Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen uskovainen, enkä usko ikuiseen helvettiin

Vierailija
11.03.2011 |

Ikuista kidutushelvettiä ei ole. Helvetti on ikuinen ero Jumalasta.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoitat uskovaisella=)KRISTITYT JEESUKSEEN USKOVAT USKOVAT ETTÄ RAAMATTU ON TOTTA!

Vierailija
2/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon myös, että raamattu on totta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos uskot sen olevan totta pitäisi sinun uskoa myös niihin liekkeihin,Jeesushan niistä itse varoitti..toki helvetti on myös eroa Jumalasta.

Vierailija
4/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He vain ovat kuolleita.

Vierailija
5/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos uskot sen olevan totta pitäisi sinun uskoa myös niihin liekkeihin,Jeesushan niistä itse varoitti..toki helvetti on myös eroa Jumalasta.

mutta olennaisin asia on kuitenkin Jeesuksen sovintotyöhön uskominen,eli armosta autuaaksi.

Vierailija
6/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovainen, ei kai sinun pidäkkään uskoa helvettiin, ymmärtääkseni kai?

Vierailija
7/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta helvetistä. Uskon, että helvetti/kadotus on, mutta sitä en tiedä millainen se on. On kertomuksia helvetissä käyneiltä, jotka sanovat sen olevan järkyttävää tuskaa ja kidutusta (esim. se, olikohan se 24 minuuttia helvetissä, löytyy netistäkin tiivistelmä?)

ja taas toiset ovat vaan sitten sitä mieltä, että helvetti tarkottaisi eroa Jumalasta.

En siis tiedä, mulle ei ole vielä asia valjennut, mutta Jumalaan ja Jeesukseen luottaen elän elämääni ja uskon että asia mulle selkenee, jos niin täytyy käydä, ja haluan uskoa että olen joka tapauksessa menossa Herran luo enkä helvettiin (mitä se sitten onkaan), sitten kun maallinen aikani päättyy.

Vierailija
8/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se kuulostaa kivalta ja 10% meditaatiota ja 50 buddhalaisuudesta" jne.. eli ei uskota siihen Raamattuun mutta johonkin osaan sitä?

Kyllä ne on ihan helvetin liekit jotka polttaa ikuisessa tulessa ja se tuli on kamala. Siitä on ihan profetiota miltä siellä tulee tuntumaan ja miltä tuntuu katsoa kun oma sukulainen velloo tulimeressä ja pyytää juotavaa tms.

Vierailija
9/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin tätä asiaa juuri eilen illalla suihkussa... Olen halunnut olla uskovainen jo 15 vuotta. Rippikoulusta saakka olen halunnut tulla uskoon. Nuorena kävin nuortenilloissa ym. ja yritin kaikkeni että pyhä henki tulisi minuun, että tulisin uskoon. Mutta ei niin ei. Olen rukoillut ja tehnyt vaikka mitä, mutta en vaan "usko".

Minä TIEDÄN järjellä että on Jumala. Mutta samalla koko uskominen tuntuu ihan typerältä. Minun Jumalani ei tuomitse ketään helvettiin. Hän ei ole niin "pikkumainen". Silti eilen suihkussa tunsin yht'äkkiä kamalaa kuoleman pelkoa tms... Kuvittelin miten tulee maailmanloppu ja lapseni pääsevät taivaaseen ja minä en. Ja miten se on kamalan väärin, kun ei ole minun vika etten usko. Ajatus ihan itketti, miten ikävöinkään lapsiani. Sitten taas tuli olo, että kaikki pääsee taivaaseen, koska Jumala on hyvä ja armollinen... Mutta täysin ei mieli rauhoittunut...

Tosi sekavaa tekstiä, anteeksi... Vauva on tässä rinnalla samalla, hankala keskittyä...

Vierailija
10/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala haluaisi jollekin hairahtuneelle lapselleen ikuisen kidutuksen. Helvetti lienee vain ikuinen ero jumalasta.

Vierailija
11/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäsi on siis ikuinen hyvänolonhelvetti? Lopullinen helvetti lienee pikemminkin pahuuden säilytyspaikka, äärettömän kaukana hyvästä Jumalasta.

Vierailija
12/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen alkanut miettiä sitä, että ehkä kristityt eivät ole ainoita, jotka pääsevät ikuiseen elämään, vaan jokainen, joka kunnioittaa toisia, Jumalaa, kaiken Luojaa! Jokainen, joka elää uskonnostaan riippumatta siten, miten Jumala on opettanut, vaikka ei Jumalan opetuksista mitään tietäisikään.

Jotenkin uskon myös siihen, että moni meistä on syntynyt tänne uudestaan kasvamaan, kunnes on valmis!

En pidä muita Jumalia, uskon Jeesukseen...mitä mieltä?

Vierailija
13/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raamatussa sanota jotenkin niin, että Jumala ei rankaise sitä joka on uskossaan vahva, Hän lähettää luoksenne kiusaajia koetellakseen sitä, että olette uskossanne vahvoja.

Vierailija
14/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä se vaan niin on että Jeesus on ainut tie isän luo.Ja nyt ne kristityt jotka eivät usko että helvetissä on ikuinen kärsimys niin äkkiä raamattu käteen.

Vierailija
15/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ne omat hyvät teot merkkaa mitään ainoastaan armolla ja uskolla Jeesuksen pelastustyöhön pääsee taivaaseen.Vaarallista uskovaisen päästellä tuommoisia suustaan että kyllä kai sitä taivaaseen nyt pääsee "omilla teoilla"

Vierailija
16/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsevät taivaaseen uskonnosta riippumatta.

Vierailija
17/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustuvan Raamattuun (en pidä muita näkemyksiä mutta toki oma tulkinta).

Ajattelen, ettei ole muuta tietä kuin Pojan kautta isän luo. Uskomalla Jeesukseen omana pelastajana pääsee Isän tykö ja saa Pyhän Hengen ohjaamaan ja auttamaan omaan elämään. Lisäksi, uskon että meille on tarkoitettu elävä usko, eli niin että Jumala haluaa osallistua meidän arkeen ja rukouksen ja keskustelun kautta saamme apua ihan arjen asioihin. Lisäksi uskon että uskova on tarkoitettu srk-yhteyteen eli kasvamaan itsekin uskossa muiden uskovien avulla (armolahjat).

EI teoilla pääse taivaaseen, mutta ei voi olla lukematta Raamattua tai välinpitämätön Jumalan mielenmukaisen elämän suhteen. Meidän tulisi kilvoitella parempaan elämään kokoajan. Uskosta on nimittäin mahdollista luopua jos elää Jumalasta kaukana, mutta Herra taas ei halua luopua meistä mutta ei pakolla meitä pidä.

Uskon siis Raamatun mukaisesti myös ihan konkreettiseen helvettiin.

Sille, joka sanoi olevansa kristitty ja puhui uudelleen syntymisestä aina tänne. Haluaisin sanoa sinulle, että olemme kaikki kovin syntisiä Jumalan kasvojen edessä. Kukaan ei ole piirunkaan verran riittävä Jumalalle. Siksi Jeesus sovitti meidän kaikkien joka ikisen synnin - niille ketkä huutavat avukseen Herraa. Eli ketään ei mielestäni ole laitettu tänne uudelleen opettelemaan elämään, koska me emme kelpaa ilman Jeesusta Jumalalle kumminkaan.

Vierailija
18/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pitkälti ihmisten tuottama käsite.

Siksi minäkään en tiedä, mitä helvetistä ajatella.

t. uskova

Vierailija
19/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pitkälti ihmisten tuottama käsite.

Siksi minäkään en tiedä, mitä helvetistä ajatella.

t. uskova

kahva josta vääntämällä uskovainen pystytään manipuloimaan lähes mihin tahansa julmuuteen.

Vierailija
20/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoi, että iankaikkinen tuli on valmistettu paholaiselle ja hänen kanssaan langenneille enkeleille, mutta hän tuomitsee siihen samaan tuleen myös jumalattomat ja syntiset ihmiset, jotka eivät ole uskoneet häneen. (Matt 25:41-46; Mar 9:43-47) Ilmestyskirjan peto ja väärä profeetta heitetään siihen tuleen ensimmäisinä, sitten sinne joutuvat saatana ja kadotukseen joutuvat ihmiset. (Matt 19:21; 20:9-15)