Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä pph:ta, jolla on kotieläimiä?

Vierailija
12.03.2011 |

Olen etsinyt jonkin aikaa hyvää yksityistä hoitajaa tytölleni ja huomannut ilmoituksissa, että aika monella on jokin eläin. Yhdellä ihan mukavalta tuntuvalla iso koira ja useita pienempiä eläimiä. Voisitko kuvitella vieväsi tällaiselle hoitajalle, jos kaikki muuten kunnossa? Meillä ei ole allergioita ja muutenkin ihan pidetään eläimistä. Silti mietityttää.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietenkin pelkään sitä että jotain sattuu, vaikka ei kai normaali lapsiin tottunut ja lasten kanssa elänyt koira mitään kovin helposti tee. ap

Ja opaskoirat ovat uhka samoin kuin poliisikoirat?

Vierailija
2/17 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 koiraa on myös, 2 ihan pientä, keskikokoinen ja iso. Koskaan ei ole ollut ongelmaa lasten tai koirien kanssa. Koira kammoisten vanhempien kanssa kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaikuta puuhaavan paljoa lasten kanssa eikä siitä kovasti karvoja ole tullut.

Vierailija
4/17 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi oli muutaman kuukauden pph:lla jolla oli 7 koiraa. Spanieleita ja yksi Kiinan harjakoira (tai joku muu vastaava kaljupää). Hoitaja oli kiva ja lämminsydäminen tyyppi. Asunto oli kerrostalossa 4h+keittiö ja ihan hirveässä kunnossa. Haisi tosi tunkkaiselle tietysti niiden koirien takia. Minä kun olen saamaton valittamaan mihinkään, olin ihan onnessani kun tämä hoitaja muutti toiselle paikkakunnalle ja saatiin lapselle paikka päiväkodista,

Vierailija
5/17 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat eivät ilmeisesti juurikaan oleile samoissa tiloissa lasten kanssa. Eikä niitä karvojakaan ole juurikaan meille kulkeutunut.

Vierailija
6/17 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietenkin pelkään sitä että jotain sattuu, vaikka ei kai normaali lapsiin tottunut ja lasten kanssa elänyt koira mitään kovin helposti tee. ap

Ja opaskoirat ovat uhka samoin kuin poliisikoirat?

Mutta sanoisin että VIERAS koira on uhka. Mistä lapsen vanhempi voi tietää sen koulutuksesta?

Poliisi- ja opaskoirat lienevät huolella ja ammattitaidolla koulutetut.

Vierailija
7/17 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sanoisin että VIERAS koira on uhka. Mistä lapsen vanhempi voi tietää sen koulutuksesta?

Poliisi- ja opaskoirat lienevät huolella ja ammattitaidolla koulutetut.

Jotta voi toimia pph:nä pitää esittää kaikille hoitolasten vanhemmille todistukset ihan kaikesta mahdollisesta vaarasta alkaen palo- ja pelastussuunnitelmasta lähisuvun ja naapuruston väkivaltaisten ihmisten mahdollisiin uhkiin.

Vierailija
8/17 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan tosiaan ne eläimet osaavat olla lapsien kanssa eivätkä hermoile. Tietenkin haluaisin itse nähdä miten se suhtautuu lapsiin.

Vierailija
9/17 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsillani on tapana alkaa kirkumaan (innosta) koirien kanssa ja pelkään heidän pelästyttävän koiran ja tämän siksi satuttavan lasta.

Mutta kaikki pienet eläimet olisivat plussaa! Olen itse allerginen ainakin kissoille ja hiukan koirille enkä tahdo ottaa pikkuvipeltäjiäkään "kokeeksi" joten kotiimme en voi hankkia lapsille hoivattavaa. Vaikka ideana eläinten hoitaminen lasten kanssa on minusta on minusta hyvä ja kehittävä. Olisipa hienoa jos hoitajansa hankkisi jonkun pienen koiran, kanin tai kissan...

Vierailija
10/17 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän niistä eläimistä tulee pöpöjä kuin päiväkodeista :D Ja kivaahan se on lapsillekin jos on vaikkapa koira hoitopaikassa. Tietysti sellaisia eläimiä jotka tulevat lasten kanssa toimeen.

Vierailija
11/17 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä olet niitä oikein useamman löytänyt? Ja yleensähän tuollaisiin paikkoihin on oikein tunkua, kun lapset pääsee tutustumaan luontoon ja ruokkimaan lampaita ihan arjessaan.

Vierailija
12/17 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meilläkään ei allergioita (ja sitäpaitsi kotona 2 kissaa). Mikä siinä mietityttää? Jos pph haluaa lemmikin, niin saahan hänellä sellainen olla!

Vierailija
13/17 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tottuivat koiriin pienestä asti ja saivat isompina (joskus harvoin) hoitaa kaneja/ruokkia niitä.

Jos ei ole allergioita, niin miksi lapset eivät saisi tottua eläimiin?

Vierailija
14/17 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietenkin pelkään sitä että jotain sattuu, vaikka ei kai normaali lapsiin tottunut ja lasten kanssa elänyt koira mitään kovin helposti tee.

ap

Vierailija
15/17 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meilla ollaankin allergisia, eli ei sopisi meille hoitopaikaksi ollenkaan. Lisaksi tosiaan pienet lapset ja iso koira _voi_ olla arvaamatonkin yhtalo, eli itse kylla valitsisin allergiattomanakin muun vaihtoehdon, ihan vaan varmuuden vuoksi. Eipa sitten tarvitsis olla sydan syrjallaan kun lapsi on hoidossa...

Vierailija
16/17 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaisi lisää mielipiteitä.

Vierailija
17/17 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 4 lasta, ja kaikki ovat olleet pph:lla joilla on ollut eläimiä. Vanhimman lapsen pph:lla oli 2 valtavan isoa koiraa, lapset ryömivät niiden yli, eikä mitään. Ehkä kylkeä kääntivät.

Nuorimpien hoitajalla on 2 kissaa. Toinen vähän ärhäkämpi, raapaisee jos liikaa vedetään hännästä. Aika nopeasti ovat lapset oppineet mitä voi tehdä ja mitä ei.

Itse en voi oleskella eläintalossa paria tuntia pidempään ilman hengenahdistus oireita, mutta lapsilla ei kenellään mitään reaktioita. Jos olis tullut, olisi vaihdettu hoitopaikkaa tietysti.