jos ottaa lapsen pois päivähoidosta, voiko paikka vielä säilyä?
sillei että pääsisi myöhemmin vielä samaan päiväkotiin? ja jos säilyy, niin kuinka kauan?
Kommentit (9)
ja toisit sitten takaisin samalle paikalle? No, ei säily takuulla paikka. Äitiys- ja vanhempainlomat ovat eri juttu.
mä oon miettiny samaa. Jos joskus oon meinaan raskaana..en ole vielä päässyt yhteisymmärrykseen virikehoidosta (1x vkossa lapsi oli si hoidossa, minulla on tähän asiaan ristiriita itseni kanssa).
ja toisit sitten takaisin samalle paikalle? No, ei säily takuulla paikka. Äitiys- ja vanhempainlomat ovat eri juttu.
Sehän kuulostaa hyvältä.
t:4
ja olla vaikka 3 kuukautta pois päivähoidosta. mietin,että menettääkö siinä kokonaan sen hoitopaikan. ja missä menee se raja.. ap
ainkin meillä on kysytty kesän lomista huhikuussa, rastitettiin lomake mitkä viikot ollaan lomalla. sitten niistä sai hyvitystä kun ylittivät sen jonkun rajan, luultavasti tässä tapauksessa paikka pysyy mut ehkä pitää jotain maksaa.
Itse asun Helsingissä, ja täällä hyvitetään koululaisten loma-ajalta kaikki kokonaiset lomaviikot päivähoitomaksussa, eli sitä varten ei tartte keskeyttää hoitoa. Jos tulee äitiysloma, työttömyys, tms, niin jos lapsi on vähintään 4 kk pois, voi ilmoittaa hoidon keskeytyksen, ja lapsi pääsee omalle paikalleen takaisin. Takaisintulosta pitää ilmoittaa 4 kk ennenkuin haluaa paikan.
Monessa kunnassa on paljon ankeammat säännöt, hyvä Helsinki!!!!
nehän ovat vain hyvillään jos jonkun lapset pystytään pitämään koko kesä kotihoidossa, kun hoitajat on kumminki lomilla ja päiväkoteihin tulee myös perhepäivähoitajilta lapsia kesällä.
Tilalle otetaan sitten siksi aikaa uusi lapsi, esim. vuosi tms. Jos taas pidät pitemmän kesäloman, maksat ½ maksun ja se on siinä.
ja alueella hoitopaikka säilyy myt ei välttämättä pääse samaan takasin...