Mä en KESTÄ sairastavaa miestä! Olenko kohtuuton?! Siis kuin ois viides lapsi!
Se on ollut pitkään flunssassa ja nyt lopulta sairiksella.
Lisäksi se sai siihen vatsataudin päälle.
No toki on ikävää - MUTTA. Kun mies sairastaa, niin sen pitää
- ähkiä ja puhista isoon ääneen kuuluvasti koko ajan, siis koko ajan (jos joku vähänkin kuulolla)
- kiroilla välillä (kun on niiin kauheeta)
- päästää jotain omituisia karjahduksia / mölähdyksiä isoon ääneen yhtäkki "aaarghllääh" niin että ihan säikähtää muut
- vinkuu ja vonkuu koko ajan että mun pitäis tulla hänen viereen tai hänen kanssa sänkyyn
(ihan kun mulla ois aikaa päivällä mennä sänkyyn makoilemaan hänen SEURAKSI ja jättää pienet lapset yksin alakertaan)
yms. yms.
Mä olin lasten kanssa viime viikolla mahataudissa kun hän oli työmatkalla.
Kun olin saanut oman oksennuksen valmiiksi, aloin tyynesti pesemään sohvan verhoilua, mattoa, irrottamaan sohvatyynyjen verhoiluja koneeseen, pesemään omia ja lapsen vaatteita meidän päältä jotka oksennuksessa, pesemään huopia.
Ja mahataudissani myös siivoilin toisen lapsen ripulikakkoja jotka tulleet housuun ja lattioille ja joka paikkaan...
Hoidin lapset ja kodin.
En halua olla marttyyri, mutta siis mä en KERTAKAIKKIAAN JAKSA että mulla on nyt täällä vielä yksi iso lisälapsi vonkumassa mun huomiota ihan kun 2-vuotias.
Ei, se on PAHEMPI. Lapsetkin antaa mun olla hetken ittekseen välillä, tämä äijä ei!
Etenkin kun tuon flunssan meno noin pahaksi on osin omaa syytään - ei mennyt ajoissa lääkäriin, nyt se on sitten keuhkoissa tms.
Toisaalta tuntuu että en ole rakastava vaimo ollenkaan kun en pysty antamaan läheisyyttä tarpeeksi :(. Jotenkin vaan en jaksa!
Kommentit (51)
mutta meidän perheessä taitaa olla toisin päin. En sentään kipeänä ollessani ähise ja puhise saati kiroile, mutta jos minä ja mieheni ollaan yhtä kipeitä, niin mies hoitaa lapset ja kodin sillä aikaa kun minä nukun tai lepään...
Olenkohan ainoa?
se on paljon vakavampaa kuin naisten flunssa.
Mun mies soittelee mulle töihin ja pihisee säälittävällä äänellä miten sairas on, ja tarvitsee nyt jotain hyvää (lue: suklaata), kurkkupastilleja, sitä tiettyä mehua, buranaa, yskänlääkettä, nenäsumutteita tms.
Meillä on paljon jo valmiiksi lääkkeitä kun hakee tai haetuttaa aina hirveän arsenaalin kotiin joka vaivaan.
mittas sitten kuumeen ja kahdella mittauksella näytti 36,7. no, mutta kun niin sairas oli, niin totes mittarin olevan rikki...
Mies töissä, minä töissä, mies kipee, menee töiden jälkeen sohvalle ja ähisee ja puhisee ja vinku ja vonkuu ja kitisee ja vaatii sitä ja tätä ja tota.
Minä kipee, töiden jälkeen teen kaiken saman mitä terveenäkin jne...
Jos lapset oksentaa minä siivoan koska miestä alkaa muuten oksettaa.
Muutaman kerran käynyt niin että olen ollut niin kipee etten ole jaksanut siivota tai laittaa astioita koneeseen tms niin parin päivän sairastamisen jälkeen kun olen taas järjissäni ollut on kämppä kuin pommin jäljiltä, edes silloin vaikka mies terve ei siivoa...
AAAAARRRRGHHHHHH!!!!!!!!!
