Kahdella miehellä oli tänään kaupungilla kysyttävää:
Ensimmäinen, maahanmuuttajamies, kysyi minulta kauppakeskuksessa, että "kuinka täällä pääsee neljänteen kerrokseen?"
Toinen, puliukko, kysyi "onko Stockmann tänään auki?"
Vastaan aina tämmöisille ihan ystävällisesti, mutta aina ei kyllä jaksaisi. Tässä tapauksessa luulen, että puliukko halusi oikeasti tietää, onko Stockmann auki ja maahanmuuttaja vain keksi jonkun kysymyksen, että voi ottaa kontaktia.
Mites te muut suhtaudutte, jos tulee tällaisia vastaan?
Kommentit (15)
ystävällisesti. Ei se ole minulta pois.
Minua lähestyi eräs maahanmuuttajamies lastenvaateosastolla. Hän siirtyi laarilta laarille minun perässäni ja lopulta kysyi "are you Finnish?" Johon minä totesi, että "aren't we all...".
Sitten hän vaihtoi suomeksi ja ja kysyi, olenko perheellinen. Mietin sekunnin (olen eronnut vastikään) ja sanoin, että olen. Mies pyysi anteeksi ja poistui.
enkä jää asiaa sen koommin miettimään, saati että vielä tekisin aiheesta tänne avausta.
hissit ja liukuportaat vievät hänet sinne kerrokseen, mihin hän haluaa :) Mutta kuinka ollakaan, neljäs kerros ei enää kiinnostanut vaan piti alkaa sitten seuraamaan minua. ap
"Mites te muut suhtaudutte, jos tulee tällaisia vastaan? "
ja huudan vartijaa, puliin en reagoi mitenkään.
ja huudan vartijaa, puliin en reagoi mitenkään.
hissit ja liukuportaat vievät hänet sinne kerrokseen, mihin hän haluaa :) Mutta kuinka ollakaan, neljäs kerros ei enää kiinnostanut vaan piti alkaa sitten seuraamaan minua. ap
Onhan ne maahanmuuttajat vähän tommosia seurankipeitä.. Mutta niin olisi varmaan moni meistä jos olisi vieraassa maassa ilman sosiaalistaverkostoa.. Ei varmaan tarkoittanut mitään pahaa :)
Onhan ne maahanmuuttajat vähän tommosia seurankipeitä.. Mutta niin olisi varmaan moni meistä jos olisi vieraassa maassa ilman sosiaalistaverkostoa.. Ei varmaan tarkoittanut mitään pahaa :)
Siellä ei muuten aina edes suomalainen (=minä) tiedä miten pääsee ylös saakka, jos ei ole siellä käynyt. Itsekin pyäytin jonkun naisen ja kysyin, enkä suinkaan ollut pokaamassa tätä ;)
sä ap olet niin kielitaidoton, että et ymmärtänyt mitä se mamu oikeesti kysyi. Varmaan piti sua ihan idarina kun rupesit selittämään jotain liukuportaista ja hissistä. Lähti sit seuraamaan sua koska halus lisää huumoria.
Humaltuneita ja sellaisia jotka akavat seurata... itse saan kulkea kaupungilla ihan rauhassa.
Siellä ei muuten aina edes suomalainen (=minä) tiedä miten pääsee ylös saakka, jos ei ole siellä käynyt. Itsekin pyäytin jonkun naisen ja kysyin, enkä suinkaan ollut pokaamassa tätä ;)
en ole koskaan tullut edes ajatelleeksi, että olisi jotenkin erikoista jos joku tulee kysymään jotain. En varmasti paljoa valehtele, jos sanon että lähes joka kerta kaupungilla ollessani sitä tapahtuu. Normaalia, eikö muka. Viimeksi eilen kyseltiin tietä.
tämä on hyvinkin tavallista. En nyt joka kerta ryntää av:lle kertomaan, kun joku tuntematon tulee minulle puhumaan :D Kiinnosti vaan lähinnä siltä kannalta, että miten reagoitte jos ja kun niin tapahtuu? ap
en ole koskaan tullut edes ajatelleeksi, että olisi jotenkin erikoista jos joku tulee kysymään jotain. En varmasti paljoa valehtele, jos sanon että lähes joka kerta kaupungilla ollessani sitä tapahtuu. Normaalia, eikö muka. Viimeksi eilen kyseltiin tietä.
Kyllä mä kanssa noille kysyjille vastaan. Ihan normaaleja kysymyksiähän nuo oli..
En tiedä mikä tässä nyt oli erikoista..