Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmeimmat kouluruuat kouluajoiltasi?

Vierailija
11.03.2011 |

Minulle jäi jotain traumoja kanaviillokista ja tillilihasta. Kerran taisi tarjolla olla myös veripalttua. Mitään noista en ole maistanut ala-asteen jälkeen.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viillokista löytyi lähes aina kananvarpaita. YÖÖK.

Vierailija
2/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tillilihaan en koske vaikka maksettais mitä! Eli kannattaa pakottaa lapsi syömään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin oli jotain ihme nakkirisottoa,ihan kamalan makuista. Maksapyörykät oli kans kamalia.

Vierailija
4/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä kaalikääryleet. Jälkkäreistä aprikoosikiisseli.

Vierailija
5/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku mun lemppareita oli justiisa kanaviilokki ja tilliliha..kait mulle on sitte sattunut hyvät keittäjät..

inhokit maksakastike,veriletut ja silakkapihvit.

Vierailija
6/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaviillokkikin jäi kyllä useimmiten syömättä. Kananmunavalkokastike oli megayök.

Vierailija
7/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista kun vielä saisi jostain... Nam! Juuri noiden ruokalajien itse tekeminen on erittäin työlästä, etenkin kanaviillokin, mutta ehkä sitä voisi joskus kokeilla.

Meillä kouluruoka oli aina erinomaista (v. 1985 ->) ja jälkkäreitäkin lamaan asti tarjolla. En keksi yhtään pahaa ruokaa. Tosin sellainen riisi-herne-maissi-paprika-kanarisotto oli kyllä aika mauton ja turha ruoka.

Yleisesti kaikkien suosikkeja olivat pinaattiletut, makaronilaatikko, lihaperunasoselaatikko ja spaghetti. Muuta makaronia tuohon aikaan ei tarjottukaan, nykyään kun pastaa tuntuu olevan 2-3 kertaa viikossa kouluruokana :-/

Vierailija
8/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahinta oli lihakeitto ja sen seassa olevat palsternakat, sellerit jne :)

Vierailija
9/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYI YÖKKK!!

Vierailija
10/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaviillokki oli lemppariani.

Vierailija
11/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaviillokki oli myös vihertävää, aivan karmeata.

Hernekeitostakaan en pitänyt ja vasta nyt aikuisena olen oppinut sitä syömään.

Jälkiruokia ei meidän koulussa ollut.

Vierailija
12/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista oli tarjolla vielä 1970-luvun lopulla..

Vierailija
13/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ala-asteen keittäjä ei osannut tehdä siskonmakkarasoppaa, nimittäin sopan seassa oli kuoria. Se maistui ääreispahalle! Ja kun 80-luvulla oli pakko syödä niin istuimme kaverin kanssa ruokalassa viimeisenä ja koitimme syödä sitä keittoa ja se maistui KAMALALLE. No, kaverini sitten oksensi sopan lautaselleen kun hällä oli niin voimakas yökkäysrefleksi, ja pääsimme lähtemään... =(

Sen jälkeen en syönyt siskonmakkarasoppaa about 27 vuoteen, en ole pystynyt. Viime viikolla sitten yllätin itseni syömällä sitä kaverin luona, ja ihan hyvää oli!

Vierailija
14/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yök, yök, yök, AINA itsenäisyyspäivänä oli KLIMPPISOPPAA!

Se oli aivan kamalaa!

Ja silakkarullat oli ällöjä myös!

Vierailija
15/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaviillokissa myös epämääräistä jankkikanaa, jota pelotti syödä.

Ko. ruoat olisi olleet hyviä, jos ne olisi valmistettu kunnon raaka-aineista.

Vierailija
16/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tosin syön sieniä herkkuna, mutta lapsen suussa se oli kamalaa. 70-luvulla pakotettiin syömään niin, että ruokailusta tuli ongelma.

Sieltä luultavasti juontaa juurensa se, etten syö lainkaan lihaa, kanaa, makkaraa, veriruokia, maitokeittoja tai -puuroja... Olen kasvissyöjä.

Vierailija
17/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaalikeitto

Vierailija
18/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

outo ruokalaji oli nakit perunavellissä. Ja siis kyseessä ei tosiaan ollut mikään perunasose, vaan soppakauhalla ammennettava velli, jonka sekaan nakit lätkäistiin.

Jotkut paikalliset perinneruuat olivat myös aika mielenkiintoisia... mutta kuten sanottu, mulle kelpasi.

Nämä kokemukset 1980-luvulta.

Vierailija
19/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen VÄLITTÖMÄSTI ennenkuin ehdin lukea tätä ketjua!!!! :D Sellasta harmaata, sitkeää, epämääräistä.....ja varjele: kalamausteyrtti lihakastikkeessa! :/ Toinen inhokki oli muistaakseni keittopäivinä jälkkärini ollut viili! Hyi, venyvää, hapanta......ja aina,aina jouduin sen syömään. Vuodesta toiseen vaikka se oksetti (no ihme,jos ei kerran pidä). Ei tarvinne sanoa, että viiliä en tänä päivänä syö!

Vierailija
20/60 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toki se liha siinä oli jotain ihan järkkyä myös

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan