Mikä on minimimäärä kenkiä, mitä suomalainen nainen tarvitsee huomioiden vuodenajat?
Mulla on jotenkin ihan väärät kengät jatkuvasti kun nyt loskakeleille on
1) tavalliset mustat lenkkarit joista tulee vesi läpi
2) tavalliset mustat talvikengät joista tulee vesi läpi
3) inhottavan kopisevat saapikkaat joilla ei tahdo pysyä pystyssä tuolla jääurilla
Eli mitkäs sitten parhaimmat..?
Vinkiksi: en oleskele ulkona esim. lasten kanssa joten en huolisi mitään goretexejä vaan siistit kaupunkikengät olisivat nyt parhaimmat. Tuollaiset oikeastaan kuin nuo mun keskimmäiset mutta vesi pysyisi ulkona.
En tiedä onko kesällekään yhtään paremmin pullat uunissa kun on lähinnä ballerinoja ja sellaisia tennareita. Täytyy varmaan uudet mustat lenkkarit hankkia tässä kun tulee passelit vastaan.
Kevään ja syksyn olen kulkenut lenkkareissa yleensä.
Toki sitten vielä juhlaan jokuset perinteiset korkkarit.
Kommentit (24)
kesät talvet lenkkareilla.. Tosin nyt on kyllä myös kumpparit varalla.
Onneksi täällä pohjoisessa ei se loskakausi niin kauheasti vaivaa..
sä pidät lenkkareita. Mä pidän lenkkareita juostessa. Mutta siis mulla: loska + pakkaskeleille saappaat, joissa gore-tex-pinta. Ulkoiluun myös huopatossut sekä parempiin tilaisuuksiin hienot korolliset nahkasaappaat Kevääksi kivat varrelliset, sirot tennarit Kesäksi sandaaleita korolla ja ilman, avokkaita jne.
kapeita, kevyitä kävelylenkkareita :) Pidän minkä vaatteiden kanssa vain. Kävelen suht paljon. ap
siis sehän on kalvo, joka estää kenkiä kastumasta ja sellaisia jalkineita on vaikka minkälaisia. Saapikkaita, lenkkareita, kävelykenkiä, nilkkureita...
Pahoille loskakeleille ostaisin kunnolliset kumisaappaat
Mä kanssa ihmettelin, että miksi sä kuljet lenkkareilla? Ei ihme, että koet hankaliksi kengiksi arjessa.
Minä käytän pääsääntöisesti talvisin nahkasaappaita. Niitä kenkiä kannattaa hoitaa ja huoltaa, jolloin niistä ei tule vesi kovin herkästi läpi.
Jos on kadulla 20 senttiä märkää loskaa, niin vaihtoehtoja on goretexit, kumisaappaat tai kalossit.
Monilla merkeillähän on niitä joka sään kenkiä, ovat siis jotain synteettistä pinnoitetta.
ihan siisteissä kengissäkin.
Itse taitaisin pärjätä 3 kengillä.
Talvigoret, kesägoret ja sandaalit.
Paitsi jos tulee juhlat.
Millaiset kengät on kävelylenkkarit ja miten ne eroaa kävelykengistä?
riippuen työstä. Mutta lämmin vuoriset goretex-kengät menee ensi pakkasista pitkälle kevääseen, mukaan lukien pakkaset ja loskakelit.
Kävelykengillä mennää välikaudet eli kevät ja syksy, jos vielä goret niin menee vesikelitkin.
Kesäksi sandaalit tms
juhlat menee mustilla korkkareilla kesät talvet.
ja sitten lenkkarit jos nekin goret voi niillä juosta/kävellä vesi/loskakelissäkin.
Tuohon kun pääsisi, mutta kaapeissani on paljon ihania sulosia nilkan ja varpaiden tappajia, joita on käytetty kerran pari kera komeiden rakkojen, käyttämättömiä vaalean punaisia balleriinoja, jotka eivät sovi mihinkään vaatteeseen mutta kun oli niin ihkut, lenkkareita joissa ei voi juosta mutta kun halvalla sai jne.
Siro jalkainen pullukka kun löytää paljon helpommin kenkiä kuin muita vaatteita.
-No itellä on ainakin ihan kunnon talvikengät, missä on vähän kumimaista tuo materiaali ja pysyy jalat lämpiminä ja kuivina.
-Sit on uggit mitä pidän kuivemmilla keleillä ja esim pakkasilla oli myös toimivat.
-Kumisaappaat olis myös tarpeelliset.. haluisinkin jotkit nätit nyt kevääksi ja kesäksi. :)
-Sit on nahkaiset korolliset nilkkurit
-Lenkkareita..
-Korkeakorkoiset saappaat..
-Nahkaiset avokkaat
- Juhlakenkiä, sandaaleita,avokkaita
Mut jos ajattelee minimimäärää.. Niin talvikengät, kevät/syksykengät, kesäksi jotkut avokkaat..
Tulee kyllä suht paljon kenkiä ostettua, et löytyy varmasti joka keliin ja asuun sopivat..
Millaiset kengät on kävelylenkkarit ja miten ne eroaa kävelykengistä?
siis kevyet ja kapeat, en nyt osaa selittää tarkemmin. Täysmustat joten ei niitä huomaa lenkkareiksi lahkeitten alta. En tiedä miten eroaa kävelykengistä, tuollaiset kävelykengät vaan tuntuu ajatuksenakin niin tätimäiseltä jotenkin. Korkoa ei saisi olla ollenkaan mielellään. ap
-Karvaiset talvisaappaat
-Hieman ohuemmalla karvalla varustetut talvisaappaat
-Korkosaappaat biletykseen
-korolliset nilkkurit
-korotomat nahkaiset nilkkurit syyskeleillä
-mustat tennarit (syksy, kevät)
-kangaskengät keväällä
-lenkkeilyyn lenkkarit
-kesällä ballerinat
-kesällä myös sandaalit
-parit pikkukengät juhliin
-kumisaappaat silloin kun sataa
-töissä työkengät
Öö... Olikohan siinä kaikki, taisi ehkä olla.
hyvälaatuiset pitkävartiset maiharit. Menevät kelillä kuin kelillä; rasvatusta nahasta ei mene vesi läpi, villasukkien kanssa ei palele, nahka ei hiosta kesälläkään. Sopivat sekä housujen että hameiden kanssa, sekä töihin että baariin.
Joo, on mulla muitakin kenkiä, mutta maihareita tulee pidettyä ylivoimaisesti eniten.
- kahdet kesäkengät, toiset nätit matalakantaiset kävelykengät tai ballerinat tai mokkasiinit, toiset korkeakantaiset
-kahdet talvikengät, toiset siistit matalakantaiset ja toiset korolliset tsaappaat tai nillurit
-1 pari siistejä gore-tai "jokasään" kenkiä, esim palmrothilla on tällaisia
-2 paria sisäkenkiä töihin, toiset korolla ja toiset ilman
-lenkkarit (mieluummin kahdet)
-vaelluskengät
-kumisaappaat
-urheilusandaalit
Myös noita vaelluskenkiiä voi käyttää just nyt. Parin viikon päästä utlee kumisaapaskelit.
TÄmän lisäksi mulla on muutama pari sellaisia kenkiä, joita en oikeastaan tarvitse, mutta joita nyt vaan on, pistokkaita, korkkareita, "osittainkäytettyjä lekkareita", mökkikenkiä, jms.
Mä en osaa hahmottaa ulko-aerobic -kenkiä, jotka ovat kuitenkin kaupunkikäyttöön sopivia.
Mä käytän aika usein Camperin kävelykenkiä. Niissä on verrattain paksu kumipohja ja nahka on tukevaa. Näillä keleillä ihan kohtuullinen valinta.
http://shop.camper.com/producto.xhtml?option=20614-010&lng=en
Niin ja nuo munkin talvikengät on tommoset coretex
tyyppiset. (paaaaljon halvemmat vaan) Niitä myytiin ainakin viime talvena Anttilassa. Ostin semmoset raskaana ollessa kun halusin kunnolliset,lämpöset kengät ja hyvin ne on kyllä palvellu viime ja vielä tänkin talven.. Toivottavasti saman tyyppisiä saa tulevaisuudessakin.. Mut oikeet corethan kestää vuosikaudet.. eikä noissakaan mitää vikaa vielä ole.. vähän vaan sisäpuolelta nukkaantunu vuori..
ne on nyt in kovastikin, ainakin täällä stokiksessa.
edes tutustunut kalvokenkiin? Niitä löytyy vaikka minkälaisia. Sulla taitaa nyt vaan olla omat ennakkoluulot aika tiukassa. :)
Talveksi maiharit, kesäksi sandaalit. + sitten kumisaappaat töitä varten :)
hyvälaatuiset pitkävartiset maiharit. Menevät kelillä kuin kelillä; rasvatusta nahasta ei mene vesi läpi, villasukkien kanssa ei palele, nahka ei hiosta kesälläkään. Sopivat sekä housujen että hameiden kanssa, sekä töihin että baariin. Joo, on mulla muitakin kenkiä, mutta maihareita tulee pidettyä ylivoimaisesti eniten.
Unohdin koko maiharit! ap
edes tutustunut kalvokenkiin? Niitä löytyy vaikka minkälaisia. Sulla taitaa nyt vaan olla omat ennakkoluulot aika tiukassa. :)
No nimikin hirvittää, kalvokengät... no-no :) ap
sä pidät lenkkareita. Mä pidän lenkkareita juostessa.
Mutta siis mulla: loska + pakkaskeleille saappaat, joissa gore-tex-pinta. Ulkoiluun myös huopatossut sekä parempiin tilaisuuksiin hienot korolliset nahkasaappaat
Kevääksi kivat varrelliset, sirot tennarit
Kesäksi sandaaleita korolla ja ilman, avokkaita jne.