Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heikkilä: "Viljatuotteet pois lapsilta" (ov)

Vierailija
12.03.2011 |

Olinkin jo odotellut, koska Heikkilä vetää esiin tämän kortin ;). No nyt se sitten tuli. Eikun rasvaa ja punaista lihaa beibeille, niin hyvä tulee.

Toisaalta... Mihis ne lihavan ja laiskan karppaajaäidin, lihavat ja laiskat tössykät enää niitä hiilihydraatteja edes tarvitsee? Matalilla sykkeillä siinä tietokoneen ja pleikan edessä varmaan pärjääkin ihan hyvin vaan niitä (eläin)rasvoja polttelemalla :/!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viljoille, kaura ja ruis ovat ainakin pahimmat, niiden jälkeen alkaa sellainen närästys ja vatsaa polttelee.

Ja en missään nimessä tarkoittanutkaan että kaikkien pitää se jättää pois ruokavaliosta ja niinkuin sanoinkin että lapselleni annan kyllä kohtuudella.

Ajatuksena mulla olikin että tiedän paljon ihmisiä joilla tulee viljoista samoja ongelmia kuin minulla ja näin ollen suosittelin että kokeilee parisen viikkoa ilman niitä viljoja ja katsoo muuttuuko olo. Jokaisen vatsa on erilainen.

Ja noissa viljatuotteissa ja varsinkin leivässä on muitakin ongelmia. Niitä on totuttu lapsesta asti syömään paljon, joissakin tietämissäni perheissä ei edes viikonloppuina syödä ruokaa vaan leipää. Ja aina välipalat ja aamupalat ja iltapalat on sitä leipä/puuro osastoa. Ja siihen aina päälle maitoa.

Voishan sitä miettiä jos jotian oireita on että voisko ne johtua vijoista tai maitotuotteista tai niiden yhteisvaikutuksista.

Mutta ihmisten aina aina vaikea ajatella asioita uudestaan.

11 ja olikohan 14

Vierailija
22/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät usko että se heille sopiva ruokavalio on yhtä sopiva kaikille ihmisille. MIksi jotkut lihoo sillä hiilariruokavaliolla ja toiset ei? Ettei vaan kuitenkin johtuisi ihmisten erilaisuudesta?

Minä kokeilin karppausta, ja se EI sopinut minulle. En todellakaan usko että tein kaiken väärin, päinvastoin. Perehdyin asiaan kunnolla ennenkuin aloitin enkä edes aloittanut millään atkinsilla koska aavistin jo etukäteen ettei mun ehkä kannata.

Tulos oli että paino ei tippunut (en ollut tosin ylipainoinenkaan), oli ei parantunut millään tavalla vaan ajan kuluessa aloin voida huonommin ja huonommin. Sitten kun taas aloin syömään viljatuotteita oloni parani.

Siltikään en vedä tästä johtopäätöksiä että karppaus on ihan kamalaa ja se on sitä kaikille. Joillekin sopii, joillekin ei, ja tämä on fakta! :)

Suurinosa myös niistä jotka selittävät että kokeilin ja karppaus ei sovi minulle, ovat juurikin niitä jotka ovat lähteneet ns. soitellen sotaan ja tehneet kaiken väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi media haluaa

Vierailija - 12.03.11 09:15 (ID 12258967)

antaa jatkuvasti tälle kirurgille näkyvyyttä? kaikissa maailman suurissa ruokakultuureissa pohjana on hiilihydraatti joissain muodossa (riisi, maissi, peruna, viljat) ja lisäksi eri kasviksia ja lihaa/kalaa/soijaa/tofua lisukkeena pieninä määriä. japanilaiset ja kiinalaiset jotka tunnetusti ovat varsin terveitä kansakuntia syövät pääraaka-aineena riisiä ja siihen kasvikst ja proteiini päälle. RAsvaa ei sielläkään pelätä ja uskon että Heikkilä on siinä oikeassa muuten nämä varsin radikaalit vedot tuntuisivat huvittavilta ellei niin moni uskoisi Heikkilän olevan joku profeetta.

on kyseisen henkilön näkyvyys:) Helveta, täällähän te aina kyseisestä henkilöstä paaraatte, muuten ketään ei kiinnosta:) Reps.

Vierailija
24/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät usko että se heille sopiva ruokavalio on yhtä sopiva kaikille ihmisille. MIksi jotkut lihoo sillä hiilariruokavaliolla ja toiset ei? Ettei vaan kuitenkin johtuisi ihmisten erilaisuudesta?

Minä kokeilin karppausta, ja se EI sopinut minulle. En todellakaan usko että tein kaiken väärin, päinvastoin. Perehdyin asiaan kunnolla ennenkuin aloitin enkä edes aloittanut millään atkinsilla koska aavistin jo etukäteen ettei mun ehkä kannata.

Tulos oli että paino ei tippunut (en ollut tosin ylipainoinenkaan), oli ei parantunut millään tavalla vaan ajan kuluessa aloin voida huonommin ja huonommin. Sitten kun taas aloin syömään viljatuotteita oloni parani.

Siltikään en vedä tästä johtopäätöksiä että karppaus on ihan kamalaa ja se on sitä kaikille. Joillekin sopii, joillekin ei, ja tämä on fakta! :)

Suurinosa myös niistä jotka selittävät että kokeilin ja karppaus ei sovi minulle, ovat juurikin niitä jotka ovat lähteneet ns. soitellen sotaan ja tehneet kaiken väärin.

Jep, mikään dieetti ei sovi kaikille. Olisi aika hassua jos sopisi. Liian vähäinen hiilihydraattien saanti johtaa ketoosiin ja elimistö alkaa hajoittamaan elimistön proteiineja. Karppaus on kyllä tehokas painonpudottaja jo valmiiksi ylipainoisille mutta normaalipainoisille se aiheuttaa vain pahaa oloa. Muutenkin jokaisen pitäisi mielestäni syödä sellaista ruokaa mistä tulee hyvä olo. Tosin jos viljat aiheuttavat ongelmia niin kannattaa käydä vaatimassa keliakia ja vilja-allergiatestejä. Ainakin keliakiassa tutkitaan koko lähisuku, jos yhdeltäkään löytyy keliakiaa. Tiedetään, että Suomessa on paljon enemmän vilja-allergikkoja ja keliaakikkoja kuin mitä ollaan löydetty, joten selvittäkää ihmeessä se todellinen syy. Kannattaa ennen testejä vetää vähän viljaa, että nähdään aiheuttaako se todella ne ongelmat.

Antti Heikkilästä sen verran, että alan saamaan jo allergiaoireita pelkästä nimestä. En tiedä ketään alan ihmistä, joka ei toivoisi hänen pian häipyvän typerine mielipiteineen julkisuudesta. Missä hänen vastuu on näiden juttujen kanssa? Opiskelijoille toitotetaan, että olkaa varovaisia mielipiteittenne kanssa, älkääkä huudelko ennen kuin tutkitte ja sitten tämä herra tekee juuri näin. Ainoa hyvä asia on, että hän on saanut ihmiset positiivisemmiksi rasvaa kohtaan mutta sitten hän veti senkin yli. Huoh.

Vierailija
25/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjää hyvin karppauksella. Itselläni on krooninen suolistotulehdus, joka pysyy hienosti kurissa kun olen jättänyt perunan, pastan, riisin ja sokerin pois ruokavaliosta. Iso osa karppaajista ei laihduta vaan syyt ovat terveydellisiä tai laihduttamisen jälkeen sopivassa painossa jatkamista. Silti julkisuudesssa (ja varsinkin tällä palstalla)puhutaan karppauksesta ainoastaan laihdutuskeinona. Elämänlaatuni on parantunut valtavasti karppauksen aloitettuani!

Vierailija
26/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla ei ole aavistustakaan että sairastavat ko tautia. Tämän olen kuullut Suomen johtavalta keliakiatutkijalta. Ehkäpä sama pätee vilja-allergioihinkin.

Vierailija
27/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kasviksia joissa on hiilihydraatteja, syön ennen treeniä pähkinöitä ja hedelmiä, syön välipaloina Allevon patukoita joissa on proteiinia ja hiilihydraatteja jne.

Silloin kun karppasin, pidin hiilarit alle 20g/pvä ja en todella voinut syödä näin kuin nyt.

ja yrittää välttää niitä huonoja.

Karppaamista ei ole pelkästään se että pitää hiilihydraatit alle 20g/pvä (ketokarppaus) vaan karppausta on kaikki hiilihydraattitietoinen syöminen :D

Vierailija
28/40 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne japanilaiset ja kiinalaiset syö enemmän kasviksia ja kalatuotteita ja riisi on lisänä, plus että kasuja vain lämpäytetään äkkiä eikä muhiteta uunissa tuntitolkulla.

Afrikassa köyhät maat syövät paljon riisiä ja muita viljoja koska ei ole muuta tarjolla, ja kuinkas heidän vointinsa on? Ei ainakaan hyvä.

Vierailija
29/40 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa jatkuvasti tälle kirurgille näkyvyyttä? kaikissa maailman suurissa ruokakultuureissa pohjana on hiilihydraatti joissain muodossa (riisi, maissi, peruna, viljat) ja lisäksi eri kasviksia ja lihaa/kalaa/soijaa/tofua lisukkeena pieninä määriä. japanilaiset ja kiinalaiset jotka tunnetusti ovat varsin terveitä kansakuntia syövät pääraaka-aineena riisiä ja siihen kasvikst ja proteiini päälle. RAsvaa ei sielläkään pelätä ja uskon että Heikkilä on siinä oikeassa muuten nämä varsin radikaalit vedot tuntuisivat huvittavilta ellei niin moni uskoisi Heikkilän olevan joku profeetta.

Kiinassa pääasiassa syödään lihaa (sis. nahant,läskit ja luut) ja kasviksia. Riisi on vain täyteaina jota syödään jos jää nälkä.

Eli köyhilä usein se mitä eniten syödään.

Mutta pääsääntöisesti sitä ei kuulu syödä.

Kannattais ottaa asioista selvä, ennenkuin huutelee.

Vierailija
30/40 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa pääasiassa syödään lihaa (sis. nahant,läskit ja luut) ja kasviksia. Riisi on vain täyteaina jota syödään jos jää nälkä.

Eli köyhilä usein se mitä eniten syödään.

Mutta pääsääntöisesti sitä ei kuulu syödä.

Kannattais ottaa asioista selvä, ennenkuin huutelee.

Ainakaan Japaniin... Maapallon tervein kansa (okinawalla etenkin 80% päivittäisestä energiansaannista hiilareista), ja pääasiassa riisiä, kasviksia ja kalaa. Punaista lihaa hyvin vähän, samoin kovia rasvoja.

Vierailija
31/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla ei ole aavistustakaan että sairastavat ko tautia. Tämän olen kuullut Suomen johtavalta keliakiatutkijalta. Ehkäpä sama pätee vilja-allergioihinkin.

Viljoja syödessä vatsa on turvonnut kuin ilma pallo, pikkukipuilua on myös, ilmavaivoja ja väsymystä. Kaikki nuo helpotti kun jätin viljat pois ruokavaliosta, sokerin myös. Joulun aikaan söin kaikkea ja sen kyllä vatsan kunnosta huomasi! Nyt taas tilanne on hyvä. Painoa ei ole tarve tiputtaa, kyllä tämä 51-52 kg/160 cm minulle kelpaa. Paljon mukavampi on uuden miesystävän kanssakin aikaa vietellä kun ei tarvitse koko ajan ilamavaivoja varoa. En teidä kuinka helposti testeihin pääsisi, mutta ainakin keliakia testiä ennen täytyy olla jonkin aikaa syönyt viljoja, enkä viitsisi siihen ryhtyä.

Vierailija
32/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa näistä karppauksen vastustajista kuvittelee, että karpit syövät vain voita, pekonia ja kanamunia ;) Hyväkarppaus sopisi ruokavalioksi ihan jokaiselle.

Syön kasviksia joissa on hiilihydraatteja, syön ennen treeniä pähkinöitä ja hedelmiä, syön välipaloina Allevon patukoita joissa on proteiinia ja hiilihydraatteja jne. Silloin kun karppasin, pidin hiilarit alle 20g/pvä ja en todella voinut syödä näin kuin nyt.

ja yrittää välttää niitä huonoja. Karppaamista ei ole pelkästään se että pitää hiilihydraatit alle 20g/pvä (ketokarppaus) vaan karppausta on kaikki hiilihydraattitietoinen syöminen :D

Vierailija
33/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tietää itse mistä ruoka-aineista tulee huonoa oloa ja vaivoja.

Eikös se riitä että éi syö sellaista mikä on pahaksi.

Vierailija
34/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiilaria ja liian vähän proteiinia ja rasvaa enkä ole ikinä kokenut mitään turvotuksia tms. Ja tosi tervekin olen ollut.

Vierailija
35/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän vain niitä aineita joista MINULLE tulee huono olo, joista turpoan ja väsyttää aina.

En tietoisesti siis välttele hiilareita, syön niitä kyllä monessa muussa muodossa. Syön hedelmiä ja kaikkia kasviksia esim. porkkanaa jossa on paljon hiilareita.

Karppaanista ei ole viljatuotteiden välttely, se on paljon muutakin.

11

Vierailija
36/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syön siis normaalisti myös karkkia. Nyt en syö koska pudotan painoa mutta normaalisti kyllä. En siis karppaa :)

Vierailija
37/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikös ainakin ole niin, että alle 6-kuiselle jos viljaa antaa, niin on kohonnut keliakian riski. Ja olikos se niin, että kuitujen takia vauvoille ei viljaa tarvitse antaa, kun saavat sitä tarpeeksi muustakin ruoasta (saman voisin kuvitella pätevän muuhunkin, esim. hivenaineisiin). Ja lisäksi monille ei vilja sovi, en tarkoita pelkästään keliakiaa ja allergioita, mutta muutenkin on vatsavaivoja ym.

