Mitä ajattelet ihmisestä joka lounastaa kahden aikaan??
Kommentit (42)
11 aikaan! Etelän lomakohteissa aina ihmetellää suomalaisia jotka ovat yksinään ruokailemassa tavernoissa tuohon aikaan. :D :D :D
Joo niin minäkin syön 6 päivällistä
Ennen kuin tää ketju tuli vastaan, siis.
Ei oikeastaan kiinnosta muitten ruoka-ajat. Enemmän ihmetyttää ihmiset jotka syö esim eläimistä, niidden lihasta tai eritteistä, tehtyjä juttuja. Mut makunsa kullakin. Kai sitä on oppinut hyväksymään että tyypeillä on erilaiset rytmit ja nälkä tulee eri aikaan.
Ajattelen, etta erittain omituinen ihminen, vahintaankin mieleltaan sairas. Suomessa kuuluu elaa kuten Suomessa kuuluu elaa, eli aikataulussa. Herranjumala, onhan se nyt nahty minkalaisia tulee lapsista, joita on imetetty jopa paivan yli vuodenvanhoiksi. Ei ne ihan normaaleita ole.
Suomessa lounas syodaan klo 11.00 oli nalka tai ei. Koska aamupala syodaan klo 6. Tahan ei vaikuta sunnuntait ja lomat, perkele. Ei tanne olla tultu lotvimaan.
n. klo 11 syödyssä lounaassa on se hyvä puoli, että ennen päivällistä (mikä on hyväksyttävä aika?) saa vetää iltapäivällä kahvia ja pullaa (ns. välipala) että selviää. Mutta siinä on sitten se huono puoli, että kiloja kertyy ... Sama kierre jatkuu jos syö päivällisen esim klo 17 ja menee nukkumaan klo 22, niin onhan siinä välissä pakko mättää "iltapalaa".
Onko muuten sekin joku pahe, jos on unikeko, illanvirkku ja aamuntorkku?
Ja kaikki muutkin "palat" aikuilla ihmisillä. Ei ihme, että painoa kertyy, kun syödään normaalit ruuat ja sitten päälle samanverran kaiken maailman ihme "paloina". Jos on kuudenkin maissa syöty kunnon sapuska, niin kyllä aikuinen normikulutuksinen jaksaa ihan hyvin niillä eväin aamuun asti. Voihan sitä jonkun hedelmän tms. vielä syödä ja juoda kupposen teetä, mutta kun monilla tuntuu olevan tapana vetää vielä muutamat voileivät ja jogurtit sun muut.
Ja kaikki muutkin "palat" aikuilla ihmisillä. Ei ihme, että painoa kertyy, kun syödään normaalit ruuat ja sitten päälle samanverran kaiken maailman ihme "paloina". Jos on kuudenkin maissa syöty kunnon sapuska, niin kyllä aikuinen normikulutuksinen jaksaa ihan hyvin niillä eväin aamuun asti. Voihan sitä jonkun hedelmän tms. vielä syödä ja juoda kupposen teetä, mutta kun monilla tuntuu olevan tapana vetää vielä muutamat voileivät ja jogurtit sun muut.
Minä ihmettelen myös näitä jatkuvia "paloja", on aamupalaa, välipalaa ja iltapalaa ja siihen vielä lounaat ja päivälliset päälle. Kuinka joku ylipäänsä viitsii syödä koko ajan?
Itse syön normaalisti joskus 9-10 aikaan kevyen aamupalan, lounaan ehkä 14 aikaan ja iltapalan 18-19 aikaan. Muuta en syö, en niitä kuuluisia välipaloja enkä pullakahvejakaan.
taas. Sitä pitäisi nykyään hyväksyä niin mamut kuin homotkin, mutta tää menee jo liian pitkälle, että lounastaakin sais ties millon pitkin iltapäivää. Tollanen ties millon ateriointi liittyy taatusti muuhunkin elämänhallinnan puuttumiseen, päihdeongelmaan ja työttömyyteen. Miten joku voi olla niin helvetin uusavuton, ettei saa sitä lounasta pöytään 12.00?
PERSUT JOHTOON, NIIN SAADAAN VIHDOIN JOKU ROTI TÄHÄN MEININKIIN.
Minä ihmettelen myös näitä jatkuvia "paloja", on aamupalaa, välipalaa ja iltapalaa ja siihen vielä lounaat ja päivälliset päälle. Kuinka joku ylipäänsä viitsii syödä koko ajan?
Itse syön normaalisti joskus 9-10 aikaan kevyen aamupalan, lounaan ehkä 14 aikaan ja iltapalan 18-19 aikaan. Muuta en syö, en niitä kuuluisia välipaloja enkä pullakahvejakaan.
Mutta jos olen syönyt (kevyen) lounaan klo 13 ja menen spinningiin klo 17 niin kyllä siinä välissä on pakko jotain energiaa kroppaansa saada. Muuten tipahtaa pyörän selästä jo lämppäribiisin jälkeen. Toista se on mammoilla, joiden liikunta koostuu marketin käytävillä lompsimisesta.
töissä siis sodexon palmian amican ja Helsingin/vantaan ja Espoon kaupungeilla..ja lounasta tarjotaan 10.30-13.30 välillä
Minäpä en katso kellosta milloin minun pitää syödä. Minulla nälästä ilmoittaa masu pikku murinallaan. *taputtaa vatsaa*
ja tosiaan, enpä minäkään katso kellosta milloin syö vaan syön vaan silloin jos on nälkä. Ja HUI, joinakin päivinä jätän koko lounaan väliin kokonaan, jopa päivällisenkin! Eipä ihme että ihmisillä on ylipainoa jos kellon mukaan syödään, oli nälkä tai ei.
ja kalenterista seksipäivän? hahahhahhahhaaaaaaa....
töitä kotona. Yleensä en syö lounasta, vaan voileipiä yms. mutta kerra viikossa käyn kiinalaisessa lounaalla ja mielelläni juuri kello 14 aikoihin, koska sitten ei tarvitse laittaa illallista vaan pärjää jollakin kevyemmällä.
Aamiaisen syön 9-11 välillä. Arkisin. Suomessa asun. Ja suomalainen olen.
Minä herään klo 7, juon ison mukillisen kahvia ja todellakin syön vasta noin klo 14. Klo 11 en saisi vielä mitään alas. Päviällistä tosin en yleensä syö, iltapalaa sitten vaan.
Jossa mainitsin että syömme kahdelta, eli nyt (siis kohta). Mieheni just valmistaa ruokaa loppuun.
Viikonloppuna nukumme koko perhe yli yhdeksään ja meillä on sunnuntaisin sellainen aamupala, että pöydässä on kunnon brunssi keitettyine kananmunineen, muroineen, jugurtteineen, leipineen ja leikkeleineen. Joskus jopa kuohuviinia, voi kauhistus!. Kukaan ei kyllä tässä perheessä kaipaa sunnuntaisin ruokaa ennen kahta tai kolmea.
Viikolla syön töissä klo 11.30 ja lapset koulussa jopa klo 10.30, mikä on tsoi tyhmä aika.
Juon aamukahvin klo 9, leivän klo 12, lounaan klo 14 (tai 15), välipalan klo 18 ja illallisen klo 21. Asun Suomessa ja olen hoikka.