Tänään lapsen terveystarkastus..
TYTTÖ 9v 7kk
Pituus: 138,5
Paino: 32,5
Terveydenhoitaja oli ihmetellyt kuinka on niin pitkä ja pyytänyt tyttöä kysymään kotona äidin ja isin pituutta. Oli myös kirjoittanut lappuun, että lyhyessä ajassa kasvanut paljon pituutta.
En saanut terkkaria kiinni ja olisinkin kiinnostunut minkä kokoisia muiden samanikäiset tytöt on? Olen kiinnittänyt huomiota, että lapsi on pitkä ja hoikka ja nyt ihan parissa kuukaudessa on selkeästi kasvanut. Ostin loka/marraskuussa tytölle 135cm vaatteita, jotka olivat isoja silloin ja nyt jääneet melkein kaikki pieniksi.
On myös pidempi kuin luokkalaisensa, muttei kuitenkaan hirveästi. Itse olen lyhyt 163cm ja isäkin 184cm.
Kommentit (4)
kolmannen luokan terveystarkastuksessa 133 cm. neljännellä jo 140-143 ja viidennellä 155, kuudennella 158. tyttösi kasvupyrähdys on tullut luultavasti vain hiukan aikaisemmin kuin muilla. itse venähdin tuon liki 15cm vuodessa, olisin myös voinut venähtää sen 3. luokalla tai 6. luokalla. hyvän kokoinen tyttö sulla on:)
täysin samanikäinen tyttö ja pituus oli 133cm ja aino 30kg
mitenkään poikkeuksellisen pitkä vaan ihan normaalipituinen. Siksi ihmettelinkin terkkarin kommentteja.
AP