Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajusin juuri, että olemme perheenä jotenkin onnellisempia kun on vähän rahaa

Vierailija
13.03.2011 |

Kuulstaa varmaan tosi kliseeltä, eikä ole tarkoitus loukata ketään toista köyhää lapsiperhettä. Aiemmin mies oli yrittäjä, rahaa oli usein enemmän ja kulutimme sitä sitä mukaa. Nyt mies siirtyi opiskelemaan uutta ammattia oppisopimuksella, joten tulot reilusti tippuivat ja ulosottoon menee osa palkasta. Eli käytännössä eletään mun palkalla, joka ei kovin suuri ole. Alkuahdistuksen jälkeen, kaikki tuntuu paljon selkeämmältä. Karsin kaikki menot mikä ei ole välttämätöntä, kun pyykkikone ja astanpesukone hajosi, ei hankittu uusia, vaan tiskataan ja käytetään pyykkitupaa. Vaatteet ostan itselle ja miehelle lähinnä uffilta ja kirppareilta. Lapset saavat kunnon vaatteet, mutta tarkemman harkinnan jälkeen. Ulkona ei käydä syömässä. Kuitenkin olen oppinut nauttimaan tavallisesta arjesta ja sen sujuvuudesta. Syödään kunnon kotiruokaa, ollaan paljon enemmän yhdessä, ulkoillaan, satunnainen siiderin lipityskin onjäänyt kun ei ole varaa:). Mulle riittää kun saadaan vuokra maksettua ja hyvää ruokaa. Olen äärimmäisen kiitollinen perheestäni ja lapsistani. Olen oppinut nauttimaan pitkistä kvelyretkistä koiran kanssa, kirjastossa käymisestä jne. Olen myös opetellut olemaan enemmän läsnä kaikessa mitä teenkin. Kaiken kaikkiaan elämä tuntuu rikkaammalta vaikkei olekaan rahaa. Onko muille käynyt samoin?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku toinenkin saa tästä ideasta kiinni. Raha ja sen tavoittelu on sokaissut monet ja elämän parhaat jutut soljuu ohi jos ei tajua tämän hetken arvoa. En toki väitä, ettekö varakkaat ihmiset pysty elämään hetkessä, mutta itselläni tämä talouden tiukkeneminen herätti huomaamaan kaiken ihanuuden, johon en aiemmin ollut kiinnittänyt niin paljon huomiota tai ainakaan samalla tavalla osannut siitä nauttia. ap

Vierailija
22/24 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan rahan lisääntyminen lisää onnellisuuden tunnetta TIETTYYN PISTEESEEN saakka, mutta ei loputtomasti.

Raha tuo elämään vakautta, on varaa ostaa lääkkeitä, terveyspalveluja sekä asua turvallisessa, viihtyisässä ympäristössä, harrastaa mielekkäitä asioita etc.

Sinulla on kuitenkin palkka ja miehelläsi todennäköisesti tulevaisuudessa myös, joten ette ole samassa asemassa kuin todella köyhät ja työttömät.

Itse emme ole pienituloisia, mutta emme nauti törsämisestä lainkaan, vaan käytämme kirjastoa, teemme edullista kotiruokaa ja käymme kirppareilla. Tuhlaaminen ja öykkäröinti ei tee meitä onnellisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin vaiheessa alkaa tympimään kun ei saa yhtään mitään vaan elämä on yhtä kituuttamista.

Vierailija
24/24 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan loogistakin, että kun luopuu tai joutuu luopumaan joistakin asioista, elämästä tulee selkeämpää. Ne asiat voivat olla ihan mitä tahansa, rahalla saatavia tai muita. Yksinkertaisemman elämän eläminen ei välttämättä ole rahasta kiinni, vaan siitä että lakkaa kuuntelemasta ja tottelemasta kulutushälinää, jota on kaikkialla.

Paras pointti avauksessa oli mun mielestä se, että olet oppinut olemaan enemmän läsnä. Se se vasta vaikea taito onkin. :)