Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paha mieli erityislapseni jumppaopen sanoista..

Vierailija
13.03.2011 |

Lapseni käy autistien ja muulla tavoin kehityisvammaisten kouluikäisten lasten jumpassa.

Lapseni on hyvin kovaääninen ja lisäksi hänellä on tourettu- tyyppistä kiljahtelua, johon liittyy myös kiroilua.

Aggtessiivisuus ei kuitenkaan ilmene väkivaltaisuutena, vain kovina kiljahteluina.

Ryhmässä on myös muita kovaäänisiä lapsia, mutta omani taitaa olla pahin...

Eilen illalla, kun olimme jo lähdössä pois jumpasta, kuulin kun lapseni jumppaohjaaja puhui minusta ja lapsestani jollekin toiselle. Jäin kuuntelemaan ja kuulin että tämän ohjaajan sanovan, että "Jenni" käyttäytyy todella huonosti ja miksi hänen äiti ei vie kiljuvaa tyttöä salista pois.

Olen alusta asti selittänyt lapseni käytöstä, ja kaikki muut vanhemmat ovat olleet ymmärtäväisiä, onhan heilläkin haastavasti käyttäytyviä lapsia, eikä minun lapseni ole koskaan heitä häirinnyt.

Samoin tämä jumppaohjaaja on nimenomaan kouluttautunut erityisliikunnanohjaajaksi, ja hänkin on aina vakuuttanut, että ylimääräiset äänet eivät haittaa.

Siksi pahoitin todella mieleni siitä arvostelusta, minkä kuulin (eikä sitä siis ollut tarkoitettu minun kuultavakseni).

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo syntyessään osaavat kirosanat?????????????

kyllä se on kotoa opittua. piste.

Vierailija
22/32 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi kurjalta tuommonen. Joku kysyi, mikset mennyt keskusteluun mukaan. No itse ainakin saattaisin pahoittaa mieleni sen verran, että olisi vaikea samantien mennä puuttumaan keskusteluun.

Voisitko seuraavalla kerralla mennä vähän aiemmin, tai jäädä jumpan jälkeen niin, että saisit puhua rauhassa ohjaajan kanssa? Voisit kertoa kuulleesi keskustelun, ja kysyisit, häiritseekö lapsesi todella jumppaa niin paljon. Älä syyttele, äläkä hyökkää ohjaajan kimppuun, vaan keskustele asiallisesti, niinkuin aikuiset. Ja kuuntele jumpparia, kysy häneltä, mitä hänen mielestään pitäisi tilanteessa tehdä. Jos hän on kouluttautunut erityisliikunnanohjaajaksi, luulisi, että hänellä on kokemusta haastavista lapsista, ja tietoa siitä, miten noissa tilanteissa olis paras toimia.

Joku ehdotti, että puhu jumpparin pomolle. Mä en lähtis tuossa vaiheessa vielä pomolle puhumaan, vaan selvittäisin asian suoraan jumpparin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo syntyessään osaavat kirosanat????????????? kyllä se on kotoa opittua. piste.

Minä kuulen päivittäin koulun pihalla sellaista puhetta, jossa joka toinen sana on veealkuinen ja loput vaihtelevat haitarilla homo-huora-perkele-saatana. Tervetuloa tosielämään...

Vierailija
24/32 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touretteen kuuluu myös kiroilu ja sitä voi olla paljonkin. Ei kannata kommentoida apina, jos et asiasta tiedä mitään.

Ei tarvi pyytää anteeksi, koska nimittelyhän on tällä palstalla sallittua.

Asiaton ohjaaja ja en jättäisi asiaa tuohon.

Ap kokeiltaa lääkitystä, jos adhd piirteitä. Olen nähnyt asperger pojan muuttuvan aivan toiseksi ihmiseksi. Hänellä käytössä Concerta 36mg ja poika oli tosi haastava ryhmässä. Nyt pärjää tosi hyvin lääkkeen avulla.

Vierailija
25/32 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräiset äänet on vähän eri juttu kuin kirosanoja päästelevä kakara. Tuskin se vaikuttaa mitenkään myönteisesti muihin jumppatunnilla oleviin erityislapsiin?

Mutta täällä ollaan aina valmiina laittamaan syyt muiden niskoille, tässä tapauksessa jumppamaikan.

Vierailija
26/32 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräiset äänet on vähän eri juttu kuin kirosanoja päästelevä kakara. Tuskin se vaikuttaa mitenkään myönteisesti muihin jumppatunnilla oleviin erityislapsiin? Mutta täällä ollaan aina valmiina laittamaan syyt muiden niskoille, tässä tapauksessa jumppamaikan.

että voiko sillä ohjaajalla olla jotain kritiikkiä. Vaan se, että se kritiikki pitää antaa suoraan vanhemmille itselleen eikä parjata ketään selän takana.

PS: opettelehan puhumaan lapsista kauniimmin.

Vierailija
27/32 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai Tourette-lapsi saa käydä erityislasten jumpassa ja kiroillakin siellä (kuuluu oireyhtymään). Jos ohjaaja ei jaksa, täytyy hommaa helpottaa hankkimalla ryhmään lisää aikuisia tai lapselle oma vapaa-ajan avustaja. Nuo jotkut kommentoijat ovat tietämättömiä ääliöitä. Erityislasten jumppa on juuri sitä varten, että siellä saa olla niin pönttö kuin on. Oma lapseni on autistinen down-poika, joka ei ole sieltä helpoimmasta päästä hänkään. Ja minua vanhempana ei todellakaan häiritse, vaikka joku muu lapsi ryhmässä tekisi mitä niin kauan kuin ei ruumiita tule. Ohjaajalle siis apukäsiä tai lisäkoulutusta!

Vierailija
28/32 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen, mene muualle ja ota lääkkeesi.Puhut kiljuvista apinoista. Sulle nyt kuitenkin tiedoksi, että ap:n lapsi on ryhmässä, jossa KAIKKI ovat autistisia tai kehitysvammaisia.

Ja autismikirjossa on hyvin yleistä tahaton kiljahtelu.

Mitä kertoo sinusta, että alat mollata ap:ta ja nimittää lapsia apinoiksi?

Missään ap ei sano, että hänellä tai hänen lapsellaan on oikeuksia muide yli.

Mutta normaaliin käytökseen kuuluu, että jos on ongelmia havaittu, siitä sanotaan ENSIN kyseisen lapsen vanhemmille eikä haukuta selän takana.

jollain aspergerin rajoilla. Ainakin hän on jäänyt ilman hoitoa itse. Suosittelen vakavasti vaikkapa ryhmäterapiaa, jolla sosiaaliset taitosi saataisiin paranemaan.

Vierailija
29/32 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttu paljastui trolliprovoksi, mutta te vaan jatkatte. Huoh.

Vierailija
30/32 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kunpa olisikin) vaan totisinta totta.

Ehkä se, mikä tässä jutussa eniten satutti minua oli se, että luulin vihdoin löytäneeni minulle ja lapselleni jonkun paikan, missä meitä ei tuijoteta ja tuomita.

Olen aikaisemmin vienyt lastani ns. tavislasten harrastuksiin, mutta kun löysin naapurikaupungista juuri erityislapsille suunnatun jumppakerhon menimme riemuiten sinne.

Muuta vanhemmat ryhmässä ovat todella ihania, olemme jutelleet paljon kokemuksistamme (ryhmä on sellainen, että vanhemmat ovat mukana)

Alussa tämä ohjaajakin vaikutti kivalta, ja tosiaankin kerroin tyttöni erityispiirteistä ja hän sanoui ettei täällä äänet ketään haittaa.

Mutta jokin sitten alkoi kai häntä ärsyttää, koska huomasin jo pari viikkoa sitten, että hän ei enää ohjannut tyttöäni henkilökohtaisesti kuten muita lapsia, ja nyt sitten mitä kuulin tahtomattani hänen puhuvan meistä... :(

Ehkä lopetan koko harrastuksen ja jumppaan tytön kanssa vaikka täällä kotona. Harmi kun näitä erityislasten harrastuksia täälläpäin ei oikein ole muita. Lämmin kiitos ja halaukset teille myötätuntoisille!

Ilkeistä kommenteista kuluu kauas sekä empatian, että omakohtaisen kokemuksen puute. T. ap.

Vierailija
31/32 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/32 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei pärjää erityislasten kanssa eikä tunne näiden vaativuutta, ihminen on väärässä paikassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän