Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

isyyden tunnustuksesta, taas...

Vierailija
09.03.2011 |

tiedän, tästä on kyselty ennenkin..

mutta muistaaksein ei kukaan oo tiedustellu, mitä jos ei halua isän tunnustavan.?

emme asu yhdessä, yksi yht. lapsi ja toinen tulossa. ensimmäinen tunnustettu ja yhteishuoltajuus, hänen syntymän aikoihin asuttiin yhdessä. nyt en halua tätä lasta isänsä nimille enkä mitenkään muuten hänen kanssa tekemisiin. ja ihan asiallisia vastauksia vain itse kysymykseen, kiitos.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa-a. sanoisinko että molempien. tietenkin nämä mun ajatukset varmaan synnyttää kauhisteluja mutta nämä on vasta ihan ajatuksia!!!

punnitsen ja mietin tässä mikä olis kaikkien kannalta parasta.

isä tietää kyllä raskaudestani, mutta ei ole liiemmin osoittanut olevansa yhtään kiinnostunut. 3 vuotiasta lastamme hoitaa silloin kun hänelle sopii, viimeksi lapsi oli hänen hoidossaan tammikuun lopussa, vaikka tästäkin on sopimus, ihan normi joka toinen vkl to-su...

lapsi sai alkunsa molempien tietoisesti,isä vain tuli ns. toisiin ajatuksiin, ei kylläkään ollut kuitenkaan abortin kannalla.

Vierailija
2/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa-a. sanoisinko että molempien. tietenkin nämä mun ajatukset varmaan synnyttää kauhisteluja mutta nämä on vasta ihan ajatuksia!!!

punnitsen ja mietin tässä mikä olis kaikkien kannalta parasta.

isä tietää kyllä raskaudestani, mutta ei ole liiemmin osoittanut olevansa yhtään kiinnostunut. 3 vuotiasta lastamme hoitaa silloin kun hänelle sopii, viimeksi lapsi oli hänen hoidossaan tammikuun lopussa, vaikka tästäkin on sopimus, ihan normi joka toinen vkl to-su...

lapsi sai alkunsa molempien tietoisesti,isä vain tuli ns. toisiin ajatuksiin, ei kylläkään ollut kuitenkaan abortin kannalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä haluaa tunnustaa ja vaatii testin yms. voinko kieltää? lapsi siis syntyy elokuun loppupuolella, joko se uusi laki silloin on voimassa...

etu että isyys vahvistetaan. Isä saa siis isyyden selvittämisen käyntiin etkä sinä voi sitä estää.

Ainoa jolla asian voi estää on se, että olet nainmisissa toisen miehen kanssa. Tuolloin aviomiehestä tulee automaattisesti lapsen isä eikä oikea biologinen isä toistaiseksi voi asialle mitään.

Vierailija
4/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin aiot pitää tai edes pystyisit pitämään salassa lapsen isää, joten viimeistään isän kuollessa sisarukset olisivat todella eriarvoisessa tilanteessa. Isyyden tunnustaminen ei tarkoita sitä, että isä saa kaikki oikeudet lapseensa. Minusta isyyden tunnustaminen on ensisijaisesti lasta varten, eli lapsen vanhemmat ovat tiedossa ja lapsi on rekisteröity vanhempiensa lapseksi. Jos isä ei aio olla läsnä ja isyyttä ei ole edes tunnustettu, voi se olla lapselle todella kova pala, etenkin kun on isän tunnustama sisarus. Ihmismieli on siitä hassu, että tuollainenkin asia voi rampauttaa vuosikymmeniksi.

Vierailija
5/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin arvelinkin asian menevän.

muistakaa nyt, jotka tästä hermostuitte, että minä vasta mietin eri vaihtoehtoja, en ole päättänyt mitään. enkä ole kostamassa mitään, haluaisin vain että asiat menis helpoiten ilman turhaa jahkaamista ja pettymyksiä.

mietin myös että voisin hakea yksinhuoltajuuden, silloinhan saisin käsittääkseni päättää itse tärkeimmistä asioista lapsien kohdalla, mutta heillä edelleen olisi tunnustettu isä joka tottakai voisi tavata ja samoin isän puolen sukulaiset?

Vierailija
6/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei voi vaatia isyyden selvittämistä ilman tunnustamista. Jos hän tunnustaa isyytensä, lastenvalvoja nostaa kanteen isyyden selvittämiseksi. Siitä seuraavaa isyyden selvittämistä ja vahvistamistakaan sinä ei äiti voi estää.

Vierailija
7/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistakaa nyt, jotka tästä hermostuitte, että minä vasta mietin eri vaihtoehtoja

mietin myös että voisin hakea yksinhuoltajuuden, silloinhan saisin käsittääkseni päättää itse tärkeimmistä asioista lapsien kohdalla, mutta heillä edelleen olisi tunnustettu isä joka tottakai voisi tavata ja samoin isän puolen sukulaiset?

Ehdottomasti kannattaa tunnustaa isyys ja sopia sitten ne vastuuasiat lastenvalvojalla, hakea vaikka sitä yksinhuoltajuutta jos se tuntuu parhaalta vaihtoehdolta. Sukulaisia on tosiaan hyvä ajatella myös, miltähän esim. isän puolen mummosta tuntuisi, jos lapsenlapsi ei olisikaan "hänen", koska isyyttä ei tunnustettu? Sukulaisuussuhde on kiistämätön tosiasia ja sitä on aika turha lähteä peittelemään. Kaikesta muusta voi sitten vaikka sotia päänsä punaiseksi tai sopia rauhassa pöydän ääressä, mutta se biologinen isyys ei mihinkään häviä.

