Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin uimassa ja järkytyin!!

Vierailija
13.03.2011 |

Uimahallissa liian moni lapsi huomattavan ylipainoinen. Ja lihavuus oli kertynyt keskivartalolle, jalat olivat laihat. Samanlailla lihavia, kuin keski- iän ylittäneet kaljaa juovat miehet ja naiset.

Hienoa, että olivat lähteneet uimaan, mutta uinnin jälkeen istuttiin syömässä ranskalaisia limulla. Ja vanhemmat mässäilivät myös! Mitä teidän päässä oikein liikkuu?

Vanhemmat ajatelkaa lastenne tulevaisuutta ja antakaa terveellistä ruokaa!! Luulisi lasten terveys kiinnostavan.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uimareissun voi matkoineen mennä se 3-4t ja kotiin ei ehdi laittamaan lämmintä ruokaa, niin mitä vaihtoehtoja oikesti lapselle Flamingosta löytyy?

Ihan vaan ihmettelen. Itsellänikin on hiukan pyöreä lapsi ja usein reissussa se helpoin vaihtoehto on ranskikset ja hampurilainen. Valitettavasti.

Vierailija
22/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoiset tai hoikat lapset ovat todellakin vähemmistö uimahallissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitytään ampumaan viestin tuoja.

AP:n esille nostama asia on oikeasti vakava. Sinänsä jokaisen oma asia millaiseksi jokinorsuksi itsensä kasvattaa, mutta kun tämä vaan kaatuu veronmaksajien piikkiin tulevaisuudessa.

Mun mielestä läskien pitäis maksaa jonkinlaista haittaveroa.

Vierailija
24/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoreksia ei ole mikään pieni ongelma.

Se ei ole ainut syömishäiriö mitä on olemassa.

Turha yrittää kaunistella syömishäiriöongelmaa.

Vierailija
25/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelimeen sen sijaan että tulette tänne vaahtoamaan. Siellä olis varmaan asiantuntevammat vastaajat jotka oikeasti auttais pääsemään näistä järkytyksistä yli.

Te varmaan olette shokissa sitten kun oikeasti tapahtuu jotain pahempaa, kun järkytytte niin helposti vain katselemalla ihmisiä.

Kyllä mä siis niinku järkytyin niin pahasti...

Vierailija
26/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen huomannut ettei niitä ylipainosia lapsia juurikaan tapaa uimahalleissa.

Ja se on harmi! Sinne vaan UIMAAN mutta tämä on liian vaativaa ylipainoisille vanhemmille, joita itseään hävettää mennä uimaan.

Vierailija
27/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa liikenteessä esim. lomalla Linnanmäellä, Puuhamaassa jne. niin eipä siellä juuri muuta ole tarjolla kuin noita iänikuisia ranskalaisia, makkaraa, lihapiirakoita jne. Jätän itse kokonaan syömättä kun en vaan pysty moista moskaa suuhuni laittamaan.

Miksei tarjolla voisi olla jotain terveellisempää vaikka se ruoka pitäisikin olla nopeasti saatavaa ns. pikaruokaa.

Vierailija
28/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelimeen sen sijaan että tulette tänne vaahtoamaan. Siellä olis varmaan asiantuntevammat vastaajat jotka oikeasti auttais pääsemään näistä järkytyksistä yli. Te varmaan olette shokissa sitten kun oikeasti tapahtuu jotain pahempaa, kun järkytytte niin helposti vain katselemalla ihmisiä. Kyllä mä siis niinku järkytyin niin pahasti...

äitejä miettimään mitä antavat lastensa syödä.Tiestysti jos samaa mättöä syövät itsekin, niin vaikeahan sitä on lapsilta kieltää, mutta miettisivät oikeasti lasten terveyttä ja tulevaisuutta.

Vierailija
29/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavan lapsen pitäisi syödä vähemmän kuin kuluttaa. Ihan yksinkertaista. Jotkut voivat syödä mitä vaan, toiset eivät, niin se valitettavasti on. Ja sen OMAN kulutuksen mukaan on jokaisen syötävä, ei samalla tavalla kuin joku toinen.

Vierailija
30/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavan lapsen pitäisi syödä vähemmän kuin kuluttaa. Ihan yksinkertaista. Jotkut voivat syödä mitä vaan, toiset eivät, niin se valitettavasti on. Ja sen OMAN kulutuksen mukaan on jokaisen syötävä, ei samalla tavalla kuin joku toinen.

