Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, mistä tiedän onko vauva kuivumisvaarassa?!

Vierailija
12.03.2011 |

Siis tiedän että yleinvointi, pissavaipat jne.. mutta tilanne se, että meillä 5,5,kg vauva flunssassa ja kurkku ilmeisesti kovasti kipeä. Lääkitty ohjeitten mukaan. Eilen tuntui että pissaa vähemmän kuin normaalisti ja käytettiin päivystyksessä, kokeet näytti että ei ole hilkullakaan että olisi kuivumassa - no tänään taas sama, että pissaillut tavallista vähemmän. Iltasella pissasi tuossa ehkä pari tuntia sitten. Sen jälkeen olen syöttänyt vielä puoli purkillista päärynäsosetta ja imettänyt sen minkä ottanut (vähemmän juo kun norm.) alkuillasta myös söi puoli purkillista sosetta, eikä ole kakannut sitä. Imettelen tietysti usein, mutta tavallista vähemmän ottaa kerralla. Itkuinen tuon kurkun takia, mutta toisaalta vauvan saa nauramaankin, on sillä tavalla yleinvoinniltaan hyvä ja seuraavainen. Mitä sanotte, voinko luottaa ettei yöllä kuivu? Vihertävä hieman ripulikakka tuli iltapäivällä, sen jälkeen kakkasi normaalisti ja vähemmän.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kraanavettä. Muistaakseni meille sanottiin neuvolassa, että pari ekaa kuukautta vesi kannattaa keittää, jos sitä vettä nyt ylipäätään joutuu antamaan. Mutta 5kk voi juoda aivan tavallista vettä jo.

Vierailija
22/24 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyssä vedessä ei ole normaaleja suoloja ja mineraaleja, joten siitä voi mennä maha sekaisin. Oon joskus vastoin parempaa tietämystä ite juonu keitettyä ja jääkaapissa säilytettyä vettä ja maha meni sekaisin. En antaisi keitettyä vettä, varsinkaan jos on jo ripulia. Mut jos jollain on tästä parempaa tietoa, niin hyvä on jos kertois. Mulla on vaan sellanen käsitys, et keitetty vesi varsinkin helteellä olis ihan vaarallistakin, koska ne mineraalit puuttuu. No, nyt ei kyllä ole hellettä, mutta kumminkin.. Jos oon väärässä, niin oikaskaa!

kuin keittamattomassakin. Se on _tislattu_ vesi jossa ei niita mineraaleja ole. Mieti miten vaarallista esim. tee olisi, jos keitettya vetta ei saisi juoda! ;-) Mutta ripuliin ei kannata antaa pelkkaa vetta, keitettya tai ei, ihan sen takia etta vedessa sinallaan ei ole tarpeeksi suoloja. Aidinmaito on kylla ihan se paras juoma ripuliin imetetylla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko normaalia pienempi jos 5kk painaa vain 5,5kg?

Vierailija
24/24 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauvallasi on hätää, jos hän syö sitä sosetta siinähän on nestettä vaikka kuinka paljon, anna niin paljon kun vain uppoaa!

Meillä esikoinen sai ensinmäisen korvatulehduksen jo 2 viikon ikäisenä, oire oli se että vauva meni horkkaan, eikä syönyt tai juonut mitään 2 vrk. Kertaakaan hän ei kuivunut. Mutta on tosiaan hyvä muistaa, antaa hedelmäsoseita, vauvan omia jugurtteja ym mikä vain uppoaa, koska hän saa niistä myös nesteitä.