Vierailija
8/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ulkomaalainen, emmekä asu Suomessa. Emme asu yhdessä emmekä myöskään voi mennä naimisiin. Haluaisin, että lapseni syntymätodistukseen merkittäisiin isän kohdalle "ei tietoa". Pelkään nimittäin, että jossain vaiheessa mies alkaa vaatia oikeuksiaan lapseen.

Tiedättekö voiko isä alkaa vaatia isyyden selvitystä saadakseen mahdollisen yhteishuoltajuuden?

t. kiitollinen ulkosuomalainen tuleva yh

Vierailija
9/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on lapsi jota ei oo tunnustettu. Menin vaan lastenvalvojalle kun oli sovittu aika ja sanoin että ei ole isää eikä se mitään kysellyt. Käski vaan laittaa nimen paperiin. Eikä se isä voi vaatia mitään selvityksiä ilman mun suostumusta. Näin sanoi se lastenvalvoja kun kysyin asiasta. Lapsi voi alkaa selvittää asiaa itse kun on muistaakseni 16 tai 18. Siihen asti ei hänkään ilman mun suostumusta.

Vierailija
10/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka! mulla on lapsi jota ei oo tunnustettu. Menin vaan lastenvalvojalle kun oli sovittu aika ja sanoin että ei ole isää eikä se mitään kysellyt. Käski vaan laittaa nimen paperiin. Eikä se isä voi vaatia mitään selvityksiä ilman mun suostumusta. Näin sanoi se lastenvalvoja kun kysyin asiasta. Lapsi voi alkaa selvittää asiaa itse kun on muistaakseni 16 tai 18. Siihen asti ei hänkään ilman mun suostumusta.

tosin tuohon lakiin on nyt työnalla muutos, että äidiltä ei tarvittaisi suostumusta.

Vierailija
11/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on lapsi jota ei oo tunnustettu. Menin vaan lastenvalvojalle kun oli sovittu aika ja sanoin että ei ole isää eikä se mitään kysellyt. Käski vaan laittaa nimen paperiin. Eikä se isä voi vaatia mitään selvityksiä ilman mun suostumusta. Näin sanoi se lastenvalvoja kun kysyin asiasta. Lapsi voi alkaa selvittää asiaa itse kun on muistaakseni 16 tai 18. Siihen asti ei hänkään ilman mun suostumusta.

"Lastenvalvoja ei saa aloittaa tai jatkaa isyyden selvittämistä vastoin äidin tahtoa, jos lapsen äiti on kirjallisesti ilmoittanut lastenvalvojalle vastustavansa isyyden selvittämistä ja lapsi on äitinsä huollossa tai hoidettavana.

Isyyden selvittäminen on kuitenkin toimitettava, vaikka äiti on vastustanut isyyden selvittämistä, jos mies, joka katsoo olevansa lapsen isä, on tunnustanut isyytensä."

Vierailija
12/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä autto aika paljon, ihan ajatuksien selkiyttämiseksi, tokihan mulla on tässä aikaa ja samoin isällä, miettiä mitä haluaa.

kiitos myös siitä ettei tästä noussut, ainakaan vielä :D, mitään haukkumisketjua!!! kerrankin ihan asiallisia vastauksia, onko täällä porukka vaihtunu.. ;)

Vierailija
13/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lastenvalvoja ei saa aloittaa tai jatkaa isyyden selvittämistä vastoin äidin tahtoa, jos lapsen äiti on kirjallisesti ilmoittanut lastenvalvojalle vastustavansa isyyden selvittämistä ja lapsi on äitinsä huollossa tai hoidettavana.

Isyyden selvittäminen on kuitenkin toimitettava, vaikka äiti on vastustanut isyyden selvittämistä, jos mies, joka katsoo olevansa lapsen isä, on tunnustanut isyytensä."

lue toi sun vika lause uudestaan. Jos sitä lasta ei oo tunnustettu niin silloin se isä ei mitään voi vaatia.

Vierailija
14/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä jälkeen se tehdään isyyden selvitys, jonka jälkeen isyys joko vahvistetaan tai ei vahvisteta.

Vierailija
15/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se äiti allekirjottaa paperin että ei ole isää niin ei sitä lasta kukaan voi mennä tunnustamaan

Vierailija
16/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se äiti allekirjottaa paperin että ei ole isää niin ei sitä lasta kukaan voi mennä tunnustamaan

Voiko isä vaatia testiä?

Vierailija
17/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakimuutos on tulollaan

Vierailija
18/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulee olevansa lapsen isä ja tunnustaa isyytensä ja jos lapsi ei ole syntynyt avioliitossa tai hänelle ei ole jo vahvistettu isää.

Vierailija
19/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulee olevansa lapsen isä ja tunnustaa isyytensä ja jos lapsi ei ole syntynyt avioliitossa tai hänelle ei ole jo vahvistettu isää.

Miks pitää väittää vastaan kun et näköjään tiedä asiasta? Jos se äiti on käynyt siellä lastenvalvojalla ja allekirjottanut paperin ettei isää ole ei sinne voi enää kukaan mennä tunnustamaan sitä lasta tai vaatimaan mitään selvityksiä ilman sen äidin suostumusta. Ei edes se lapsi itse ennen kun on jotain 16-18.

Vierailija
20/25 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan tuo asia on tietää lakipykälän lukemalla.