Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teeköhän toimittajat koskaan tänne

Vierailija
11.03.2011 |

provosoivia aloituksia, joihin sitten itse vastaavat saadakseen aikaan kärkästä keskustelua, ja linkittävät sitten nämä tyhjänpäiväiset keskustelut muille nettisivuille? Kun olen seurannut, mitä ketjuja av:ltä poimitaan muuhun mediaan, niin ne on pääosin aika lailla keskustelukulttuurin b-luokkaa. En yhtään ihmettelis jos tässä ois keksitty ikiliikkuja jolla tuottaa lisää kauhisteltavaa iltapäivälehtiin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teoriaan, mutta kyllä mua kieltämättä huvitti, että se alapää paljaana synnytyksessä -ketju sai niin paljon huomiota. Kuka normaali ihminen nyt edes uskoi, että se avaaja oli tosissaan? Että vähän medialukutaitoa, kiitos!

Vierailija
2/8 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eivät tekisi. Jos olisin toimittaja, niin houkutus ainakin olisi suuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan epäili aloittajan olevan tosissaan.

teoriaan, mutta kyllä mua kieltämättä huvitti, että se alapää paljaana synnytyksessä -ketju sai niin paljon huomiota. Kuka normaali ihminen nyt edes uskoi, että se avaaja oli tosissaan? Että vähän medialukutaitoa, kiitos!

Vierailija
4/8 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se täällä palstaileville hauskempaa, kun juuri niitä kaikkein selvimpiä provoja ja vitseinä kirjoitettuja ketjuja nostetaan iltapäivälehtien aiheiksi.

Ja näkee mitä ne toimittajatkin työpäivänsä ajan tekevät -palstailevat täällä tai surffailevat muuten netissä etsimässä jutun aiheita.

Vierailija
5/8 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sulle :D Se ketju oli hauska, ja siksi pääsi eri medioihin Tuskin kukaan epäili aloittajan olevan tosissaan.

kyllä jonkun tänne linkitetyn lehtijutun, ja siinä kyllä pidettiin niitä vastauksia humoristisina, mutta aloitusta tosissaan tehtynä.

Vierailija
6/8 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maakuntalehdessä, ja aiheiden on oltava paikallisia. Valtakunnalliset aiheet tulevat uutistoimistoilta, niitä ei tehdä itse. En ole ainakaan meidän lehdessä nähnyt uutisia av-keskusteluista.

Vierailija
7/8 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut toimittajat seuraavat ajan ilmiöitä. Tekevät tänne välillä erittäinkin provosoivia aloituksia (tyylillisesti kts. tällä hetkellä esim. Meidän Perhe -lehden artikkelia koskevat viestiketjut) ja seuraavat, kuinka lukijat reagoivat. Joissain tapauksissa keskustelupalstoilla suositut ilmiöt tai aiheet nostetaan esille siis muissakin medioissa ja saavat aikaan esim. arvokeskustelua myös siellä.

Vierailija
8/8 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maakuntalehdessä, ja aiheiden on oltava paikallisia. Valtakunnalliset aiheet tulevat uutistoimistoilta, niitä ei tehdä itse. En ole ainakaan meidän lehdessä nähnyt uutisia av-keskusteluista.

kyllä meillä tehdään valtakunnallisiakin aiheita, ihan skuupeiksi asti. Taidat olla hiukan pienemmässä mk-lehdessä, osa niistähän on nykyisin lähinnä alueellisia ja paikallisia, ei voi enää mk-lehdeksi kutsua mutta imagosyistä pidetään maakunta-liitettä mukana.