Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rangaista tupakanpoltosta?

Vierailija
13.03.2011 |

Poikani 14v jäi kiinni rippileirillä tupakanpoltosta. On jäänyt aiemminkin kiinni samasta asiasta. Puhuttu ollaan, arestissa on pidetty, rahat on "jäädytetty". Mitä enää voi tehdä? Ei viitsisi vaan luovuttaakaan ja antaa olla. En todella aio rahoittaa alaikäisen lapsen tupakointia saatika hyväksyä sitä. Vinkkejä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupaa joku tuntuva palkkio kun on tietyn ajan ollut ilman...

t: 14 vuotiaasta asti 26 vuotta polttanut

Vierailija
2/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha annetaan 18 vuotis päivänä jos ei ole polttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poltatti 7 tupakkaa putkeen

Vierailija
4/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan kokeilla palkkiosysteemiä.

Vierailija
5/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oksennushan sieltä tuli ja en kertaakaan ole sen jälkeen polttanut. Kiitos isä!!

Vierailija
6/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti teki kanssa ton mulle ja ei todella auttanut, oli vaan todella nöyryyttävää.

Jos ei järkipuheet tupakan vaaroista yms. auta niin mieluummin sitten tota palkkiota. Mutta joku sellanen palkkio mitä poika oikeasti haluaa, vaikka mopo tms.

Vierailija
8/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin joka kuukausi rahaa teinin tilille ja rahat oli tarkoitus antaa sille kun se täyttää 18 v, silloin tilillä olisi ollut n. 3000 euroa. Ei auttanut, teini jäi kiinni tupakoinnista. Valistin tupakoinnista, kerroin että "tupakoniti-bonus" -rahat jää saamatta, ellei heti lopeta, takavarikoin tupakat, laitoin raha-hanat täysin kiinni. Vaatetta tms. jos tarvitsee, niin menemme niitä ostamaan yhdessä, rahaa en anna. Kerroin myös tarkastavani taskut ja laukun aina kun haistan tupkan ja takavarkoivani tupakat ja stendarit.

Toki tiedän, ettei tuollaista voi ikuisesti jatkaa, jos teini päättää tupakoida niin ei sitä vanhemmat voi väkisin lopettaa, teinin on itse tahdottava sitä. Mutta meillä tämä auttoi, n. kolmen viikon päästä kiinni jäämisestään, kun taas valitin tupakoinnista, teini kivahti "yrittävänsä" loepttaa. Ilahduin, kehuin, ostin kaupasta purkkaa ja tikkareita, sanoin että voi ottaa aina niitä, jos muut tupakoi ja itsekin tekee mieli, purkka tai tikkari auttaa. Mutta onneksi se lopettaminen sujui helposti, ei ollut ehtinyt tupakoida kovain kauaa, vajaa pari kuukautta ehkä, luulen tietäväni aika tarkkaan milloin se alkoi, vaikka silloin en vielä ollut asiasta varma.

Mutta ei tuollainen kaikilla auta, itse aloitin tupakoinnin teininä ja tiedän sen siitä. Olen kyllä onnistnut jo lopettamaan, en ole polttanut ehkä n. kymmeneen vuoteen.

Toivotaan, että teidän teinikin tajuaa oman parhaansa ja lopettaa. Kannattaa yrittää olla ankara asian suhteen, tehdä teinille selväksi, että sen oman edun kannalta kannattaa lopettaa heti.

Vierailija
9/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ite tupakoit, niin et voi tehdä muuta kun kertoa miten typerää se on. Mielummin porkkana kun rangaistus.

Vierailija
10/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tupakoida. Osaan kyllä tehdä asian selväksi ja venkoilijan elämän ikäväksi.

Vierailija
11/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka olisi kotona kielletty ja rahahanat pantu kiinni ja huudettu ja tarkistettu ja luvattu palkkioita.

Epäilen, ettei monikaan.

Vierailija
12/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia tuli selväksi.

Vierailija
13/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia tuli selväksi.

Ei tarvitse siis toistaa.

Vierailija
14/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keuhkosyöpäleikkauksista ja keuhkoahtaumataudista. Minulle sellaiset ainakaan tehosivat ja en ole ikinä tupakkaa edes kokeillut.

Vierailija
15/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen olitkin jo tehnyt. En usko että voit estää poikaasi polttamasta vaikka mitä tekisit.

Vierailija
16/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

videot sun muut "kauhistelu"-keinot ovat jo myöhäistä. Niitä pitää käyttää sillon kun lapsi (8-10v.) itse kauhistelee, että yök tupakanhaju tms. Sitten pitää saada lapsi ymmärtämään, että hän voi itse tehdä jo nyt päätöksen olla polttamatta. Lisäksi hyvät harrastukset ja kaverit, niin ei tupakka kuulu edes porukan tapoihin.

Vierailija
17/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keuhkosyöpäleikkauksista ja keuhkoahtaumataudista. Minulle sellaiset ainakaan tehosivat ja en ole ikinä tupakkaa edes kokeillut.

et ole edes kokeillut.

Meidän nuoriso ei kokeillut myöskään, vaikka en kauhufilmejä näytellyt. Sanoin jopa heille, että jos alatte tupakoimaan, panen pöntön pihalle, ettei tarvitse salaa juosta nurkkien takana ja kylillä tupakalla.

Kukaan ei alkanut polttamaan ja vanhimmilla ikää jo 21v ja 19v

Vierailija
18/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

askillisen kun jäi kiinni. Isäpuoli poltti sen kaikessa rauhassa ja pyysi lisää. Isänsä kuulemma kimmastui aika tavalla.

Vierailija
19/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomaatin taidot käyttöön. Poikaa motivoiva kohtuullinen ja yleensä taloudellinen hyöty pojalle siitä, että muuttaa elämäntapansa. Aluksi vaikka 3kk polttamatta ja osa hyödystä tipahtaa ja sit jos vuosi perään vielä onnistuu niin potti on pojan.

Mikä tätä nuorta motivoisi? Vaihto-oppilasvuosi? Mopo? Lupaus kustantaa ajokortti? Mitkä on perheen rahoitusmahdollisuudet? Jos on aina saanut taloudelliset mahdollisuudet, voi olla vaikeaa löytää tarpeeksi houkuttelevaa päämäärää. Köyhällä perheella tässä valttikortti.

Vierailija
20/20 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänsä pisti sen polttamaan koko askin putkeen. Ei enää tehnyt sen jälkeen mieli...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän