Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta on epäreilua, että firman bonukset jaetaan

Vierailija
09.03.2011 |

sillä menetelmällä, että saat tietyn prosenttiosuuden kuukauden palkastasi bonuksina liksan päälle. Vähemmän ansaitsevat saavat siis tässäkin tapauksessa vähemmän! Miksi ei anneta jokaiselle saman verran, jokin ennalta määrätty summa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on talossaolovuodet. 30-vuotta, 20 -vuotta, 10-vuotta jne. Tämä on mielestäni hyvä peruste. Arvostetaan työntekijän firmassaolovuosia, ei palkkaa tai hierarkiaa.

Vierailija
22/26 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä menetelmällä, että saat tietyn prosenttiosuuden kuukauden palkastasi bonuksina liksan päälle. Vähemmän ansaitsevat saavat siis tässäkin tapauksessa vähemmän! Miksi ei anneta jokaiselle saman verran, jokin ennalta määrätty summa?

Eli jos minä olen ollut talossa 20 vuotta ja olen ylempi toimihenkilö, saan saman verran kuin talossa vuoden ollut kokoojatyöntekijä jonka ainoa murhe töiden jälkeen on kotimatka eikä prosessien läpimeno, integraatioasiat ja muut laajat projektit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tällä hetkellä näyttää vakaasti siltä kun syksyllä menen takas töihin, saan samantien kenkää.

Murehdi sä vaan bonusten kanssa, mä työpaikkani.

Vierailija
24/26 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vie suurempipalkkaiselta isommalla prosentilla verot - > jos bonus kaikilla sama euromäärä niin suurempipalkkaiset saisivat siitä käteensä vähemmän kuin pienempipalkkaiset. Olisko se epäreilua ?

Vierailija
25/26 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassamme tätä vielä korostetaan niin, että esim. alemman kastin työntekijät saavat 10% vuosipalkastaan, keskitason työntekijät 12,5% ja heitä ylempänä olevat 15%.

En myöskään ymmärrä periaatetta että se joka on korkeammassa asemassa tekee muka enemmän työtä, siivooja voi olla todella ahkera ihminen. Vastuuta voi ylemmällä olla enemmän, mutta onko hän ahkerampi vai huonompi organisoimaan töitään?

Vierailija
26/26 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. 2% korotus on 40 €, jos palkka on 2000 €/kk, mutta jos palkka on 5000€, niin palkankorotusta tulee 100€.. Ja tämä kun kertautuu joka vuosi, niin aika palkkakuopassa pienipalkkaiset on. Ruokaa, vaatteita jne kun kuitenkin ostetaan euroilla eikä prosenteilla.

Itse olen töissä firmassa, jossa ei jaeta virallisia bonuksia. Olen silti joskus saanut muutaman satasen ekstraa, jos olen hoitanut jonkun tietyn jutun hyvin. Minusta ihan hyvä systeemi. Olen ollut töissä myös yrityksessä, jossa bonukset ovat kaikille samat. Ikinä ei kukaan valittanut, että tuo olisi epäreilua, vaan kaikki tuntuivat olevan systeemiin tyytyväisiä. (varsinkin kun ne bonarit oli suht reiluja, yli 1000€ yleensä)