Olen uskovainen, enkä usko ikuiseen helvettiin
Ikuista kidutushelvettiä ei ole. Helvetti on ikuinen ero Jumalasta.
Kommentit (56)
Mutta onko se ainut tie?
En pidä siis muita Jumalia, joten noudatan käskyä, koska Jumalia on vain yksi, Hän joka on kaiken luonut.
Jotenkin olen sitä mieltä, että jokainen hyvä ihminen pääsee ikuiseen elämään, hyvyyteen ja Jumalan kirkkauteen, Jokainen, joka ei tee pahaa muille - olen siitä ihan varma!
vai väitätkö, ettet ole koskaan loukannut ketään ihmistä?
Syntisiä me olemme ja erehtyväisiä, mutta onneksi Jeesus on kuollut syntiemme puolesta :)
TOSI PYHÄ, ARVOKAS, RAKAS ja ennenkaikkea KAIKKIVOIPA.
silloin ei halua tehdä syntiä. Haluaa elää Jumalan tahdon mukaisesti. Se on seuraus uskosta :)
eli siis siksi ei voi sanoa että voisi tappaa ja tehdä muita vääryyksiä "hyvällä omallatunnolla" ja hokea itselleen että uskon Jumalaan ja siksi pelastun, niinkuin tuossa yhdessä vastauksessa sanottiin että "voi tällaisen johtopäätöksen vetää".
Usko näkyy teoissa, mutta Jumala siis vaikuttaa sen meissä, niin että uskomme näkyy myös teoissamme.
Olen ehkä vähän huono selittämään, mutta toivottavasti aukesi mitä tarkoitin.. :)
Eli jos olen 20 vuotta pettänyt, tappanut, murhannut, huijannut, niin voin sen kaiken lopettaa tulemalla uskoon. Ja kun Jesse on sydämessä, enkä enää sorru synteihin niin taivaan portit senkuin aukeavat.
Ero muutamaan muuhun uskontoon on siinä, että tekoja ei välttämättä saa anteeksi edes katumalla ja "uudeksi ihmiseksi" ryhtymällä. Miksi muuten jotain murhia, raiskauksia tms. pitäisikään saada anteeksi?
Edelleen, Raamattu EI lupaa kenellekään taivaspaikkaa pelkän uskon perusteella. Siellä sanotaan, että siitä päättää joka tapauksessa Jumala viime kädessä. Uskovakin voi joutua helvettiin.
Mutta onko se ainut tie? En pidä siis muita Jumalia, joten noudatan käskyä, koska Jumalia on vain yksi, Hän joka on kaiken luonut. Jotenkin olen sitä mieltä, että jokainen hyvä ihminen pääsee ikuiseen elämään, hyvyyteen ja Jumalan kirkkauteen, Jokainen, joka ei tee pahaa muille - olen siitä ihan varma!
vai väitätkö, ettet ole koskaan loukannut ketään ihmistä? Syntisiä me olemme ja erehtyväisiä, mutta onneksi Jeesus on kuollut syntiemme puolesta :)
minäkin tunnen erään kiltin, jo edesmennen miehen, joka aina auttoi kaikkia, eli yksin melkein koko elämänsä...aika pahalta tuntuis ajatella, ettei hän pääsisi Jumalan paratiisiin, kun taas naapurin kolmoismurhaaja pääsee, koska tuli uskoon....???
säännöt että rukoilet 5 kertaa päivässä? ja ruokasäädökset?
No miten vaan, mutta kyllä minäkin rukouksessa saatan olla vaikka 10 kertaa päivässä mutten kumarru maahan jotakin kuutiota kohti jota muutkin on kumartaneet n määrää vuosia.
Pilkkaat esimerkilläsi muslimien rukouskäytäntöä, mutta sinä et saa asettua siihen asemaan, että arvostelet muita. Ei kannata itseään ylentää...
Itseasiassa esimerkkisi oli erittäin tyypillinen länsimaalaisen uskovaisen kommentti, joka perustuu toisen uskonnon edustajien pilkkamiseen: "lällällää, pyllistelijät, you go to hell, I go to heaven".
Varsin alhaista sanoisin.
Minä pääsen tekemällä niin ja näin lähemmäs jumaluutta mutta se elämä on tyhjää kun se ei tule Jumalasta eikä mitään vastauksia kuulu. Ei ole ketään kuka tulee avuksi oikeasti, on vain minä itse.
Nykyihmisen on niin vaikea nöyrtyä ja sanoa ettei ole itse se korkein.
Eikä se ole niin että sitä laskelmoi että kun teen näin tai näin niin pääsen lähemmäs jumalaa. Sen tuntee sydämessään ja sitä tunnetta seuraamalla tekee väistämättä parempia tekoja. Enkä ymmärrä tuota vastauksien kuulumiskohtaakaan. Eihän niitä vastauksia kuulu uskovaisille sen kummemmin tai kukaan tule konkreettisesti avuksi. Jos uskovaiselle tapahtuu hyvää hän kääntää sen jumalan avuksi ja jos huonoa niin rangaistukseksi ja jälleensyntymään uskova voi ajatella sen niin että tämän on nyt tarkoitus opettaa jotain jne.
silloin ei halua tehdä syntiä. Haluaa elää Jumalan tahdon mukaisesti. Se on seuraus uskosta :)
eli siis siksi ei voi sanoa että voisi tappaa ja tehdä muita vääryyksiä "hyvällä omallatunnolla" ja hokea itselleen että uskon Jumalaan ja siksi pelastun, niinkuin tuossa yhdessä vastauksessa sanottiin että "voi tällaisen johtopäätöksen vetää".
Usko näkyy teoissa, mutta Jumala siis vaikuttaa sen meissä, niin että uskomme näkyy myös teoissamme.
Olen ehkä vähän huono selittämään, mutta toivottavasti aukesi mitä tarkoitin.. :)
Eli jos olen 20 vuotta pettänyt, tappanut, murhannut, huijannut, niin voin sen kaiken lopettaa tulemalla uskoon. Ja kun Jesse on sydämessä, enkä enää sorru synteihin niin taivaan portit senkuin aukeavat.
Ero muutamaan muuhun uskontoon on siinä, että tekoja ei välttämättä saa anteeksi edes katumalla ja "uudeksi ihmiseksi" ryhtymällä. Miksi muuten jotain murhia, raiskauksia tms. pitäisikään saada anteeksi?
Edelleen, Raamattu EI lupaa kenellekään taivaspaikkaa pelkän uskon perusteella. Siellä sanotaan, että siitä päättää joka tapauksessa Jumala viime kädessä. Uskovakin voi joutua helvettiin.
ja Herra on oikeudenmukainen. Mutta Raamatussa myös sanotaan, että "sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen USKOO, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"
Mutta Herra ei sanonut, ettei muilla voisi olla?
Kun tuhannet ihmiset (miehet, naiset ja lapset) ovat joutuneet helvettiin, kun eivät tajunneet ajoissa ottaa Jeesusta sydämeen? Sääli myös Egyptin ja Libyan uhreja? Tai valtasosaa vuoden 2004 tsunamin uhreista? Tai maailmansodassa kaasutettuja juutalaisia? Helvetin tulet lieskuvat kaikille muille paitsi Jeesuksen sydämeensä ottaneille. Näin on kristinuskon mukaan armollinen ja rakastava Jumala päättänyt...
Uskovakin voi joutua helvettiin.
muuten joudu!
Jeesus on monessa kohtaa sanonut Raamatussa,että joka minuun uskoo ei ikinä kuole,ja että ainut tie Taivaankotiin on uskominen!
se on taas Isän kädessä onko uskossa.
muuten joudu!
Jeesus on monessa kohtaa sanonut Raamatussa,että joka minuun uskoo ei ikinä kuole,ja että ainut tie Taivaankotiin on uskominen!
se on taas Isän kädessä onko uskossa.
Tiedätkö, että Jumala katsoo sinun olevan uskossa?
muuten joudu!
se on taas Isän kädessä onko uskossa.Tiedätkö, että Jumala katsoo sinun olevan uskossa?
Raamatussa luvataan, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.
Eli jos vilpittömästi etsin, löydän.
muuten joudu! Jeesus on monessa kohtaa sanonut Raamatussa,että joka minuun uskoo ei ikinä kuole,ja että ainut tie Taivaankotiin on uskominen! se on taas Isän kädessä onko uskossa.
Tiedätkö, että Jumala katsoo sinun olevan uskossa?
varmaan epäselvästi,mutta tarkoitin,että se on taasen Jumalan arvioitava olenko uskossa,mutta näin uskon että uskoni riittää Taivaankotiin.
Ihmiselämä on silmänräpäyksen murto-osa maailmankaikkeudessa, ja sen perusteella muka määräytyisi loputon elämä.
En ole koskaan käynyt kirkossa, jos ei ole ollut häitä, hautajaisia, rippijuhlia tms.- mutta sen sijaan olen lapsesta lähtien ollut uskossa Jeesukseen omassa sydämessäni. Opin sen mummoltani ja tädiltäni ja se porautui sydämeeni. Myös noita ihmisiä olen rakastanut aina ja muistanut heidät hyvinä ihmisinä, jotka oikeasti olivat jotain muuta kuin materialistiset vanhempani esim.
Minulla on kaksi ystävää, jonka kanssa puhumme uskosta joskus, kumpikin olemme epäaktiivisia kirkossa kävijöitä, mutta usko on juurikin sydämissämme.
Mutta silti uskon, että jokainen hyväntahtoinen ja kiltti pääsee ikuiseen elämään, jossa on hyvä olla, vaikka olisi mistä lähtöisin.
Samoin uskon, että jokainen pahojakin rikoksia tehnyt ja parannuksen tehnyt pääsee taivaaseen, koska Jeesus on niin luvannut.
säännöt että rukoilet 5 kertaa päivässä? ja ruokasäädökset?
No miten vaan, mutta kyllä minäkin rukouksessa saatan olla vaikka 10 kertaa päivässä mutten kumarru maahan jotakin kuutiota kohti jota muutkin on kumartaneet n määrää vuosia.