Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taputukset lentokoneessa seuramatkalla

Vierailija
13.03.2011 |

Olimme tässä jokunen viikko sitten perheen kanssa charter-matkalla. Kiinnitin huomiota siihen, että kukaan ei vahingossakaan taputtanut koneen laskeuduttua, koska nykysuomalaiselle on opetettu, että se on junttia. Kun kävin joskus 80-luvulla ensimmäisillä etelänmatkoillani, oli ihan hyväksyttävää aplodeerata lentäjien onnistuneelle suoritukselle. Olivatko ihmiset silloin juntimpia kuin nykyään? Miksi suosionosoitukset lennon päätyttyä ovat nykyään niin paheksuttavia? Veikkaanpa, että kun seuraava sukupolvi joskus tulevaisuudessa lukee "Valmismatkailun historia"-teosta, niin joku keksii tämän hienon tavan uudelleen. Ja sitten se onkin yhtäkkiä taas coolia :-)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tajutaan, että siinä vaiheessa se tuho yleensä tulee eli kannattaa odottaa, että kone pysähtyy oikeaan paikkaan eikä esim. rakennuksen seinään.

Vierailija
2/9 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taputettiin, joskus ihan reittimatkallakin

mä olen ollut finnairilla töissä ja siellä opin, että loppurullaus on lennon vaarallisin vaihe, ei juurikaan kannata taputtaa

ehkä vasta sitten, kun fasten seat belt -valo sammuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman perheen perinteitä...

Vierailija
4/9 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ollaan ihan kunnon aurinkomatkojen Kanarianreissuilla oltu. Sen sijaan reittilennoilla (mm. Pariisi, Wien) tuo on ollut ihan tavallista että taputetaan.

Vierailija
5/9 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi ettei taputus kuulu ohjaamoon. Mun mielestä muutenkin tosi junttia taputtaa koneessa. Ei kukaan taputa bussissakaan jäädessään pysäkillä pois...vai pitäisköhän aloittaa?

Vierailija
6/9 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olen oikeutettu aplodeihin joka kerta oppitunnin päätettyäni. Onhan se nimittäin saavutus kestää hengissä ja täysissä järjissään 1,5 tuntia teini-ikäisten kanssa suljetussa tilassa. Ja vielä niin, että ne teinitkin ovat ehjiä tunnin jälkeen.

Itse kyllä taputan vaatekaupan myyjälle, kun hän löytää oikean koon, torimyyjälle, kun hän ojentaa minulle ostokseni, taksikuskille, joka pääsee perille asti (sama tietty bussi-, spora- ja metrokuskeille) jne.

Vähän kunnioitusta, kiitos!

Vierailija
7/9 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on arpapeliä pysyykö kone ilmassa, ja kun on turvallisesti laskeuduttu maan pinnalle, niin siitä hyvästä sitten aplodit?

Vierailija
8/9 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne seuramatkathan nimenomaan ovat junttiuden perikuva, ovat aina olleetkin. Nykyään kun matkustaminen on jo tavallisempaa kuin ennen, ei tuossa lentämisessä ja laskeutumisessa ole samanlaista hohtoa kuin ennen, ei kellekään tule enää edes mieleen taputtaa.

Itse matkustan vain reittilennoilla, ja tasan kerran on matkustajat taputtaneet. Se oli Ryanairilla, kun möivät euron lentoja ja tuolla lennolla oli selvästi monia sellaisia, jotka aiemmin matkustaneet vain lomalennoilla. Sen porukan erottaa kyllä helposti normaaleista ihmisistä. Ne taputti, ja voi sitä myötähäpeän määrää meissä normaaleissa...

Vierailija
9/9 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen porukan erottaa kyllä helposti normaaleista ihmisistä. Ne taputti, ja voi sitä myötähäpeän määrää meissä normaaleissa...

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi