Miksi lapsi vieraat jättävät tulematta synntäreille?
Tokaluokkalainen tyttö kutsui kaikki luokkakaverit, siis tytöt.
Kolme ilmestyi paikalle.
Miksi?
Kukaan ei ilmoittanut tulostaan tai tulemattomuudestaan. Tyttö odotti isoja juhlia, paljon kavereita...
Ensi vuonna kutsutaan vain muutama.
Kommentit (35)
ei kai nykyään tiedä mitä siellä on, ties mitä pdofiileja yms.....
kyllä täytyy tuntea lapsi ja keskustella myös hänen vanhempiensa kanssa
muutoin en päästä kyllä,
ja entä kun eivät tiedä allergioista???on koiraaaa kissaa ja ties mitä elukkaa??? ja eväät, ties mitä syötetään???hygieniataso???????käytöstaso????kuka tarkkailee lapsia ??ja miten???? jne jne
lapsein on minulle tärkeä, kaikkikaikessa ja en todellakaan luota täysin vieraisiin ihmisiin!
että meilläpäin jotkut siis todella harrastavat näitä suuria lastenkutsuja. Kutsutaan oman lapsen kaikki luokkakaveritkin ja vielä rinnakkaisluokkakin. Yhteensä luokilla lapsia reilusti yli 50... Jos puoletkin tulee, on meno aikamoista. Koulussa kaikki rinnakkaisluokkalaiset tuntevat toisensa ja opiskelevat ryhmissä "ristiin" luokkien kesken, joten aina vieraita ei haluta rajata vain omaan luokkaan. Liikaa lapsia on kuitenkin liikaa lapsia... Ja jos kutsuttuja siis monta kymmentä, niin todellakin tulee tunne, että onko sillä oman lapsen osallistumisella niin väliä.
pääseekö vai ei. Varsinkin, jos kutsuu koko luokan... Ainakin meillä helposti jää nuo "massakutsut" väliin, varsinki jos kutsuja ei ole parhaita kavereita. Jos edes ilmoitusta ei pyydetä niin tulee tunne, että ei niin väliä onko vieraita enemmän vai vähemmän. Ehkä tylsää ajatella näin, mutta näin minä ainakin ajattelen. Yleensä kyllä ilmoitamme suuntaan tai toiseen. Lisäksi omat lapset eivät tykkää meluisista synttäreistä, joilla hirmuisesti vieraita. Siellä on vain kamala meteli eikä kenenkään kanssa oikein voi leikkiä. Tokaluokkalainen ei nykyään halua mennä, jos kaikki kutsuttu. On sen verran monilta synttäreiltä tullut pettyneenä ja päänsäryn kanssa kotiin. Pienemmät synttärit lastenkin mielestä mukavampia. Itse olen aina pyytänyt omien lasten synttärikutsuissa ilmoittamaan pääseekö vai ei, mutta silti osa vieraista ei ilmoita. Ja tulee sitten yllättäen tai ei tule, vaikka on ilmoittanut tulevansa. Meilläpäin on tapana soitella perään, jos on kutsut lähtenyt eikä vastausta kuulu. Soitolla/tekstiviestillä varmistetaan ainakin kutsujen perillemeno. Joskus kun kutsutkin ovat unohtuneet johonkin tai muuten vain juhlat unohtuneet muissa kiireissä. Harmillista, että juhliin ei tullut vieraita ja varmasti lapsen pettymys suuri.
muutoin en päästä kyllä,
ja entä kun eivät tiedä allergioista???on koiraaaa kissaa ja ties mitä elukkaa??? ja eväät, ties mitä syötetään???hygieniataso???????käytöstaso????kuka tarkkailee lapsia ??ja miten???? jne jnelapsein on minulle tärkeä, kaikkikaikessa ja en todellakaan luota täysin vieraisiin ihmisiin!
Jos nyt kuitenkin aivan tosissasi, niin kai sä nyt kuitenkin lapsesi luokkakaverien vanhemmat tiedät/tunnet tai päiväkotiikäisen lapsesi vanhemmat?? Jututappa niitä niin uskallat laskea lapsesi kaverinsa synttäreille
jokainen hakee lapsensa ja tuo kuka mihinkin aikaan, missä mä niitä näkisin????
tai peräti jututtaisin?
muutoin en päästä kyllä,
ja entä kun eivät tiedä allergioista???on koiraaaa kissaa ja ties mitä elukkaa??? ja eväät, ties mitä syötetään???hygieniataso???????käytöstaso????kuka tarkkailee lapsia ??ja miten???? jne jnelapsein on minulle tärkeä, kaikkikaikessa ja en todellakaan luota täysin vieraisiin ihmisiin!
olen ainakin huomannut, että kotona järjestettävät synttärit keräävät huomattavasti vähemmän osallistujian kuin jotkus hoplop tms. synttärit.
Ihmisiä ei vaan ilmeisesti kiinnosta tuoda lastaan "pelkille" kotisynttäreille.... surulolista...
Luokalla 17 lasta,
10 tyttöä.
Yksi vanhemmista soitti jälkikäteen, pahoitteli kun unohtui ilmoittaa ettei lapsi pääse synttäreille. Hänellä oli jopa ihan syy, miksi unohtui.
Vanhempia en niinkään tunne, tervehdin jos kadulla/kaupassa nähdään, emme kahvittele tms toistemme luona.
Mielestäni olemme ihan normaali perhe, äiti, isä kaksi lasta, auto, oma koti, työpaikat...
Lapsi oli antanut kutsut hyvissä ajoin. Kutsut oli minun tekemät, sisälsi puhelin numeroni, ja pyynnön ilmoittaa pääseekö/ei pääse paikalle.
Oli järjestetty ohjelmaa, varattu tarjoilut ja ne helkkarin yllätyspussit!
Lapsi odotti "kuumeisena" koko päivän...
Kyllä suretti lapsen puolesta. Onneksi nämä muutamat edes vaivautuivat paikalle.
Luokalla 17 lasta,
10 tyttöä.
Yksi vanhemmista soitti jälkikäteen, pahoitteli kun unohtui ilmoittaa ettei lapsi pääse synttäreille. Hänellä oli jopa ihan syy, miksi unohtui.
Vanhempia en niinkään tunne, tervehdin jos kadulla/kaupassa nähdään, emme kahvittele tms toistemme luona.
Mielestäni olemme ihan normaali perhe, äiti, isä kaksi lasta, auto, oma koti, työpaikat...
Lapsi oli antanut kutsut hyvissä ajoin. Kutsut oli minun tekemät, sisälsi puhelin numeroni, ja pyynnön ilmoittaa pääseekö/ei pääse paikalle.
Oli järjestetty ohjelmaa, varattu tarjoilut ja ne helkkarin yllätyspussit!
Lapsi odotti "kuumeisena" koko päivän...
Kyllä suretti lapsen puolesta. Onneksi nämä muutamat edes vaivautuivat paikalle.
ns normiperhe, jos ette koskaan keskustele?
eli kutsu vain lapsen todelliset kaverit, jotka olet siis kotonasi mähnyt ja joiden vanhempien kanssa olet keskustellut
ei ole normaalia kutsua ihan vieraita ihmisiä kotiin, ihan vaan siksi että ovat lapsesi luokalla
varmasti kaikilla on mukavampaakin kun tuutja ovat
ja ehkä näin vältyt teiniikäisen kanssa ongelmista, joita täysin vieraat luokkakaverit kotibileissä saa aikaan
älkää totuttako lapsianne kutsumaaan puoltuttuja kotiinne!!!!!
myös pojan 6v.synttärit viime kesänä. ihan suosittu kaveri päiväkodissa. Kutsuimme 8 kaveria, sillä kotiimme ei oikein enempää kerralla mahdu. Kaksi vaivautui paikalle... itku meinasi siinäkin päästä, kun ketään ei ensin näyttänyt tulevan ja sit onneksi edes nämä kaksi. Laspi oli lopulta ihan tytyväinen.
Oon kyllä tosi pahoillani sun ja sun lapsen puolesta. :( Inhottavia ihmisiä. Vanhemmat siis. Kyllähän lapsia nyt varmasti synttärit kiinnostaa. Saa kakkua ja muita herkkuja, on kavereita yms.. Onko se sitten niin että ihmiset on todellakin niin välinpitämättömiä ja moukkia että ei vaivauduta edes ilmoittamaan.. Oikein tosi paha mieli tuli kyllä..
Mutta elä nyt suinkaan itseesi syytä tai lastasi.. vika ei kyllä nyt todellakaan ole teissä.
Lohduta lastasi ja järjestä vaikka jotain ekstra spesiaali yllätystä ja puhut lapsesi kanssa että vika ei ollut hänessä.. vaan välillä aikuiset saattaa olla vähän typeriä ja ajattelemattomia.
Ei muutakun hymyä huuleen ja kevättä kohti! :)
on noin törppöjä ihmisiä?
Olen itse järjestänyt noin 10 lastenjuhlaa enkä muista kuin yhden "oharin". Pääsääntöisesti kaikki ovat tulleet ja ne muutamat,jotka eivät ole päässeet ovat aina ilmoittaneet.
kävi yksillä synttäreillä ala-asteella niin, että vain yksi kutsuttu tuli paikalle. Hän oli paras kaverini, ja meillä oli kivaa - siihen aikaan synttäreillä ei oikeastaan ollut mitään ohjelmaa, vain syötiin ja sitten leikittiin tavallisia leikkejä, joten sen puolesta ei tullut suuria ohjelmanmuutoksia.
En ollut mikään suosittu tyttö luokassa, vasta myöhemmin sain oman pienen ystäväpiirin - jotka ovat edelleenkin ystäviäni, myös tämä synttäreilleni tullut edelleen pintapuolisempi kaveri.
Vaikka yritin nähdä asian positiivisen puolen ja vaikka olikin ihan kivaa, niin kyllä silti jollain lailla pahoitin mieleni ja petyin, tosin käsittelin asian mielessäni vasta jälkikäteen. Mutta kyllä tuollaisista yli pääsee, lapsikin. Se auttaa, kun juttelee asiasta vanhempien kanssa. Ja ehkä jo vuoden kuluttua on ihan erilaista. Toivottavasti. Tsemppiä!
Kyse on nimenomaan välinpitämättömyydestä. Ei viitsitä ilmoittaa, vaikka siitä ei olisi mitään vaivaa.
Minä heivaan kaveripiiristäni tällaiset omahyväiset paskiaiset saman tien. Jatkuva myöhästely ja saapumatta jättäminen ilman ilmoitusta kertovat vain ja ainoastaan siitä, että ollaan niin täynnä itseä, ettei muita tarvitse kunnioittaa.
Toki kaikille sattuu unohduksia, mutta joillekin niitä tuntuu sattuvan jatkuvasti.