Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon tulisi jäädä elämiseen

Vierailija
10.03.2011 |

vuokran ja pakollisten laskujen jälkeen???

Eli mitä teillä kustantaa noin ruoat, ym kuukausittainen elämä.

Jos tilanne vielä olisi kolmen lapsen yh. Töissä 2000€ palkka. Lapset päivähoidossa.

Tai kysytään näin päin... mikä olisi noilla tuloilla mielestänne sopiva maksimi vuokra minkä pystyisi maksamaan???????????

Päällehän tulisi vielä lapsilisät ja elatusmaksut.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haet sitä asuntoa tilantarpeen mukaan ja sitten haet asumistukea. Saat jotain 100m2 kämpän vuokrasta maksimituen muistaakseni. Oon ite ollut tuossa tilanteessa ja kyllä sä pärjäät! Meet sitten vielä sossuun jos mietityttää, ne maksaa sen vuokratakuunkin todennäköisesti.

Vierailija
2/5 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosta Kelan laskurista että pitääkö se paikkaansa miten?¨

Sillä laskin ja ei olisi tuo asumistuki kuin 120€ n. Eli se ei ´paljon auttaisi. Mietin vain että onkohan se laskuri kuinka tarkka??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalan tarkka. Ja kyllä ne sossussa auttavat. Kolmesta lapsesta saat myös yh-lisät lapsilisään (n.40€ per lapsi). Sit sun asumiskulut lasketaan myös kun katotaan paljonko exä maksaa elatusmaksua (tietty prosentti asumiskuluista, taitaa olla 12% per lapsi).

Jos sulla ei oo mitään omia velkoja niin aivan tasan pärjäät. Muista että sun lasten hoitomaksutkin pienenee kun jäät yksin. Mulla oli pienempi palkka kun sulla sillon kun erosin ja pärjäsin kyllä. Tsemppiä!

Vierailija
4/5 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettopalkka on ? eli yh.lla esim 15 pros vero= käteen 1700 e- vuokra 700 - ruoka 500= 1200- ph maksut 300=

jää + 200 e - sähkölasku

----------

noin 150 e + jää/ kk

+ elatustuet ( ellet maksat miehellä ennakooo altustukia ostiuksessa)

+ 340 e lapsilisät/ kk

------------

noin 500 e jää( riippuen asunnon hinnasta-)

Vierailija
5/5 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sossu tässä auttais? Noilla tuloilla ei saa toimeentulotukea.

Kelan laskuri on kyllä ihan tarkka. Samoin perustein ne virkailijatkin laskee. Minä olen saanut ihan saman summan asumistukena kuin etukäteen laskurilla laskin. Sitä varten ne laskurit on, että ihmiset ei hakisi suotta ja saisi kielteisiä päätöksiä, sellaisia tapauksia on kuulemma paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan