Mitäs kun palkka tulee myöhässä?
Olen aivan ymmälläni: sain palkkakuittini tältä kuulta ja sen mukaan palkkaa on tulossa yli 500e vähemmän kuin yleensä. Laitoin heti kyselyä palkkikseen ja sieltä vastattiin, että sorry, oli menny palkkaluokat tai mitkä lie sekaisin ja siksi sulle tulee liian vähän rahaa. Saat loput sitten 9 pv päästä seuraavassa palkka-ajossa - MITÄH? Eikös palkanmaksu ole ehdoton oikeus ja se pitää maksaa aina sovitusti eikä sitten joskus?? Mitä minun pitäisi tehdä?
Kommentit (7)
On oikeus saada koko palkka, ei ole sinun ongelmasi miten asia hoidetaan, ilmoitat vaan että tarvit sen kaiken nyt.
selittivät ettei palkka-ajoja mene kuin tiettyinä päivinä eli en voi saada sitä aiemmin. Eikä tuo muutenkaan enää ehtisi palkkapäiväksi, vaikka heti maksettaisiin, koska se on jo 15.3.
Voisikohan vaatia viivästyskorkoa tms.?
Kannattaa ottaa yhteys liittoon. Soita huomenna ja kysy asiaa, koska palkanlaskennan virheet ja palkka-ajot eivät todellakaan ole sinun ongelmasi. Itselläni oli joskus jäänyt koko palkka pois ajosta, niin sain pyöreän ''kottina'' eli seuraavan ajon palkkakuitissa luki palkkaennakko XXXX € ja sain loput hilut sitten seuraavassa palkka-ajossa.
Kannattaa ottaa yhteys liittoon. Soita huomenna ja kysy asiaa, koska palkanlaskennan virheet ja palkka-ajot eivät todellakaan ole sinun ongelmasi. Itselläni oli joskus jäänyt koko palkka pois ajosta, niin sain pyöreän ''kottina'' eli seuraavan ajon palkkakuitissa luki palkkaennakko XXXX € ja sain loput hilut sitten seuraavassa palkka-ajossa.
Mulle on käynyt joskus samalla tavalla. Se maksettiin jonain pikamääräyksenä ja oli tilillä minuuteissa puhelinsoiton jälkeen. Olen siis isossa firmassa töissä.
Mä tekisin niin, että soittaisin palkanlaskijoiden esimiehelle tai vaihtoehtoisesti laittaisin oman esimieheni hoitamaan asiaa.
Palkan voi maksaa vaikka käteisellä, tuo palkanmaksujärjestelmien aikataulutus ei ole oikea perustelu.
jäi kerran jotain palkasta puuttumaan, soitin pomolleni, joka soitti palkkoihin ja puuttuva osa oli tililläni hetken päästä. Isossa firmassa minäkin työskentelen.
Olet todellakin oikeutettu korkoihin, ihan jokaisesta myöhästyneestä päivästä.
jäi kerran jotain palkasta puuttumaan, soitin pomolleni, joka soitti palkkoihin ja puuttuva osa oli tililläni hetken päästä. Isossa firmassa minäkin työskentelen. Olet todellakin oikeutettu korkoihin, ihan jokaisesta myöhästyneestä päivästä.
olisko se eri asia? Kun on byrokraattisempaa?
t.ap
On oikeus saada koko palkka, ei ole sinun ongelmasi miten asia hoidetaan, ilmoitat vaan että tarvit sen kaiken nyt.