa lasta vaan tarkoitan sitä, kun lapsella on selkeästi kaksoisleuka ja vyötäröllä uimarengas. Lapsilla hirmu usein tämä näkyy just keskivartalo- lihavuutena.
Olimme katsomassa musiikkiluokkien konserttia kaksi viikkoa sitten ja oli oikeasti paha katsoa niitä lapsia. Asuksi oli varmaan sovittu farkut ja T-paita ja mitä ylemmälle luokka-asteelle mentiin, sitä lihavammaksi varsinkin tytöt muuttuivat. Läskit pursuivat farkkujen vyötärön yli ja monella oli sellaiset pihtipolvet kun olivat kertakaikkiaan niin lihavia. Ja en nyt viittaa mitenkään siihen että musiikin harrastaminen korreloisi lihavuuteen, vaan lähinnä tuossa havaitsi luokka-aste kerrallaan lasten kehittymisen.
En tiedä mistä tämä johtuu, ruokailutottumuksista vai liikunnan vähyydestä. Itse joudun vahtimaan tosi tarkasti mitä suuhuni pistän jotta pysyn edes normaalipainoisena. Meillä syödään peruskotiruokaa runsailla kasviksilla höystettynä ja pyrin tosi paljon välttämään syömisen pohtimista tyttöjeni kuulleen ja korostan myös pienen herkuttelun tärkeyttä, toivon heidän perineen isänsä "läpipasko" geenit eikä mun syö munkki ja liho kilo geenejä. Toistaiseksi asiat on hyvin, molemmilta pystyy nakuna laskemaan vatsalihakset.
on pikkupoikien TISSIT ylipainon takia!
Niin en Puuhamaahan, Flamingoon enkä Lintsille.
Haluan nauttia koko päivän pienestä ylellisyydestä eikä siihen todellakaan kuulu omien voileipämöttösten kuljettelu kylmälaukussa. Koko päivähän menee jo ajatuksesta pilalle.