Tarkoitukseni on siis sanoa, että ehkä se vilja ei ole niin elintärkeää ja toiseksi läheskään kaikille sopivaa. Sitä ilman pärjää ja jossain tapauksessa kannattaa elää.

Mutta se nyt menee jo liiallisuuksiin, että kaikilta kiellettäisiin viljat. Ehkä sellainen kultainen keskitie, että jokainen päättäköön itse sopiiko vilja vai ei, mutta ei aleta tuputtamaan sitä ihmisille ja väittämään, että on elintärkeää.

Vierailija
38/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut paino-ongelmia. Ovat syöneet aina monipuolisesti ja liikkuneet riittävästi.

Karppausta puolustelevat juuri ne ihraiset, läskilöllöt, jotka ovat vetäneet sipsejä ja hampurilaisia naamaansa ikänsä. Nyt jättävät moskan pois ja hups, paino laskee. IIIIK, ihkuu karppausta, paino tippui sen takia. Ei muka sen takia, että kalorimäärä on vähentynyt kun on jätetty moska pois.

Sehän suositteli että vauvoille ei annettais viljoja ennen kolmea ikävuotta, vaan yritettäis pärjätä kasviksilla ja lihalla (kana, kala, ja punainen liha)

Ja kyllä se vaan tuntuu niin oleva että ne jotka vastustaa karppaamista henkeen ja vereen ovat juurikin niitä jotka eivät ole koskaan aiheeseen tutustuneet saatikka kokeilleet itse.

Mutta ihan sama. Itse voin huonosti hiilareilla, mutta koen liian vaikeaksi karpata kunnolla kun mieheni ei suostu karppia kokeilemaan, juurikin tuosta syystä ettei muka sovi hänelle. Hän on kokeillut kerran, mutta juurikin siten ettei ottanut selvää mistään. Luuli että kun vetää isot annokset salaattia + munaa ja pekonia, niin se on sitten siinä.

Tyhmempikin tajuaa ettei sillälailla voi elää...

Karppaus saa nämä ihmiset laihtumaan juurikin siksi että se pitää nälkää ja hiilihydraattipitoinen ruoka on saanut nämä ihmiset lihomaan, koska se ei pidä nälkää.

Kyllähän he varmasti laihtuis myös hiilihydraattipitoisella dietillä mutt olisivat nälissään koko ajan.

Nyt ne sitten viimein katsoo ja laskee mitä suuhinsa pistävät ja laihtuvat. Sama tapahtuis ihan ilman karppaustakin kun jättäis kaiken turhan mätön pois. Mikä tässä on niin vaikea tajuta?

Vierailija
39/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämä oli siis allergia, eikä mikään mutu-juttu, eikä muotivillitys.

Meillä ei syödä viljatuotteita. Lapsi syö hoidossa, mummolassa viljaa, kun siellä niitä on vaikea välttää. JA sen todellakin huomaa tytön vatsasta ja käyttäytymisestä, kun hän on esim. kaksi päivää viljatuotteita syönyt. Lapselle tulee ihan hirveä pallo maha viljoista ja käytös on todella ailahtelevaa. Kun on kotona ollut pari päivää ilman viljoja, niin ei ole samoja ongelmia!

Miksi tämä viljattomuus tuntuu olevan muille ongelma?

Vierailija
40/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sapuskaa kaksin kourin ja ylensyönyt moskaa. Nyt kun hän trendikkäästi jättää viljat ja hiilarit pois, keksii hän, että hiilareissa se ongelma olikin.

Ei tule mieleen, että olo helpottuu kun jättää vaalean mössön ja sipsit ja kakut ja keksit pois, olo helpottuu jo senkin takia.

Ja taas menee ihmiset komeasti retkuun.

niin eikös ainakin ole niin, että alle 6-kuiselle jos viljaa antaa, niin on kohonnut keliakian riski. Ja olikos se niin, että kuitujen takia vauvoille ei viljaa tarvitse antaa, kun saavat sitä tarpeeksi muustakin ruoasta (saman voisin kuvitella pätevän muuhunkin, esim. hivenaineisiin). Ja lisäksi monille ei vilja sovi, en tarkoita pelkästään keliakiaa ja allergioita, mutta muutenkin on vatsavaivoja ym.

Tarkoitukseni on siis sanoa, että ehkä se vilja ei ole niin elintärkeää ja toiseksi läheskään kaikille sopivaa. Sitä ilman pärjää ja jossain tapauksessa kannattaa elää.

Mutta se nyt menee jo liiallisuuksiin, että kaikilta kiellettäisiin viljat. Ehkä sellainen kultainen keskitie, että jokainen päättäköön itse sopiiko vilja vai ei, mutta ei aleta tuputtamaan sitä ihmisille ja väittämään, että on elintärkeää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi