Oletteko huomanneet, että monien avioeroperheiden lapsetkin eroavat aikanaan?
Minä olen huomannut ja toisaalta sen, että ehjästä kodista tulevien liitot säilyvät paremmin.
Kannattaisi siis miettiä tarkkaan, ennen kuin alkaa leikkiä kotia.
Kommentit (15)
Hankalat luonteenpiirteet periytyvät ja jos niitä ei kasvatuksella pystytä tasapainottamaan, seurauksena ovat vaikeudet ihmissuhteissa ja lopulta avioerot. Toinen, kasvatuksen kautta periytyvä juttu on kiintymyssuhdemalli, joka on aika suurella todennäköisyydellä sama kuin äidillä. Jos äiti ei pysty pitämään ihmissuhteitaan kasassa, ei siihen pysty lapsetkaan.
Niin yksinkertaista se on. Nähkääs kun avioeroilla on aina syyt eivätkä kaikki ihmiset ole yhtä helppoja kumppaneita.
Hankalat luonteenpiirteet periytyvät ja jos niitä ei kasvatuksella pystytä tasapainottamaan, seurauksena ovat vaikeudet ihmissuhteissa ja lopulta avioerot. Toinen, kasvatuksen kautta periytyvä juttu on kiintymyssuhdemalli, joka on aika suurella todennäköisyydellä sama kuin äidillä. Jos äiti ei pysty pitämään ihmissuhteitaan kasassa, ei siihen pysty lapsetkaan.
Niin yksinkertaista se on. Nähkääs kun avioeroilla on aina syyt eivätkä kaikki ihmiset ole yhtä helppoja kumppaneita.
Minun siskon perheet ja mieheni veljet ja sisko ovat edelleen yhdessä. Ollaan oltu kaikkki yli 40 vuotta yhdessäm, mutta lasten perheet ovat useammat eronneet.
Hankalat luonteenpiirteet periytyvät ja jos niitä ei kasvatuksella pystytä tasapainottamaan, seurauksena ovat vaikeudet ihmissuhteissa ja lopulta avioerot. Toinen, kasvatuksen kautta periytyvä juttu on kiintymyssuhdemalli, joka on aika suurella todennäköisyydellä sama kuin äidillä. Jos äiti ei pysty pitämään ihmissuhteitaan kasassa, ei siihen pysty lapsetkaan. Niin yksinkertaista se on. Nähkääs kun avioeroilla on aina syyt eivätkä kaikki ihmiset ole yhtä helppoja kumppaneita.
että eroperheiden lapset eivät katsele millaista käytöstä vaan puolisoltaan, he tietävät että avioero on vaihtoehto eivätkä suostu jäämään kurjaan suhteeseen.
Vaikka lapset jäisivät erossa isälle, äiti pystyy yleensä erinomaisesti siirtämään huonon kiintymyssuhdemallinsa heille. Tämä kun tapahtuu niiden kolmen ensimmäisen vuoden aikana, jolloin lapset yleensä ovat äidin hoidossa. Montako perhettä tiedät, joissa alle 3-vuotias lapsi on erossa määrätty/päässyt isän luo asumaan?
lähipiirissä toimii just näin kun ap sanoi.
Yksi kaveriperhe, jossa mies on ydinperheestä ja nainen ero/uusioperheestä on eronnut. Ja nimenomaan kun naista vähän ahisti ja tylsistytti perhe-elämä lapsensa isän kanssa. Toinen kaveriperhe erosi jo ennen lapsen syntymää, olivat ollet yhdessä muutaman vuoden. Molemmat olivat eroperheestä.
Muut tässä lähellä eivät ole eronneet, mutta eivätpä ole heidän vanhempansakaan aikoinaan.
Siitä olen iloinen, etten ole päätynyt päihdeongelmaisen kumppaniksi, vaan olen löytänyt ihan tasapainoisia, normaaleja miehiä. Sen sijaan ekaan liittoon lähdin aivan liian nuorena ja taisin takertua ensimmäiseen ihmiseen, josta sain tukea ja turvaa. 15 vuotta myöhemmin en enää ollut se epävarma takertuja ja parisuhde ei kerta kaikkiaan toiminut. Ero oli tosi kova paikka, koska silloin nuorempana uskoin vakaasti, että minä en koskaan eroa.
Vaikka lapset jäisivät erossa isälle, äiti pystyy yleensä erinomaisesti siirtämään huonon kiintymyssuhdemallinsa heille. Tämä kun tapahtuu niiden kolmen ensimmäisen vuoden aikana, jolloin lapset yleensä ovat äidin hoidossa. Montako perhettä tiedät, joissa alle 3-vuotias lapsi on erossa määrätty/päässyt isän luo asumaan?
lähipiirissä toimii just näin kun ap sanoi. Yksi kaveriperhe, jossa mies on ydinperheestä ja nainen ero/uusioperheestä on eronnut. Ja nimenomaan kun naista vähän ahisti ja tylsistytti perhe-elämä lapsensa isän kanssa. Toinen kaveriperhe erosi jo ennen lapsen syntymää, olivat ollet yhdessä muutaman vuoden. Molemmat olivat eroperheestä. Muut tässä lähellä eivät ole eronneet, mutta eivätpä ole heidän vanhempansakaan aikoinaan.
LOL :DDDD
Mites kun meillä oli isä hoitovapaalla ja erottiin sen jälkeen kolmen vuoden päästä?
periytyykö onneton avioliitto? Miksi yhdessä pysymistä pidetään automaattisesti hyvänä asiana, toisessa roikkumista ja yksinäisyyden pelkoa parempana kuin rohkeutta seurata omaa tietään?
Erojen takana on varmasti luonnehäiriöitä ja kiintymyssuhdeongelmia, mutta myös itsenäistä ajattelua, epäsovinnaisuutta ja herkkyyttä.
Minun tuttavapiirissäni ei yhdenkään eronneen pariskunnan vanhemmat ole eronneet. Ja näitä tapauksia on useampia.
Mitenkäs tämä nyt sopii kaavaan?
Kysyin kerran täälläkin, mitä itseisarvoa pitkässä liitossa oikein nähdään, eikä pitkän liiton paremmuutta osattu kunnolla perustella. Kun lapset on kasvatettu aikuisiksi, mitä väliä sillä on, pysyvätkö vanhemmat yhdessä vai eivät?
eksäni vanhemmat erosivat viisi vuotta minun ja eksän eron jälkeen.
selkeästi jokin yhteys. *sovittaa foliohattua päähänsä*