Työpaikanvaihto-ongelma, kiire, antakaas neuvoja.
Olen tällä hetkellä töissä 25km päässä, bensaan palaa liki 400e/kk. Nyt olis lähellä vastaava paikka avoinna, parin kilsan päässä. Olen viihtynyt, onnistunut ja tykkään kovasti ja minusta on tykätty. Nyt jos vaihdan, mitä jos en viihdykkään?? Tai muuten menee metsikköön? Toi raha olis meille iso juttu säästää. Ja itse asiassa tässä samalla kun tuon kirjoitin, tajusin, että totta helvetissä mä vaihdan sinne lähemmäks töihin, eiks nii? KÄÄÄÄK.
Kommentit (8)
Joka kuukausi jää noin 250 e rahaa pienenevästä bensalaskusta.
Tuossa bensalaskussa täytyy olla aika paljon omaakin ajoa, tai sitten ajat jollain Hummerilla. 25 km työmatkalla kilometrejä tulee 1000 kuukaudessa, joten pikaisella laskulla sun autosi pitää kuluttaa 20 l/100 km.
Minulla on 37 km, ja kuukaudessa menee 3 tankillista sisältäen myös omat ajot, diesellasku reilusti alle 200 e/kk.
Olisiko sama palkka?
Oma tilanteeni on tällä hetkellä sellainen että ottaisin riskin ja vaihtaisin jos töitä löytyisi kävelymatkan päästä. Mun työmatka on on lisäksi aika ruuhkainen, joten saisin 1,5 tuntia aikaa päivässä lisää vapaa-aikaa.
parempi palkka on ihan hyvä syy vaihtaa työpaikkaa, lisäbonuksena tulee pienemmät bensakulut. Jos et viihdy, niin eihän sinun tarvitse loppuelämäksi siihen paikkaan jäädä, mutta kokeilematta et voi tietää.
Ja siis työmatka on 25km:n päässä, eli tekee 50km päivässä ja en kyllä tajua mitä se tähän liittyy, millä autolla mä ajan, se tuskin oli pointtini? Varaa uudempaan ei ole.ap
Ja siis työmatka on 25km:n päässä, eli tekee 50km päivässä ja en kyllä tajua mitä se tähän liittyy, millä autolla mä ajan, se tuskin oli pointtini? Varaa uudempaan ei ole.ap
että voisit hyvinkin jatkaa nykyisessä työpaikassa ja saada enemmän käyttörahaa, jos vaihtaisit auton sellaiseen, joka kuluttaa kuten normiautot eli alle 7 litraa/ 100 km.
suunnattomasti, kun ihmiset kertoo, vaihtavansa työpaikkaa, vaikkei ole vielä edes hakenut avoinna olevaa paikkaa. Tai miettii, että voikohan hakea, kun ei ole varma, haluaisiko kuitenkaan sitä työpaikkaa.
Voi toki olla, että kyseessä sellainen ala, jolle työllistyy heti. Tosiasia kuitenkin on, että moniin avoimiin työpaikkoihin on kymmeniä tai satoja hakijoita.
ehkä tällaisella ihmisellä ei ole ollut vuosikausiin työnhakutilannetta.
suunnattomasti, kun ihmiset kertoo, vaihtavansa työpaikkaa, vaikkei ole vielä edes hakenut avoinna olevaa paikkaa. Tai miettii, että voikohan hakea, kun ei ole varma, haluaisiko kuitenkaan sitä työpaikkaa.
Voi toki olla, että kyseessä sellainen ala, jolle työllistyy heti. Tosiasia kuitenkin on, että moniin avoimiin työpaikkoihin on kymmeniä tai satoja hakijoita.
Minulla on työmatka suuntaansa 40 km ja bensalasku kuukaudessa vain noin 200 e eli auto vaihtoon ja heti!
Työpaikan suhteen ihan se ja sama, voihan olla, että uudessakin paikassa on kivaa.