Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teidän 1,5 vuotiaat tykkää puuhailla?

Vierailija
12.03.2011 |

Lempitekemisiä? Mitä teette ulkona?

Miten piirtää? Mitä osaa itse? Esim. syömisessä tai pukemisessa?

Kuin hyvin puhuu? Onko sisaruksia vai ainokainen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselin listaanne pöyristyneenä, ilmeisesti pitäisi ruveta tekken jotain!!!!!

meillä poika 1,4kk

-syötetään, pullosta juo itse

-ei sano sanojakaan, omaa älinää

-ajelee kyllä autoilla ym koneiila mutta yleisesti heittelee tavaroita

-ei osaa pukea mitään, "yrittää" riisua vaippaa

- sukat ainoastaan osaa ottaa pois jalasta

siis apua mun lapsi on vielä "vauvavaiheessa"!!!!!!

Ei siltä voi odottaa mitään, kun en jaksa valmentaa. Kyllähän nuo oppisivat nopeasti sirkustemppuja sukulaisille, jos viitsisi opettaa.

Vierailija
2/22 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää tehdä kaiken, mitä 4-vuotias isosisko ja suuttuu, jos joku ei onnistu. Tykkää lueskella, juosta ympyrää, tanssia, työnnellä nukenrattaita, leikkiä nukkekodilla yms. Suurin suosikki on liukumäki, johon kiipeää itse ja tulee erilaisissa asennoissa alas.

Puhuu ihan hyvin ikäisekseen: jonkin verran jo laittaa kahta sanaa peräkkäin, ja yksittäisiä sanoja on todella paljon.

Syö sotkien, ei osaa pukea (paitsi kengät ja hatun tietysti), yrittää auttaa riisumisessa.

Palikoilla tekee korkeita torneja, mutta palapeleistä ei ole kiinnostunut. Piirustukset ovat syheröä. Tykkää heitellä kyniä lattialle.

Hauska ikä kaikenkaikkiaan, ja ihmeellisen hyvä huumorintaju on jo näin pienellä. Lapsi kertoo jotain alkeellisia "vitsejä" itsekin ja nauraa perään. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poika 1,4kk

Ei siltä voi odottaa mitään, kun en jaksa valmentaa. Kyllähän nuo oppisivat nopeasti sirkustemppuja sukulaisille, jos viitsisi opettaa.

ja hyvä niin. Oppii elämän myötä eikä ensimmäisella lapsella ole lähellä mallia. En tietoisesti "opeta" mitään, eikä lapseni ole minulle mikään ylpeyden/kehumisen aihe osaamisellaan. Ei paineita.

Vierailija
4/22 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tanssii kädet ylhäällä lämmenet kohti kattoa, se on jotain niin ihanaa; emme ole lainkaan musikaalisia muut

- Syö itse, ei oikeasti sotke yhtään ja juo mukista; valvotusti

- Piruilija; tekee tuhmuuksia varsinkin juuri ennen nukkumaanmenoa pikkuväsyvaiheessa; juoksee sitten karkuun ja nauraa ilkikurisesti :)

- pukea haluais; ei vielä luonnistu

- istuu potalla vaatteet päällä, raivarit jos yrittää housuja pois

- rakastaa autoja ja palloja, hoivaiöee myös nalleja ja nukkeja välillä

- tykkää ulkoilla, laskee liukumäkeä ja ajaa autoa puistossa. Lapiotyöt myös kivoja

on toinen lapsi ja päivisin kahden vuotta isomman seurassa

Vierailija
5/22 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero hakee kirjan, peruuttaa syliini ja sitten luetaan. 20 kirjaa läpi ( :

Lauletaan ja leikitään (mamma laulaa vaikka Paukkumaissin tahdissa ja tanssitaan yhdessä).

Maisan talon kanssa tykkää leikkiä ja työnnellä tavaroita ovista sisään ja ulos. Ulkona leikki jonkin verran hiekkalaatikolla ja tykkä keinua ja liukua liukumäessä. Ja kävellä. Pitkiä matkoja.

Piirtäminen tuli myöhemmin.

Ei pukenut 1,5 vuotiaana, sanavarasto noin 10-15 sanaa aktiivisena. Söi itse vuoden ikäisestä. Yksi sisarus - huomattavasti vanhempi.

Vierailija
6/22 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut viimeisen vuoden isänsä kanssa.

Syö itse ja juo itse. Osaa pukea housut jalkaansa ja hatun. Paidan kanssa tulee itku.

Tekee kuperkeikan, aika liikunnallinen kuten isänsä. Kiroilee sujuvasti. Paska, helvetti, perkele, jumalauta, vittu tulee sujuvasti. R-kirjainta ei osaa vielä muodostaa. Muitakin sanoja tulee.

Viimeisen viikon ajan ilmoittanut itse milloin on pottahätä. Ilmoittaa asiasta potta, potta, potta! Ei erittele onko pisu vai isompi hätä. Osaa hakea ostoksilla isän lempi oluen. Jos ei, niin huutaa apua, mikäli redstripet on siirretty ylemmälle hyllylle.

Varasti ensimmäisen suklaapatukkansa noin kuukausi sitten. Kävimme toki maksamassa sen myöhemmin :D

Pelaa mainiosti sählyä ja osaa muutamia vapaaotteluliikkeitä. Potkii ja lyö säkkiä. Ottaa myös isästä niskalenkin. Ei osaa palapelejä. Saa helposti raivokohtauksia palapeleistä. Palat lentelee pitkin leikkihuonetta. Tykkää enemmän katsella vilkkuvia piiretyjä ja piirtää ohi paperin.

Jaaha no nyt se paitakin meni päälle. Isällä tulee helpot päivät, kun osaa jo itse pukea. Käympä katsomassa miten se sujuupi.

Vierailija
7/22 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan typerää touhua.

Vierailija
8/22 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

innoissaan pottailusta. Ilmoittaa aina, kun pissattaa tai kakka tulossa.

Piirtää hutiloiden lyhyen aikaa. Tykkää enemmän järjestellä värikyniä takaisin koteloon :D piirrustus ei ole niinkään se juttu.

Kuuntelee cd-levyjä ja järjestelee levyjä.

Katselee kirjoja ja tekee palapelejä. Myös vaikeimmat kolme vuotiaille tarkoitetut palapelit luonnistuu jo. Luultavasti osaa vain ne ulkoa.

Osaa aakkoset. R-kirjain on vaikea. Tekee kahden sanan lauseita. Avaa tarrat kengistä, osaa laittaa hatun päähän ja repiä sukat jaloista.

Ulkoilee mielellään, kävely ja pulkkamäki on nyt suosittuja. Kävely, juoksu, hyppiminen ja kiipeily sujuu hyvin. Leikkii isän kanssa piilosta sekä jonkin asteen hippaa. Ymmärtää ettei saa jäädä kiinni ja pakoon pitää juosta.

Ymmmärtää asioita. Auttaa kotitöissä sen minkä kykenee. Vie roskat roskiin ja vaatteet+lelut omille paikoilleen.

Oppii hirveästi asioita ja haluaa nauttii siitä.

Että ei ole patistettu vaikka niin luulisi. Ehkä se oppiminen tasaantuu kohta ja seuraa suvanto.

Vierailija
9/22 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

innoissaan pottailusta. Ilmoittaa aina, kun pissattaa tai kakka tulossa.

Piirtää hutiloiden lyhyen aikaa. Tykkää enemmän järjestellä värikyniä takaisin koteloon :D piirrustus ei ole niinkään se juttu.

Kuuntelee cd-levyjä ja järjestelee levyjä.

Katselee kirjoja ja tekee palapelejä. Myös vaikeimmat kolme vuotiaille tarkoitetut palapelit luonnistuu jo. Luultavasti osaa vain ne ulkoa.

