Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oleko yllättänyt mummon "imettämästä" vauvaasi? Minä olen ja se .

Vierailija
11.03.2011 |

se näkymä ei poistu koskaan mielestäni. vieläkin inhon väreet, meinasi katkea välit kokonaan.

Tuli tosta toisesta ketjusta taas esiin tämä kaamea tapaus.

Vauva ei ollut nykyään ex anopin luona hoidossa, vaan hän tuli meille siksi aikaan että pääsisimme miehen kanssa kaksin saunaan. ja se oli eka kerta kun kukaan ylipäätänsä hoiti vauvaa ilman mua tai miestä.

Vauva oli 5kk ja söi kyllä pullosta jo maitoa ja tuttikin oli käytössä. Imetin silti vielä aina omaksi ja vauvan iloksi.

No ex anoppi ei ollut saanuu vauvaa rauhoittumaan, eikä ollut halunnut antaa tuttia¨kuulemma. No tulimme saunasta ja siellä se mummo istui pokkana olohuoneessa tissi paljaana ja yritti tyrkyttää vauvalle nänniä suuhun. Oli vielä ylpeä siitä, että hoksas rauhoittaa vauvaa tissillä.

Ja vauva oli kuulemma vielä hamunnut rintaa puseron läpi. Just joo. muutenkin tämä samainen mummo kutsu itseään aina äidiksi. Tule äidin syliin yms ja onko ollut äitiä ikävä yms..

Eipä ole mummo hoitanut enää koskaan sen jälkeen vauvojani.

Tämä tapaus sattui esikoisen kohdalla.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän kulttuurissa ihan normaalia, samoin kuin se, että kuka tahansa maitoa tuottava läheinen ruokkii nälkäisen ihmeväisen. Eikä siinä ole minusta mitään ällöä, mutta olen kai liian kauan asunut tässä maassa :D

Vierailija
22/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuppas navetassa aina venymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa nainen, tuli maitoa tai ei, voi laittaa rinnan lapsen suuhun rauhoittaakseen tata. Se on ikava kylla vaan tosi huono tapa maissa, missa on paljon HIV-positiivisia, mutta muuten minusta ei mitenkaan erityisen dramaattista.

vaikka mummolla HIV olisikin?

Vierailija
24/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se itseään äidiksi kutsuminen kuin imetys. Jos ei siis kutsu itseään äidiksi kaikille vastaantulijoille niin lapsenlapselle siksi itsensä kutsuminen on suoraansanottuna aivan kipeetä.

Vierailija
25/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa nainen, tuli maitoa tai ei, voi laittaa rinnan lapsen suuhun rauhoittaakseen tata. Se on ikava kylla vaan tosi huono tapa maissa, missa on paljon HIV-positiivisia, mutta muuten minusta ei mitenkaan erityisen dramaattista.

vaikka mummolla HIV olisikin?

jotka noin tekee, vaan saattavat hyvinkin itse imettaa omia lapsiaan. Lisaksi rinnassa voi tietysti olla haavauma.

Vierailija
26/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mummo noin teki? Ja miksi noin pieni vauva oli mummolla hoidossa?

Lue koko ketju ni ei tarvi kysellä!!! Tuskinpa lukisit vastaustakaan, ni miksi yleensä kysyt..?

Vierailija
27/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo oli meillä silloin pe iltana katsomassa vauvaa. Halusi jäädä hoitamaan vauvaa, että päästäisi miehen kanssa kaksin saunaan. Yleensä vauvan syntymän jälkeen käytiin pikaisesti vuorotellen tai mies vaan yksin saunassa.

Ei ois tullut mieleenkään että mummo hoitaa lasta noin intensiivisesti. Olin syöttänyt vauvan ennen saunaan menoa, joten tuskin oli nälkä syynä.

Syyksi mummo sanoi että koska vauvaa ei saanut rauhoittumaan kekkas antaa tissinsä suuhun.

Vaikeaa tosta oli jutella jälkikäteen, en vaan ikinä enää antanut vauvaa mummolle hoitoon. Enkä jättänyt seuraavien kahden lapsen kanssa mummoa enää kahden kun lapset oli pieniä imeväisiässä.

Mutta mua inhottaa silti tämä asia edelleen.

Ap

Vierailija
28/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mua inhottaa silti tämä asia edelleen.

Ap

Täytyy vaan sanoa, että aika pienet sulla on murheet.

Vierailija
29/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä pienen vauvan yh-äiti joutui yllättäen sairaalaan ja lapsi jäi meille hoitoon. Pienokainen ei osannut vielä syödä muuta kuin tissiä. Yritin sekä mieheni yritti syöttää lasta pullosta, mutta pieni vain huusi ja huusi. Lopulta otin hänet tissile (minulla myös oma vauva jota imetän) ja hän söi ja nukahti. Seuraavana aamuna pikkuinen pääsi taas äitinsä rinnalle, mutta ero äidistä meni kyllä paljon kivuttomammin kun oli vierasta tissiä tarjolla.

Vierailija
30/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen masai-kirjasta kun se mummo rauhoitti päähenkilön lasta antamalla sille tissin suuhun, lapsi tykkäs. Eli varmaan ihan tavallista Afrikassa ja varmaan jossain muuallakin. Nuo puheet kuulostaa kyllä oudoilta. Mutta en tuosta meteliä nostaisi muuten, mikä tuossa on niin kauheaa muka.

Vierailija
31/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 17vuotiaana hoitamassa silloisen poikakaverini veljen vauvaa.

Vauva hamusi puseron läpi rintaa ja teki mieli koittaa miltä se tuntuu kun vauva imee nänniä.

Olin yllättänyt miten voimakkaasti se imi ja ei meinannut päästää irti. En antanut kauan imeä, koska poikakaveri oli tulossa sisään (haki pitsaa). Hoidettiin vauvaa yhdessä.

En kertonut hälle, enkä ole ikinä kertonut kellekkään.

Vielä ei ole omia lapsia mutta muistan miten jännältä se tuntui.

Aion satavarmana imettää, kunhan saan vauvan.

Tajusin kyllä jälkikäteen, että ei se varmaan ollut oikein, eikä onneksi vauvan äiti saanut sitä tietää. Jotenkin nolottaa tavallaan koko asia näin jälkikäteen ajateltuna.

Tämä vauva tosin oli vain 3 kk.

Vierailija
32/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoihan Dianakin oman sormensa vauvan suuhun!

Vierailija
33/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille yh-ystävällesi että imetit vauvaa? Miten hän suhtautui asiaan?

Mutta onhan tuo eri asia, kuin että isoäiti imettää vauvaa, rinnasta, mistä ei tule edes ravintoa.

Sen ap mummon toimet ihmetyttää mutta sun kohdalla sen ymmärtää erilailla.

Vierailija
34/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota haloota, mikä tuosta jutusta nousi.

Itse imetin veljeni lasta, kun veljeni vaimolla ei tullut maitoa ja mulla tuli aivan liikaakin. Miksi olisin lypsänyt sitä ylim. maitoa viemäriin ja samaanaikaan veljeni vaimo olis vauvalleen Tuttelia lämmittänyt?

Kyllä äidinmaito kuitenkin Tuttelin voittaa, sanoittepa mitä tahansa,

Sit mun poika oli 1v3kk ja lähdin käymään ulkomailla. lapseni ei ollut rauhoittunut millään ja siskoni oli antanut tyhjän tissinsä lapseni suuhun ja lapsi oli heti rauhoittunut. Minun mielestä siskoni toimi täysin oikein. lapseni söi tosiaan silloin vielä tissiä, ei ollut tottunut pullosta juomaan/syömään.

Eikä sukulaisten välillä täällä suomessa mitään HIViä ole, se on kuitenkin vielä tosi harvinaista, varsinkaan, et jollain mummolla olis HIV....

Vierailija
35/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä mun mielestä ole merkitystä sillä, onko toi jossain hiton Masai-heimossa ihan normaalia tai onko joskus viime vuossadan alussa tehty noin.

Nykykulttuuriin toi ei mitenkään itsestäänselvästi kuulu, ja mun mieleen tulee lähinnä "Käsi joka kehtoa keinuttaa" vielä noiden äiti-kommenttien kanssa.

Ihan eri asia imettää toisen lasta kun siitä on yhdessä sovittu, kun että isoäiti tulee tyydyttämään omia tarpeitaan selkeesti salaa. Siltä toi musta kuullostaa.

Joo, eihän se vaarallista oo, mutta ei oo moni muukaan törkeeks luokiteltava asia ton ikäsen kohdalla.

Ja mitä tää "vanha ihminen" -hössötys on? Tai "sillon mummon nuoruudessa.."

Meijän lasten mummot on ainakin viiskymppisiä, ei todellakaan mitään sataviiskyt vuotta sitten torpantyttäriksi syntyneitä. Isomummut on sitten kolkytluvulla syntyneitä ja asia erikseen. Nekään ei kyllä törkkäis tissiään kenenkään suuhun lupia kyselemättä!

Vierailija
36/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä mun mielestä ole merkitystä sillä, onko toi jossain hiton Masai-heimossa ihan normaalia tai onko joskus viime vuossadan alussa tehty noin. Nykykulttuuriin toi ei mitenkään itsestäänselvästi kuulu, ja mun mieleen tulee lähinnä "Käsi joka kehtoa keinuttaa" vielä noiden äiti-kommenttien kanssa. Ihan eri asia imettää toisen lasta kun siitä on yhdessä sovittu, kun että isoäiti tulee tyydyttämään omia tarpeitaan selkeesti salaa. Siltä toi musta kuullostaa. Joo, eihän se vaarallista oo, mutta ei oo moni muukaan törkeeks luokiteltava asia ton ikäsen kohdalla. Ja mitä tää "vanha ihminen" -hössötys on? Tai "sillon mummon nuoruudessa.." Meijän lasten mummot on ainakin viiskymppisiä, ei todellakaan mitään sataviiskyt vuotta sitten torpantyttäriksi syntyneitä. Isomummut on sitten kolkytluvulla syntyneitä ja asia erikseen. Nekään ei kyllä törkkäis tissiään kenenkään suuhun lupia kyselemättä!