Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen uskovainen, enkä usko ikuiseen helvettiin

Vierailija
11.03.2011 |

Ikuista kidutushelvettiä ei ole. Helvetti on ikuinen ero Jumalasta.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

te jotka väitätte ettei raamatussa puhuta helvetistä niin ette varmaan oo lukenu raamattua kovin tarkkaan????

Vierailija
22/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se kuulostaa kivalta ja 10% meditaatiota ja 50 buddhalaisuudesta" jne.. eli ei uskota siihen Raamattuun mutta johonkin osaan sitä?

Kyllä ne on ihan helvetin liekit jotka polttaa ikuisessa tulessa ja se tuli on kamala. Siitä on ihan profetiota miltä siellä tulee tuntumaan ja miltä tuntuu katsoa kun oma sukulainen velloo tulimeressä ja pyytää juotavaa tms.

Eli rakastava laupias Jumala laittaa taivaaseen päässeet katselemaan taivaaseen pääsemättömien sukulaisten ja ystävien kärsimystä? Tietynlaista sadismia tuo kuulustaisi olevan...En olisi tosin yllättynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli rakastava laupias Jumala laittaa taivaaseen päässeet katselemaan taivaaseen pääsemättömien sukulaisten ja ystävien kärsimystä? Tietynlaista sadismia tuo kuulustaisi olevan...En olisi tosin yllättynyt.

Vierailija
24/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoi, että iankaikkinen tuli on valmistettu paholaiselle ja hänen kanssaan langenneille enkeleille, mutta hän tuomitsee siihen samaan tuleen myös jumalattomat ja syntiset ihmiset, jotka eivät ole uskoneet häneen. (Matt 25:41-46; Mar 9:43-47) Ilmestyskirjan peto ja väärä profeetta heitetään siihen tuleen ensimmäisinä, sitten sinne joutuvat saatana ja kadotukseen joutuvat ihmiset. (Matt 19:21; 20:9-15)

Eikös ilmestyskirjan peto viittaa juuri saatanaan? Entä kuka olisi tuo "väärä profeetta" kaikista kymmenistä eri uskontojen profeetoista? Eli yksi vain heistä on se helvetiiin joutuva?

Raamattu sanoo myös, että KUKAAN ihminen ei pysty vaikuttamaan siihen kuka menee taivaaseen ja kuka helvettiin. Ainoastaan Jumala päättää asiasta.

Vierailija
25/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille tapahtuu ketkä ei ota uskoa vastaan. Mielestäni peittely on turhaa. Kamalaahan se on mutta jokainen voi itse valita.

Kannattaa tutkia Jumalan sanaa! Ja rukoilla, että Jumala avaisi Sanaansa lukijalle ja etsijälle. Mikään ei ole tässä maailmassa niin pysyvää kuin Jumalan sana.

Vierailija
26/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tää touhu on oikeasti ihan sairasta niin monella tasolla

Vierailija
27/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaahan se on mutta jokainen voi itse valita.

missä voi räiskiä roistoja ja tappaa ja hekumoida sillä eikä se tunnu miltään koska ne tapettavat ja kidutettavat ei ole "oikeita" ihmisiä. Mahdatkohan sinäkään oikeasti ajatella sinne tulimereen omaa lastasi tai äitiäisi tai kaveriasi jne.

Vierailija
28/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tunne Ilmestyskirjaa niin tarkkaan että voisin kommentoida. Jokainenhan voi arvailla. En usko, että sillä on juuri merkitystä, jos ymmärtää että joka ikinen muu tie/uskomus/usko kuin usko Jeesukseen, vie siihen samaan ikuiseen tuleen. Siis nämä Jehovan Todistajat ja muut on kaikki Pahan juonia eksyttää uskovia.

Vierailija
29/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille tapahtuu ketkä ei ota uskoa vastaan. Mielestäni peittely on turhaa. Kamalaahan se on mutta jokainen voi itse valita.

Kannattaa tutkia Jumalan sanaa! Ja rukoilla, että Jumala avaisi Sanaansa lukijalle ja etsijälle. Mikään ei ole tässä maailmassa niin pysyvää kuin Jumalan sana.

sellainen asia, että ehkä jonkun muun uskonnon ennustukset saattavat olla enemmän oikeassa kuin sen, johon sinä uskot? Ellei, niin miksi ei? Perustelut? Ja pliis älä tarjoa perusteluksi sitä, että "Raamatussa sanotaan..." Kaikkien muiden uskontojen edustajienkin pyhissä kirjoissa sanotaan jotain samankaltaista. Perustele miksi muut uskonnot ovat väärässä. Ei kai sinusta kristittyä sattunut tulemaan siksi, että synnyit kristinuskon keskelle? Sehän olisi varsin simppelin ihmisen merkki.

Vierailija
30/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustuvan Raamattuun (en pidä muita näkemyksiä mutta toki oma tulkinta).

Ajattelen, ettei ole muuta tietä kuin Pojan kautta isän luo. Uskomalla Jeesukseen omana pelastajana pääsee Isän tykö ja saa Pyhän Hengen ohjaamaan ja auttamaan omaan elämään. Lisäksi, uskon että meille on tarkoitettu elävä usko, eli niin että Jumala haluaa osallistua meidän arkeen ja rukouksen ja keskustelun kautta saamme apua ihan arjen asioihin. Lisäksi uskon että uskova on tarkoitettu srk-yhteyteen eli kasvamaan itsekin uskossa muiden uskovien avulla (armolahjat).

EI teoilla pääse taivaaseen, mutta ei voi olla lukematta Raamattua tai välinpitämätön Jumalan mielenmukaisen elämän suhteen. Meidän tulisi kilvoitella parempaan elämään kokoajan. Uskosta on nimittäin mahdollista luopua jos elää Jumalasta kaukana, mutta Herra taas ei halua luopua meistä mutta ei pakolla meitä pidä.

Uskon siis Raamatun mukaisesti myös ihan konkreettiseen helvettiin.

Sille, joka sanoi olevansa kristitty ja puhui uudelleen syntymisestä aina tänne. Haluaisin sanoa sinulle, että olemme kaikki kovin syntisiä Jumalan kasvojen edessä. Kukaan ei ole piirunkaan verran riittävä Jumalalle. Siksi Jeesus sovitti meidän kaikkien joka ikisen synnin - niille ketkä huutavat avukseen Herraa. Eli ketään ei mielestäni ole laitettu tänne uudelleen opettelemaan elämään, koska me emme kelpaa ilman Jeesusta Jumalalle kumminkaan.

Eikös juutalaiset olleet se "luvattu kansa"? Vai pitäisikö juutalaisten kääntyä ev.lut seurakunnan jäseniksi?

Vierailija
31/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen asia, että ehkä jonkun muun uskonnon ennustukset saattavat olla enemmän oikeassa kuin sen, johon sinä uskot? Ellei, niin miksi ei? Perustelut? Ja pliis älä tarjoa perusteluksi sitä, että "Raamatussa sanotaan..." Kaikkien muiden uskontojen edustajienkin pyhissä kirjoissa sanotaan jotain samankaltaista. Perustele miksi muut uskonnot ovat väärässä. Ei kai sinusta kristittyä sattunut tulemaan siksi, että synnyit kristinuskon keskelle? Sehän olisi varsin simppelin ihmisen merkki.

[/quote]

melkein sama kuin pyytäisit/käskisit: "perustele rakkaus!" ??

Kristinusko eroaa muista uskonnoista siinä, että se on ainoa uskonto, jossa pelastus tulee armosta, ei omista teoista. Muissa uskonnoissa ihminen tekee jotain jumalille (tekoja) mutta kristinuskossa Jumala tekee ihmiselle. (Eikö se näin mennyt?)

Perustelepa itse, miksi kristinusko olisi mielestäsi sitten väärässä?

Odotan vastaustasi.

Vierailija
32/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vastaan juutalaisista kysyneelle:

Juutalaiset on Jumalan valittu kansa. Oman käsitykseni mukaan (voi olla virheellinenkin mutta luulen näin) juutalaiset tulevat siis kääntymään, vaikka eivät tällä hetkellä usko. Uskon, että Jumala näkee Juutalaiset heidän liittonsa kautta erityiskansana ja tulee pelastamaan juutalaiset. Mutta pakanakansatkin pääsevät osalliseksi uskosta nyt vielä. Lopussa juutalaiset siis ottavat Jeesuksen vastaan.

Vierailija
33/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa uskonnoissa ihminen tekee jotain jumalille (tekoja) mutta kristinuskossa Jumala tekee ihmiselle. (Eikö se näin mennyt?)

Pitää uskoa vaikkei uskokaan ja jos ei usko just oikein niin kidutetaan ikuisesti. Mun on tosi vaikea löytää tästä armoa. Jälleensyntymäuskonnoissa sen sijaan kaikki ihmiset pääsevät omaa tahtiaan nirvanaan tms. ja kierros kierrokselta tullaan lähemmäs jumaluutta. Ja se tekojen tekeminenkin on enemmän sellainen hyvän kierre. Jumala on rakkaus ja kun tekee hyviä tekoja on lähempänä jumaluutta ja se tuntuu hyvältä, mikä puolestaan saa tekemään enemmän hyviä tekoja jne. Ei siis niin että on jokin testi jossa testataan oletko tehnyt hyviä tekoja.

Vierailija
34/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein sama kuin pyytäisit/käskisit: "perustele rakkaus!" ??

Kristinusko eroaa muista uskonnoista siinä, että se on ainoa uskonto, jossa pelastus tulee armosta, ei omista teoista. Muissa uskonnoissa ihminen tekee jotain jumalille (tekoja) mutta kristinuskossa Jumala tekee ihmiselle. (Eikö se näin mennyt?)

Perustelepa itse, miksi kristinusko olisi mielestäsi sitten väärässä?

Odotan vastaustasi.

Eli miksi valitsit kristinuskon? Oliko se sattumalta myös vanhempiesi ja synnyinmaasi uskonto? Vai "etsikö ja löysitkö kaikkien uskontojen vertailun kautta?

Voin ihan aidosti sanoa, että itse en tiedä onko kristinusko oikeassa vai väärässä, mutta samaa voin sanoa kaikista muistakin uskonnoista. Mikään uskonto ei ole perustellusti sen oikeammassa. Millä ihmeen tavalla "pelastuksen tulo armosta" perustelee uskonnon olevan "oikeampi" kuin uskonto, joss omilla teoilla lunastetaan taivaspaikka?

"Perustelustasi" voisi vetää johtopäätöksen: "Tee mitä teet, Jeesus hoitaa loput" eli saat elää miten haluat, murhata, varastaa, pettää, tappaa...kunhan vain uskot Jeesuksen ja Jumalan armoon.

Sorry, ei mene jakeluun minulle.

Vierailija
35/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsen tekemällä niin ja näin lähemmäs jumaluutta mutta se elämä on tyhjää kun se ei tule Jumalasta eikä mitään vastauksia kuulu. Ei ole ketään kuka tulee avuksi oikeasti, on vain minä itse.

Nykyihmisen on niin vaikea nöyrtyä ja sanoa ettei ole itse se korkein.

Vierailija
36/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se elämä pitää yrittää pitää Jumalalle mieluisena ja katua aidosti syntejään ja pyytää anteeksi antoa. Ei kristitty haluakaan murhata kun on pyhä henki sydämessä ja uudesti syntynyt on uusi luomus.

Muuten, jos olet kerran tullut uskoon, niin mitään Pyhän Hengen pilkkaa ei sallita (kuten ei muiltakaan) koska silloin Jumala kääntää selän. Kyllä hyvä elämänvietto on ihan aiheellista mutta niin haluaakin jos lukee Raamattua.

Vierailija
37/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo kirjoittikin, tärkein teko on uskominen. Pelastuakseen pitää uskoa, vaikka sydän sanoo ihan toista eikä pysty uskomaan niin kuin kristinusko opettaa.

Eikä tämä uskokaan vielä riitä: pitää tehdä parannus erinäisistä synneistä. Jälleen riippumatta siitä, pitääkö itse sydämessään näitä asioita syntinä vai ei.

Lisäksi pitää mahtua mitä erilaisimpiin uskovaisten määrittelemiin normeihin. Tähän uskovaiset tietenkin sanovat että ei tarvitse, riittää että uskoo. Käytäntö kuitenkin osoittaa muuta: jos henkilö esim. toimii "epäraamatullisesti", niin hyvin nopeasti kyseisen henkilön usko ja sitä kautta myös pelastuminen kyseenalaistetaan.

Vierailija
38/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsen tekemällä niin ja näin lähemmäs jumaluutta mutta se elämä on tyhjää kun se ei tule Jumalasta eikä mitään vastauksia kuulu. Ei ole ketään kuka tulee avuksi oikeasti, on vain minä itse.

Nykyihmisen on niin vaikea nöyrtyä ja sanoa ettei ole itse se korkein.

Uskovat juutalaiset ja muslimit ovat keskimäärin PALJON nöyrempiä Jumalan edessä kuin kristityt ja elävät elämäänsä nimenomaan Jumalalle sen pyhittäen ja kirjojensa oppeja noudattaen - eivät todellakaan itseään jumaluuteen kurkoittaen. Molemmille uskonnoille Jumala on täysin tavoittamattomissa jha yksin päättää, kuka menee taivaaseen tai helvettiin. Näinhän VT:ssäkin kehoitetaan ja siitä versoavat kaikki aabrahamilaiset uskonnot (kristinusko, islam ja juutalaisuus).

Vierailija
39/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ei halua tehdä syntiä. Haluaa elää Jumalan tahdon mukaisesti. Se on seuraus uskosta :)

eli siis siksi ei voi sanoa että voisi tappaa ja tehdä muita vääryyksiä "hyvällä omallatunnolla" ja hokea itselleen että uskon Jumalaan ja siksi pelastun, niinkuin tuossa yhdessä vastauksessa sanottiin että "voi tällaisen johtopäätöksen vetää".

Usko näkyy teoissa, mutta Jumala siis vaikuttaa sen meissä, niin että uskomme näkyy myös teoissamme.

Olen ehkä vähän huono selittämään, mutta toivottavasti aukesi mitä tarkoitin.. :)

Vierailija
40/56 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko se ainut tie?

En pidä siis muita Jumalia, joten noudatan käskyä, koska Jumalia on vain yksi, Hän joka on kaiken luonut.

Jotenkin olen sitä mieltä, että jokainen hyvä ihminen pääsee ikuiseen elämään, hyvyyteen ja Jumalan kirkkauteen, Jokainen, joka ei tee pahaa muille - olen siitä ihan varma!