Tämä oli tarkoitetttu tuolle jolla on erilaisia lapsia.

Vierailija
31/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmiä, hapankorppua, näkkäriä tms. välipalaksi. Ja sitten kotiin syömään. Niin me ainakin teemme. Ei tulisi mieleenikään tarjota ranskiksia uintireissulla. Ja meidänkin uimahallissa on ravintola! Sitäkin joku epäili.

Vierailija
32/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikävä totuus on että näitä ylipainoisia lapsia alkaa olemaan yhä enenevässä määrin. Tämä fakta tuli vastaan suoraan kouluterveydenhuollossa. Sanokoon mammat mitä haluaa. Usein se koulun ruokakin korvataan kaupan herkuilla. Nykyaikana herkuttelu on enemmäni tapa kuin erityistä ylellisyyttä.

Vierailija
33/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä meidän kaupungissa on sitten vain terveitä lapsia, kun ei meillä tarjoilla ranskalaisia uimahallissa, eikä tod. ole enemmän lihavia lapsia uimassa kuin laihoja.

Kyllä tuolla puistoissa ja uimahalleissa on suurin osa ihan normaalikokoisia lapsia. Yhden oikeasti lihavan 10-vuotiaan tiedän tästä läheltä, en muita.

Taitaa olla isojen kaupunkien ongelma tuo lasten lihoaminen..

Vierailija
34/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis sun tarvi vaahdota niiden takia :D

Vierailija
35/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska puhutaan myös SÄILYVYYDESTÄ!

Ja jos ei voi koskaan pitää mässypäivää ja syödä joskus ranskikisia niin minusta sekin on vähän outoa.

Meillä on omaat eväät huvipuistoissa niin voi halutessaan vähän itse ohjata ruokailuja: varsinkin jos ollaan koko päivä matkassa. Tai syödään sitten jossain pysähdyspaikalla toisessa kaupungissa.

Mutta pitää ymmärtää että huvipuistot on elämyspuistoja, ei ne oleta että mitä ihmiset syö kotonaan vaan että sielä sopii vetää ranskiksii ja niitten tuotteiden säilyvyys ja valmistus otetaan huomioon.

Tästä aiheesta puhuttiin viime kesänä mediassa aikalailla.

Vierailija
36/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimahallissa ranskiskioskia hallin yhteysessä...että taitaa olla aika tekaistu tarina taas tää!

Vierailija
37/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkään sortin absolutismi eikä fanatismi. Mun lapset ovat kaukana ylipainosta ja todellakin saavat teityissä paikoissa ja reissuissa sitä roskaruokaa ja muita herkkuja...yleisesti ottaen kuitenkin syödään normaalia kotiruokaa, kasviksia ja hedelmiä. Liikutaan myös paljon.

Vierailija
38/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään niin moni lapsi on ylipainoinen. Itse olin lapsena ylipainoinen ja kyllä tosiaan toivon että vanhempani olisivat puuttuneet asiaan kunnolla. Meillä ei kotona kontrolloitu syömisiä mitenkään, herkkuja saatiin syödä ja isä niitä myös osti meille aina kun vähänkin kerjättiin. Myös siskoni oli ylipainoinen. En edes tiedä miltä tuntuu olla normaalipainoinen. Teini iässä painoin 86kg. Silloin aloin laihduttamaan, mutta en tosiaankaan tehnyt sitä terveellisesti. Laskin kaloreita neuroottisesti ja käytännössä söin vain perunaa ja leipää. Ja vaikka laihduin sen 10kg niin edelleen olin lievästi ylipainoinen. Ja BMI on pysynyt lievän ylipainon puolella koko aikuisikäni. No tietysti nyt aikuisena olen itse vastuussa siitä mitä suuhuni pistän, mutta vaikeaa on laihduttaminen kun lapsena opituista tavoista on vaikea päästä eroon.

Vierailija
39/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimahallissa ranskiskioskia hallin yhteysessä...että taitaa olla aika tekaistu tarina taas tää!

Tiedän useammankin sellaisen uimahallin jossa saa hampparia yms.

Vierailija
40/53 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan Mansessa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi