näin 2 tuttua 40 v naista vauvojen kanssa
toisella äidillä esikoinen 25 v
ja toisella äidillä 15 v---
rohkeaa tuo iltatähtien tekeminen, toivottavasti voimat riittää
Kommentit (38)
Sulla ei olekaan iltatähteä... Vierailija - 10.03.11 12:52 (ID 12245861)
Esikoinen täyttää 24, seuraava on 18v, seuraava 17, seuraava 9v. Kuka näistä on iltatähti? Mitä minun pitäisi jaksaa ja missä ja kuinka paljon ja kehen verrattuna? Henkiset vai fyysiset voimat?
Mut miks just se ILTATAHTI on muka niin rasittavaa sitten?
ILtatähti on rasittava siksi että kun lapset kasvavat, äiti ajattelee joka päivä sitä ihanuutta kun voi mennä ilman lapsia ja juoda viiniä joka ilta ja matkustella ilman noita pikku vaivantuottajia. Ainakin ap taitaa ajatella näin. Mutta me jotka elämme joka tunti elämäämme, jaksamme varmaan paremmin kuin nämä sitku-äidit.
t. ap ( viini-iltoja yhä odotellen...)
ja on nyt 60 ja itse oon 28 niin oon aina nuorempana hävennyt äitiäni kun on niin vanha,kun muilla äidit oli paljon nuorempia,niin aina nuorena häpesin.
Ite sain esikon 26vuotiaana ja nyt toivon et muut lapset jos tulis tulisivat tässä enne 30 vuotis syndejä tai viimeistään alle 35 haluan nähdä lapsieni varttuvan ja saada touhua ja sitäpaitsi riskit kasvaa kun ikä nousee.
on kaveripiirissä monta samoihin aikoihin lapsensa saanutta eri ikäistä. Ei näytä olevan mitään tekemistä äidin iällä jaksamisen kanssa, vaan lähinnä sillä miten vauva nukkuu, onko terve ja onko mitään tukiverkkoja.
Lisäksi vaikuttaa varmasti äidin fyysinenkin kunto. Paljon kuntoileva nelikymppinen jaksaa varmasti keskimäärin paremmin kuin pahasti ylipainoinen ja liikkumaton parikymppinen.
Kokemusta on. Nimim. entinen läski
on kaveripiirissä monta samoihin aikoihin lapsensa saanutta eri ikäistä. Ei näytä olevan mitään tekemistä äidin iällä jaksamisen kanssa, vaan lähinnä sillä miten vauva nukkuu, onko terve ja onko mitään tukiverkkoja.
en lukenut koko ketjua. :-)
t. se kateudesta kysynyt 40v. äiti
P.S.Itsestäni on tuntunut, että osa kauhistelijoista on kateellisia. Ja näytän varmasti nyt väsyneemmältä kuin parikymppisenä kun naama ei ole enää niin freesi, vaikka en tunne itseäni väsyneemmäksi.
ja virtaa riittää vielä vaikka muille jakaa
ps tosin kuopukseni syntyi sairaana- siksi pidän nro 26 n kirjoitusta erityisen kypsänä, koska eri perheillä on eri tilanteet ikään katsomatta, eikä kannata yleistää)
t. ap
Mullakin on mustat renkaat silmien ympärillä, vaikka kuopus onkin jo 4 vuotta. Tuttavapiirissäkin ei ole tainnut kukaan saada vauvaa alle 30 v, joten sikäli nämä kauhistelut tuntuvat tosi hassuilta.
T: 37 v.
Mullakin on mustat renkaat silmien ympärillä, vaikka kuopus onkin jo 4 vuotta. Tuttavapiirissäkin ei ole tainnut kukaan saada vauvaa alle 30 v, joten sikäli nämä kauhistelut tuntuvat tosi hassuilta.
T: 37 v.
No mutta, on minullakin tummat renkaat silmien ympärillä :) JA ikää vasta 25. Sitä se valvominen teettää.
Enpä tunne ketään raihnaista ja väsynyttä nelikymppistä. Ja itsekin 38v. ja uhmistaaperon äiti.
Onko ap jotenkin katkera omasta jaksamattomuudestaan ja haluaa nähdä samaa muilla?
Niinpä vanhemman äidin ON HELPOMPI jaksaa yövalvomisia.
Niinpä vanhemman äidin ON HELPOMPI jaksaa yövalvomisia.
40 vuotiaana on iän tarve pienempi kuin 20 vuotiaana, kun sitä on jo ehtinyt kertyä toinen mokoma lisää =)
- mistä oloen kateellinen- toisten väsymyksestäkö???
olen samassa tilanteessa- mulla oli kai enemmän univelkaa, koska tein 2 iltatähteä 1 v 2 kk välein...
ja ukkonikin oli silloin melkein 10 v vanhempi eikä tiennyt mitä vaipalla tehdään...
----------------
- empatiseeraan vaan tässä samassa tilantaessa olevia siskoja...
t- ap