Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huutonetistä: Missä ajassa myyjän tulee mielestäsi

Vierailija
11.03.2011 |

postittaa myymänsä tuote?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi noita selityksiä. Menet siis mieluummin 7 kilsan matkan, kuin että nostaisit hieman käteistä lompakkoon vaikka kerran kuussa?? Postimaksut yleensä alle kympin, niin aikamoista jos ei sen verran kolikoita löydy.

Kuules sinä ihana ihminen! Itse taidat myydä vaan yhden tuotteen per huuto kerta tms.

Niitä postikuluja on kuule hieman vaikea arvioida, jos paketteja ja maksikirjeitä on YHTEENSÄ 10 kappaletta lähettevänä. Kun tuossa meidän lähipostissa on yksi kuspää ämmä, joka saa lähes aina painavamman paketin tai kirjeen, kuin mä olen mitannut kotona.

Ja kyllä, menen mielummin 7 kilsan matkan, KOSKA TOINEN POSTI ON PRISMAN YHTEYDESSÄ JA TOINEN K-KAUPAN YHTEYDESSÄ JA HOIDAN SAMALLA VIIKON RUOKAOSTOKSET JOMMASTA KUMMASTA KAUPASTA! Ymmärsitkö!

Ja käteistä en viitsi kantaa lompakossa, koska A) sitä on kuitenkin aina liian vähän, kun tarvitsisi käydä postissa tai B) loppu kuusta tilillä voi olla niin vähän, ettei automaatista saa esim. kahtakymppiä.. Kaikki kun eivät katsos ole rikkaita.. Jollain voi ihan oikeasti olla loppu kuusta tiukkaa.

Vierailija
22/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulkitsen OSTAHETI toiminnon sit eri tavalla kuin muut.Mun mielestä se et heti ostaa ja näin ei käytä sitä huutokauppaan yleensä menevää aikaa,6vrk-14vrk,tarkoittaa myös käytännössä sitä et molemmat osapuolet toimii nopeasti.Mitä järkeä sellaisessa olisi jos ostaheti toiminto sulkeutuu huudosta joka maksetaan viikko jopa 2 viikkoa myöhemmin????AInahan noita selityksiä löytyy mut miksei niitä voi kertoa sähköpostin välityksellä etukäteen?Paitsi ettei sieltä sairaalasta johon just joutui huudon sulkeuduttua voi postittaa=) Sitäpaitsi,mä oon saanut australiastakin nopeampaa postia kuin välillä espoosta helsinkiin.Ei voi johtua siitä et posti on kilsojen päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhliin, niin KANNATTAA kysyä myyjältä ENNEN huutoa, että ehtiikö mekko/puku/what ever VIIMEISTÄÄN x päiväksi, kun tarvitsisin sen kumminkaimannaapurin 50v päiville.

Nykyisin kun on myös mahdollista lähettää kakkosluokassa ja esim. jos ostajalla on eri pankki, niin siinä kestää.

Otetaan esimerkki; ostaja maksaa maanantaina mekon, jonka tarvitsisi saman viikon lauantaina. Myyjällä on eri pankki ja rahat näkyvät vasta tiistaina tai keskiviikkona (juu-u, siinä voi ihan oikeasti mennä kaksi päivää, varsinkin jos maksaa säästöpankista nordeaan..) ja myyjä ei katso meilejään/tiliään joka päivä vaan esim. joka toinen päivä eli hän laittaa kirjeen postiin torstaina ja käyttää kakkosluokkaa -> mekko on vasta maanantaina perillä = liian myöhään juhlia ajatellen. Ja kuitenkin tuossa on mennyt alle viikko siitä, kun maksu on näkynyt myyjän tilillä.

Eli kannattaa muistaa myös se, että jotkut myyjät postittavat VAIN kakkosluokassa, koska se on halvempaa! Eli sekin hidastaa postitusta!

Vierailija
24/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä n. 95% myyjistä (ja ostajista) ajattelee asian niin. Eli kyllä siihen liittyy ihan normi säännöt! Tuo on vaan sellainen, että ostaja saa sen HETI, tarkoitan tuolla siis sitä, että huutaja VOITTAA sen heti eikä tarvitse jännätä, että huutaako joku enempi tms. tai jos on vaikkapa lähdössä lomalle eikä ole kotona silloin, kun kohde sulkeutuu, niin sen saa tuolla tavalla itselleen jne.

Ei kellään myyjällä voi olla niin kiire saada niitä rahoja, ettei voisi odottaa viikkoa! Tai jos on niin PA, niin enpä usko, että joku 3 euroa mitään auttaa.. Tai noh, saahan sillä kaljaa..

Vierailija
25/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhliin, niin KANNATTAA kysyä myyjältä ENNEN huutoa, että ehtiikö mekko/puku/what ever VIIMEISTÄÄN x päiväksi, kun tarvitsisin sen kumminkaimannaapurin 50v päiville.

Nykyisin kun on myös mahdollista lähettää kakkosluokassa ja esim. jos ostajalla on eri pankki, niin siinä kestää.

Otetaan esimerkki; ostaja maksaa maanantaina mekon, jonka tarvitsisi saman viikon lauantaina. Myyjällä on eri pankki ja rahat näkyvät vasta tiistaina tai keskiviikkona (juu-u, siinä voi ihan oikeasti mennä kaksi päivää, varsinkin jos maksaa säästöpankista nordeaan..) ja myyjä ei katso meilejään/tiliään joka päivä vaan esim. joka toinen päivä eli hän laittaa kirjeen postiin torstaina ja käyttää kakkosluokkaa -> mekko on vasta maanantaina perillä = liian myöhään juhlia ajatellen. Ja kuitenkin tuossa on mennyt alle viikko siitä, kun maksu on näkynyt myyjän tilillä.

Eli kannattaa muistaa myös se, että jotkut myyjät postittavat VAIN kakkosluokassa, koska se on halvempaa! Eli sekin hidastaa postitusta!

Jossa ostajalla on vain velvollisuuksia, ei oikeuksia. Myyjällä sen sijaan on vain oikeuksia eikä juurikaan velvollisuuksia. Ihan päälaellaan.

Jos myyjä vaivautuu luettelemaan kymmenen ranskalaisen viivan verran asioita joihin ostaja on velvollinen (huomaa vakioviesti ja älyä etsiä sieltä tilinumero, älä vaan vaivaa minua ellei sisnulla ole jotain todella tähdellista, maksu xx päivässä, meili kun olet maksanut, kysy ennen huutoa jos on sitä ja tätä ja tuota, jos ei maksu näy silloin ja silloin niin nega tulee, en vastaa mistään virheistä blaa, blaa) niin voisi varmaan sitten selvyyden vuoksi laittaa siihen joukon jatkoksi myös sen, että en lue meilejä joka päivä, postitan kun ehdin postiin, ehkä viikon kuluttua jne.

Vierailija
26/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

postitus 10-14 päivän päästä, kun sehän KARSII ostajia! Niin kuin se, maksu kolmessa/kahdessa päivässä tai negaa paukkuu ei karkoittaisi ostajia :D

Vierailija
27/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua, miksi pitää vetkutella, ostajan tai myyjän. Jos käyttää tuota palvelua, on varmaan varautunut, että tuotteet pitää myös maksaa/postittaa. Tuskin kellään menee kumpaankaan sitä paria päivää kauempaa. Tai sitten ei kannata tosiaan käyttää huuto.nettiä.

Kyllä viikossa pitäisi olla kauppojen kunnossa. Itse olen odottanut jo 10 päivää yhtä vaatetta, jonka ostin osta heti -hinnalla ja maksoin siinä samantien, kun vakioviesi tuli. Olen saanut jo positiivisen palautteenkin myyjältä, mutta tuotetta ei vain kuulu kuten ei selityksiäkään. En voi tajuta...

Vierailija
28/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvin 9 arkipäivää myöhemmin. Kohde tiedoissa vielä luki, että odottaa kolme päivää maksua jne. Kauheat ukaasit. No, koska tarvin tuotetta nopeasti, niin maksoin heti ja oli vielä sama pankki. Tämä tapahtui keskiviikkona ja laitin vielä viestin maksamisesta kuten pyydettiin. Enpä saanut ajoissa tuotetta. Ostajan tietysti piti maksaa heti, mutta eipä postitus sitten taas pahemmin myyjää stressannut. Tuote tuli kahden viikon päästä.

Vierailija
29/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottamaan viikon. Eikä se tarkoita sitä, että kauppojen PITÄÄ olla hoidettu kummankin osalta tuossa ajassa :D

Ja nuo "maksu heti tai negaa paukkuu" myyjät ovat kaikkein vittumaisimpia ihmisiä! Ja jos vaan mahdollista, niin kierrän heidän kohteensa KAUKAA. Ja jos nuo ukaasit on vasta siellä vakioviestissä, niin annan ihan armotta neutraalia HITAASTA postitusksesta, jos postitus kestää yli viikon (jos lasketaan siitä, että rahat on myyjän tilillä)! Yksi kehtasi valittaa ja antoi mulle negan, kun maksoin kuulemma liian hitaasti.. Heh, maksoin samasta pankista muistaakseni ti iltana, kun kohde sulkeutui ma iltana ja mulla oli sama pankki kuin myyjällä, mutta myyjä postitti n. 2 euron kohteen 13 päivän päästä, vaikka laittoi koko ajan kohteita myyntiin jne. eli ei ollut esim. lomalla tms.

Mä en vieläkään tajua, että miksi sillä maksulla on tulenpalava kiire, mutta postittaa voi sitten, kun itse jaksaa ja viitsii! Ja sillä ei ole mitään väliä, että asuuko myyjä Helsingissä vai jossain perähikiän tuppykylässä. Kyllä sen mun mielestä pitäisi mennä näin Nopea maksu = nopea postitus, hidas maksu = hidas postitus.

Vierailija
30/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän tuon säännön, mutta kaiken järjen mukaan, jos on varautunut ostamaan tai myymään jotakin, niin tehokas ihminen hoitaa asian nopeamminkin.

Viikko on tosi pitkä aika odottaa pelkkää yhteydenottoa. Jos on menossa lomalle, ei lue sähköpostejaan kuin kerran viikossa tai posti on niin kaukana, ettei sinne pääse kuin kerran kuussa, kannattaako kamalasti käyttää huuto.nettiä?

odottamaan viikon. Eikä se tarkoita sitä, että kauppojen PITÄÄ olla hoidettu kummankin osalta tuossa ajassa :D

Vierailija
31/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua, mikä siinä maksamisessa voi kestää. Kaikilla on pankkitunnukset nykyään kotona, ettei mihinkään kylille tarvitse lähteä makselemaan.

Jos ei ole rahaa, ei osta. Niin yksinkertaista.

Vierailija
32/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos maksuun kuluu 4 vrk, saa postitukseenkin kulua sama määrä päiviä.

Vierailija
33/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöriikö elämäsi huutonetin ympärillä? Yleensä ihmisillä on työ/opiskelu, perhe, sosiaalinen elämä, harrastukset ja lasten harrastukset. En todellakaan ehdi tarkistelemaan postin sulkeutumiseen saakka tiliäni, en edes päivittäin. Siitä pakkaamisesta nyt puhumattakaan.

Jos itse hillut päivät kotona huuto.netin parissa niin meillä kaikilla ei ole mahdollisuutta siihen.

t. viisiviikkoisen vauvan plus kolmen muun yh

-silloin samaisena päivänä kun summa näkyy tilillä. Huutonetissä en ole ostoksia tehnyt, myyjänä ollut lähinnä ja näin teen...

Vierailija
34/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua, mikä siinä maksamisessa voi kestää. Kaikilla on pankkitunnukset nykyään kotona, ettei mihinkään kylille tarvitse lähteä makselemaan. Jos ei ole rahaa, ei osta. Niin yksinkertaista.

Eli jotkut maksavat esim. useamman kohteen kerralla, jotka ovat sulkeutuneet lähekkäin tms. Eikä halua maksaa yhtä kohdetta kerrallaan.

Vierailija
35/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

No kun kaikki eivät halua tuhlata noita tunnuksia.. Eli jotkut maksavat esim. useamman kohteen kerralla, jotka ovat sulkeutuneet lähekkäin tms. Eikä halua maksaa yhtä kohdetta kerrallaan.

Tarkoitatko nyt niitten tunnuksien "tuhlaamista" joita tulee tilaamatta pankista ilmaiseksi postiluukusta? Vai sitä kynää joka sulla "kuluu" kun viivaat yli ne käytetyt tunnukset?

Anna mun kaikki kestää..

Vierailija
36/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

No kun kaikki eivät halua tuhlata noita tunnuksia.. Eli jotkut maksavat esim. useamman kohteen kerralla, jotka ovat sulkeutuneet lähekkäin tms. Eikä halua maksaa yhtä kohdetta kerrallaan.

Tarkoitatko nyt niitten tunnuksien "tuhlaamista" joita tulee tilaamatta pankista ilmaiseksi postiluukusta? Vai sitä kynää joka sulla "kuluu" kun viivaat yli ne käytetyt tunnukset? Anna mun kaikki kestää..

Ja ihan totta, jotkut tekevät noin. EN minä!

Mutta tapansa kullakin. Joillekkin näkyy tuo Huutis olevan henki ja elämä. Vaikka SINÄ roikkuisit päivät pitkät netissä, niin ei kaikilla ole aikaa, aivan kuten tuo yh tuossa sanoikin aikaisemmin. Ja vaikka te kuinka olisitte nopeita, niin kaikki eivät ole ja siihen on tyytyminen.