Osaa aakkoset. R-kirjain on vaikea. Tekee kahden sanan lauseita. Avaa tarrat kengistä, osaa laittaa hatun päähän ja repiä sukat jaloista.

Ulkoilee mielellään, kävely ja pulkkamäki on nyt suosittuja. Kävely, juoksu, hyppiminen ja kiipeily sujuu hyvin. Leikkii isän kanssa piilosta sekä jonkin asteen hippaa. Ymmärtää ettei saa jäädä kiinni ja pakoon pitää juosta.

Ymmmärtää asioita. Auttaa kotitöissä sen minkä kykenee. Vie roskat roskiin ja vaatteet+lelut omille paikoilleen.

Oppii hirveästi asioita ja haluaa nauttii siitä.

Että ei ole patistettu vaikka niin luulisi. Ehkä se oppiminen tasaantuu kohta ja seuraa suvanto.

Tai sitten valmennatte lastanne. Mikä on hyvin sairasta.

Vierailija
10/22 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten valmennatte lastanne. Mikä on hyvin sairasta.

Ihan normaaleja taitoja. Itse olet sairaan kateellinen. Meidän poika tekee samat asiat. On nyt 1v6kk.

Vierailija
11/22 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tekee palapelejä, niitä vaikeampiakin jotka 3-vuotiaille. Rakastaa niiden tekemistä ja tekee uudestaan ja uudestaan.

-Rakentaa hyvin duploista (siis että saa epämääräisiä rakennelmia aikaiseksi, se on minusta ihan hyvin).

-Työntelee kärryissä nukkeja tai leluja

-On nyt alkanut piirtelemään kovasti, lähinnä suheroa ja ympyrää, mutta sanoo lopuksi aina "auto" tjms mitä ajattelee itse sen esittävän.

Vierailija
12/22 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tekee palapelejä, niitä vaikeampiakin jotka 3-vuotiaille. Rakastaa niiden tekemistä ja tekee uudestaan ja uudestaan.

-Rakentaa hyvin duploista (siis että saa epämääräisiä rakennelmia aikaiseksi, se on minusta ihan hyvin).

-Työntelee kärryissä nukkeja tai leluja

-On nyt alkanut piirtelemään kovasti, lähinnä suheroa ja ympyrää, mutta sanoo lopuksi aina "auto" tjms mitä ajattelee itse sen esittävän.

Vierailija
13/22 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Syönyt itse lusikalla tai haarukalla 11kk lähtien (omasta tahdostaan) ja nyt sujuu jo hyvin

-"Laskee" komme, nejjä, viisi (toistelee siskonsa sanomia siis)

-Sanoja useita kymmeniä, joitain parin sanan yhdistämisiä

-Hyvä keskittymiskyky

-Pottailussa taantumaa vauvan syntymän jälkeen, ei enää useinkaan ilmoita pissahädästään tai halua potalle (kuten aikaisemmin)

-Melko arka hyppimään esim sohvalta. Siis siskonsa teki tuota kovasti nuorempanakin, mutta tämä poika on vähän arempi. Kovasti kyllä haluaisi hyppiä.

-Sukeltelee uimassa ollessa reunalta äidille tai isille, kiipeää liukumäkeen ja laskee altaaseen.

-Huonosti nukahtaa ja päiväunetkin lyhyet. Yöllä tulee joka yö äidin ja isin väliin. Itse kipittää huoneestaan.

Vierailija
14/22 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poika 1,4kk

Vierailija
15/22 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaisipa meidän pieni edes puolia noista...

:(

Vierailija
16/22 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa hatun päähän. Ei muuta. Syö sottaisesti. Isä tai äiti syöttää, kun hermot menee.

Tekee eritasoisia palapelejä 0-3. Piirtää hetken, ei keskity pitkään.

Kuuntelee radiota ja tanssii itsekseen. Tykkää ihhahhaa laulusta ja välillä laulelee. Kuperkeikka onnistuu ja hyppii vähän. Juoksee ja kävelee sujuvasti. Välillä sanoo kaksi sanaa peräkkäin. Puhuu osaksi vauvakieltä ja joitain sanoja oikein. Matkii puhetta, kuin papukaija. Tässäasiassa ilmeisesti kolmevuotiaan tasolla. Eli kehityksessä ollaan edellä muita.

