Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö lain mukaan sairaslomatodistusta näyttää esimiehelle?

Vierailija
09.03.2011 |

Tajusin vasta nyt että lääkäri kirjoitti siihen todella tarkan diagnoosin :/

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä ne toimitetaan aina esimiehen välityksellä palkkikseen.

Vierailija
2/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainahan niissä tarkka= oikea diagnoosi on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit toki pyytää lekuria kirjoittamaan uuden saikkutodistuksen, jossa lukee vaan ne koodit. Sulla on siihen oikeus.

Vierailija
4/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit toki pyytää lekuria kirjoittamaan uuden saikkutodistuksen, jossa lukee vaan ne koodit. Sulla on siihen oikeus.

esimies halutessaan suomentaa...

Vierailija
5/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne voi jopa halutessaan lähettää suoraan palkanlaskentaan, ainakin kaupungilla/kunnalla.

Esimiehellä ei ole lupaa edes vilkaista todistusta, pääasia et sellainen on jos kuitenki tarvii...

Vierailija
6/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi naiivia toi pelkkä koodien pyytäminen. Tottakai esimiehen se sairauden syy tulee tietää, ei se saikkulappu sitä itse lomaa anna sen myöntää esimies sen lapun perusteella.

Vierailija
7/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voikin, mutta on siinäkin oma hommansa kaivaa jostain netin syövereistä niitä koodeja.

Esim. oon just ite saikulla ja huvikseni kaivoin netistä noita mun koodeja, enkä löytäny suurella vaivalla ku vaan yhen, ja sekin oli tiettyjen asioitten yläotsikko!

Vierailija
8/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voikin, mutta on siinäkin oma hommansa kaivaa jostain netin syövereistä niitä koodeja. Esim. oon just ite saikulla ja huvikseni kaivoin netistä noita mun koodeja, enkä löytäny suurella vaivalla ku vaan yhen, ja sekin oli tiettyjen asioitten yläotsikko!

ni etsin sulle tietoa, niin helppoa, kun päivittäin etsii :D

Vierailija
9/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa esimies koskea.ne voi jopa halutessaan lähettää suoraan palkanlaskentaan, ainakin kaupungilla/kunnalla.

Esimiehellä ei ole lupaa edes vilkaista todistusta, pääasia et sellainen on jos kuitenki tarvii...

oikeus saada alaisensa lääkärintodistus työkyvyttömyydestä ja työkyvyttömyysajasta!

Vierailija
10/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-työuupumus!

Vierailija
11/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saikkulappujen pitäisi mennä suoraan palkanlaskentaan. Esimiehellä ei siis ole oikeutta lukea sairautta tai sen koodia.

Vierailija
12/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää tietää, että todistus on olemassa, mutta oikeutta sen lukemiseen ei ole.

Höpön höpö! Esimiehellä on kuin onkin oikeus saada alaisensa lääkärintodistus työkyvyttömyydestä ja työkyvyttömyysajasta!

Vierailija
13/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaslomatodistus toimitetaan esimiehelle suljetussa kirjekuoressa, kuoren päälle sairaloma-aika jonka esimies kirjaa työajanseurantaan. Esimies lähettää todistukse palkkikseen, jossa kuori avataqan ja tarkistetaan diagnoosi, eli onko oikeus palkalliseen sairaslomaan vai ei. Esimies ei siis saa tietää diagnoosia, jos työntekijä ei sitä itse kerro. En ole töissä kunnalla vaan ihan yksityisessä firmassa.

Vierailija
14/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-työuupumus!

Kun ei ole Kela-korvattava sairaus? Eikös tämä ole selitys?

Vierailija
15/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaslomatodistus toimitetaan esimiehelle suljetussa kirjekuoressa, kuoren päälle sairaloma-aika jonka esimies kirjaa työajanseurantaan. Esimies lähettää todistukse palkkikseen, jossa kuori avataqan ja tarkistetaan diagnoosi, eli onko oikeus palkalliseen sairaslomaan vai ei. Esimies ei siis saa tietää diagnoosia, jos työntekijä ei sitä itse kerro. En ole töissä kunnalla vaan ihan yksityisessä firmassa.

vaan pitää tietää aika, jolloin on saikku. Palkkiksen täti kyllä tietää, maksaako siitä vai ei. Mutta, mitäs jos kyse on alkkisongelmasta, silloinhan palkkistädin ehkä pitää kertoa esimiehelle, mites muuten hoitoonohjaus jne?

Vierailija
16/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro koodi, ni etsin sulle tietoa, niin helppoa, kun päivittäin etsii :D

Kato vaikka tää toinen: O99

Vierailija
17/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI PIDÄ PAIKKANSA!

Lääkäri/hoitaja sen myöntää, sairaslomatodistukselle ei pomo mitään voi.

Vierailija
18/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi naiivia toi pelkkä koodien pyytäminen. Tottakai esimiehen se sairauden syy tulee tietää, ei se saikkulappu sitä itse lomaa anna sen myöntää esimies sen lapun perusteella.

esimiehellä ei ole oikeutta tietää sairasloman syytä, ainoastaan ajankohta. Eikä sillä periaatteessa olis oikeutta etsiä sen koodin selitystäkään. Syy kuuluu työterveyshuollon lääkärille ja palkanlaskentaan.

Ja kun joku ihmetteli, miksi ei työuupumus ole palkallinen, niin on tietyillä kirjaimilla alkavat diagnoosit, jotka oikeuttaa kyllä poissaoloon, mutta työnantaja saa päättää onko se palkallista vai palkatonta. Näitä ovat just useimmat uupumukset, äkillinen kriisi tms.

Vierailija
19/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää salailla

Vierailija
20/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja määrittää oikeuden sairauslomaan. Lääkärin- tai th:n todistus on asiantuntijalausunto, johon päätöksessä nojataan. Eli työnantajalla on oikeus tietää sairausloman syy.

EI PIDÄ PAIKKANSA!

Lääkäri/hoitaja sen myöntää, sairaslomatodistukselle ei pomo mitään voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi