Olen 170 cm pitkä ja painan 77
Olenko pahasti mielestänne ylipainoinen?
Kunto on täysin pohjalukemissa ja liikuntaa pitäisi harrastaa.
Antakaa tsemppiä ja vinkkejä miten tästä alkuun
Kommentit (13)
koen olevani läski. :( Olenko? Paino ei tipu, koska herkuttelen paljon. :(
Ja olen myös rapakunnossa..En osaa ilmeisesti syödä oikein eikä liikuntakaan innosta
ok, myönnän olevani tuhdissa kunnossa,rinnossa ja reisissä ja vatsassa on ylimääräistä. toisaalta lonkkaluut ovat ihan pinnassa ja kylkiluutkin melkein näkyvät. olen siis luustoltani melko leveä:D
rinnat on isot ja niistä saisi kyllä puoletkin lähteä, onhan isot rinnat jo selällekin rasite.
olen joskus nutrannut, mutta niistä meni vatsa täysin sekaisin. nyt olen aloittanut hiilarien vähentämisen ja koitan syödä enemmän vihanneksia ja salaatteja.
tuo liikuntapuoli on myös herännyt. 150 vatsalihasliikettä päivässä on nyt se alku, jolla lähdetään ja siihen lisätään myös aerobista harjoittelua ja muidenkin liahsryhmien harjoitusta. ehkä joskus vielä uskaltaudun salillekin.
mutta miten saisin itseni edes jonkinnäköiseen kuosiin kesäksi, jotta kehtaisi mennä rannalle
ylimääräistä on mahassa ja reisissä...
Joskin lihaskunnon parantaminenkin auttaisi varmaan tilanteessani.
älä käytä autoa, yleisiä jne. tai jätä auto kauemmaksi tai jää bussista pois aikaisemmalla pysäkillä.
nimittain mitaan "paikallista kiinteytysta" ei ole olemassakaan. Aloita vahintaan 30 min kavely-juoksulenkit vahintaan 3x viikossa, niin saat aerobista kuntoa ja rasvaa palamaan. Vatsalihaksia riittaa vaikka parikymmenta jos teet joka paiva. Ja tietty lihaskuntoa mutta kokonaisvaltaisesti, ei mitaan pelkkaa vatsaa hullun lailla. Ja lisaksi sun on tietysti vahennettava kalorimaaraa, mita sisaasi pistat.
Painoindeksin mukaan olet normaalipainon yläpuolella, mutta olet niin lähellä normaalipainoa, että sinulla on ihan realistiset mahdollisuudet laihtua ja päästä normaalipainoon.
Olen itse samanmittainen ja olen lihavimmillani painanut saman verran. Mulle joku 64 kg on sopiva paino, nyt painan 69 kg ja keskivartalossa on liikaa läskiä. Treenaamalla olen saanut kroppaa jo huomattavasti kiinteämmäksi, toivottavasti painokin vielä putoaa sen viitisen kiloa.
Tsemppiä ap!
Tiedät itsekin, miten se onnistuu, turha täällä on kysellä.
Itse olen 170/70 ja mielestäni sopusuhtainen, mutta joka puolella on tasaisesti vähän liikaa. 60 kg on minulle ihan epärealistinen paino, viihdyn itse parhaiten n. 65-66 kg painossa, joka on valitettavasti vähän lipsunut ylöspäin :(
Ylipainoa on noin 17kg.
ei todellakaan ole 17 kg ylipainoa!
Riippuu ihan ruumiinrakenteesta ja lihaksikkuudesta.
Normaalipainosi on noin 60-70 kg.
Tai no pari kiloa kevyempi ; )Aloitin tammikuussa elämäntaparemontin ja sen seurauksena 5-6kg on lähtenyt ja kunto noussut. Jostainhan se on vaan aloitettava. Eli ensin kuntoa ylöspäin ihan vaikka kävellen, sitten jotain vaativampaa. Ruokailurytmi kannattaa myös tarkistaa ja niitä annoskokoja miettiä. Näin siis minä olen aloitellut ja ihan mielestäni tuloksiakin saanut. Hitaastihan sitä edetään, mutta ei ne läskit ole ihan hetkessä tulleet.
Heitä vaaka mäkeen ja ota mittanauha ennemmin käyttöön!
169 cm/68-69 kg mitoissa, olen lihaksikas, leveäharteinen.
En ole missään nimessä lihava. Vatsassa on sellainen pienenpieni makkara, josta saan kiinni vain istuessa.
Olen ihan kohtuullisen hyvässä kunnossa, hiihtelen talvella 10-20 kilometrin lenkkejä monta kertaa viikossa.
Lopeta herkuttelu.
Voit ottaa quick startin vaikkapa nutraamalla pari päivää.