Ei käy vielä potalla. Ilmoittaa pissasta, mutta liian myöhään. Kahdesti olemme onnistuneet saamaan kakan ja pissan pottaan. Auttaa kotitöissä ja katselee miellellään kuvakirjoja, ymmärtää myös että tekstit kertovat jotain, ja pyytää aikuista lukemaan.

Näin meidän 1,6v poika.

Vierailija
17/22 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tykkää hirveästi lukea kirjoja ja rakentaa legoilla torneja.

Piirtämistä ei oikein ymmärrä vielä. Kynän syöminen on mielenkiintoisenpaa. ;)

Ulkona tykkää kävellä.. Tutkia mitä maassa on, risuja, lumipalloja.. Ym. Pulkassa viihtyy.

Syö itse hyvin. (puolet ruuasta lattialla). ;)

Osaa ottaa lusikalla ruokaa, mutta tosiaan,kaikki ei päädy suuhun asti..

Pukea ei osaa. Yrittää kyllä. Riisuakin yrittää, mutta saa housut vaan polviin asti laskettua.

Puhuu hyvin. 20-30 sanaa. Toinen lapsi.

Ikää 1,5v.

Vierailija
18/22 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legot on myös kova sana. Ulkona haluaa istuskella pulkassa tai käveleskelee ympäriinsä. Ulkolelut ei oikein kiinnosta kiikkua lukuunottamatta.

Syö kyllä itse, hyvin sotkuisesti :) Ei suostu enää syötettäväksi. Ei osaa vielä pukea.

On meidän perheen tämänhetkinen kuopus, 2 lasta.

Vierailija
19/22 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö itse, on syönyt alusta asti kun ei muuhun ole suostunut. Tutkiskelee paikkoja rauhallisesti, kiipeilee pöydille, lukee kirjoja, työntelee kärryjä, kuljettelee tavaroita, hakkaa kattiloita/yms. Pihalla lähinnä seisoskelee, tykkää pulkkamäestä ja istua pulkan kyydissä muutenkin. Ei pue itse muuta kuin pipon.

Sanoja tulee useita, mutta ei vielä kahta sanaa peräkkäin muuta kuin matkiessa.

On meidän nuorimmainen kahdesta lapsesta.

Vierailija
20/22 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkää lähes kaikista tavaroista omista leluista. Leikkii veljen autoilla. Tunkee pikkunukkeja niihin kyytiin.

Bratzeista tykkää. Riisuu niiltä vaatteet.

Piirtää miellään. Sellaista ympyrää ja värittää kuvien päälle mielellään.

Tykkää kolopalapeleistä, mutta ei osaa itsenäisesto tehdä niitä.

Ei osaa koota legotorneja. Harvoin edes leikkii legoilla.

Kaikki kotityöt, esim. pyykinpesu, tulien tekeminen takaa, kauppakassin purkaminen on tosi mahtavaa.

Yrittää pukea kaikkia vaatteita. Sisaruksiensa lattialle unohtuneita ja omiaan. Joskus aa housut jalkaa, joskus menee samaan punttiin molemmat jalat. Paidat saa kaula-aukosta, mutta ei käsiä. Sukkia ei saa. Pipot kivoja. Voi pukea 3 hattuakin päällekkäin.

Aika hyvin syö itse ja juo mukista. Tietysti joku keitto on vaikeaa syötävää.

Noin 20 ymmärrettävää sanaa, lisäksi omia sanoja. Kommunikoi paljon nyökkäämällä ja "m-mm"-kieltävällä äänteellä.

Ulkoillessa tykkää tepastella pihassa ympäriinsä. Välillä tonkii koloja lumihankeen. Rattaissa ei viihdy yhtään.

On neljäs lapsi. Isompien tekemisiä matkii kovasti.