Nyt alkaa muuten ärsyttään miehen käytös vielä enemmän.
ja mun mies on ihq, se keksii aina myöskin SYYN siihen miksi on kipeä, tyyliin Tuusulan keittiön porkkanat,(ei oo koskenutkaan), mut voi ne kai silti sieltä vaikuttaa.
olen kaksi kertaa kohta 12 vuoden aiknan ollut niin kipeä etten ole tajunnut maailmanmnosta yhtään mitään niin olen sitten joutunut ihan itse hommammaan lapselle hoitaja/hoitopaikan...
Yhden kerran olen avioerolla uhaten pakottanut miehen olemaan pois töistä ja lähtemään kanssani lääkäriin kun kärsin niin kovasta migreenistä etten enää pysynyt pystyssä ja niska ei enää kääntynyt ja paketillinen buranaa oli mennyt yön aikana ja vaan oksenisn ja konttasin tuskissani ympäri olohuonetta.
Siitä sitten lähdettiinkin kovaa vauhtia kohti sairaalaa ja tiputukseen, silloin oli miehenikin hiljaa eikä kertaakaan sanonut että on munkin pää vähän kipee..
Yleensä aina jos mä sanon et pää särkee tai on pikkasen kuumetta tms niin AINA on just sillon miehelläkin ja hän menee huilaamaan, minä hoidan kaiken muun =(
27
Meillä oli mies saikulla viime viikolla ja kerran kun lapset oli nukkumassa päiväuniaan ja aloin siivoamaan ja kysyin että voisiko hän auttaa sen verran että katsoo makuuhuoneesta (missä hän siis makaili koko ajan) omat likaiset vaatteensa pyykkiin niin alkoi valitus "sä et tiedä miten huono olo mulla on..."
Siis tottahan se kuume vetää huonoon oloon, MUTTA kyseessä oli miehen viimeinen saikkupäivä, ei ollut enää kuumetta eikä pahemmin muitakaan oireita.. pläh.Itse olin myös tammikuussa lasten kanssa mahataudissa, mies oli silloin laivalla.. kun sitten soitti että on kohta kotona ja kerroin tilanteesta niin tämä otti ja sanoi että menee sitten käymään isänsä luona Helsingissä kun lomaakin on vielä jäljellä.. Mulla oli kuumetta sen 40 astetta ja lapset ja koti hoidettavana. Lämmittää oli pakko ja siivota.
No tässä nyt kun mies oli saikulla ja sattui tuo siivoamisjuttu, niin hän vielä kehtasi illalla vongata seksiä. Totesin vain että eikös sun pitänyt olla kipeä ja huonovointinen ja käänsin kylkeä.
Positiivista tässä on se, että hän ilmeisesti tajusi että on ollut ääliö. Nyt kun itse olin pari päivää vuoteen pohjalla (tosi pahat menkkakivut) niin mies toi mulle mehua ja kipulääkettä ja suklaata ja eilen oli käynyt ostamassa kaulakorun ja pyysi samalla anteeksi että oli sellainen viime viikolla.
Kehityskelpoinen yksilö =)
Sulla on ihan helmi miehenä! Mokailuja ja typeryyttä tähän maailmaan mahtuu, mutta niitä, jotka itse tajuaa olleensa ääliöitä ja vielä hyvittäävät sen, on aivan liian vähän.
Voin oikein kuvitella miten oot rakastuneena hymyilly miehelles tuosta hyvityksestä :).
Muutama vuosi sitten muistaakseni Kodin Kuvalehdessä oli artikkeli aiheesta, tai oli siinä muitakin "miksi mies käyttäytyy niin kuin käyttäytyy" -juttuja.
Siinä löydettiin aika hyvä selitys asialle, mutta kun vaan muistaisin sen. Se meni jotenkin niin, että se, että on mies tarkoittaa sitä, että on fyysisesti vahva. Miehen tehtävä perheessä on olla vahvin kaikista. Kun mies sairastuu, miehen käsitykseen omasta vahvuudestaan tulee särö, hän tuntee epäonnistuvansa tehtävässään miehenä, ja kun mies ruikuttaa, hän tavallaan anoo vaimoaan rakastamaan häntä tästä säröstä huolimatta.
Minusta selitys on on hyvä, tai ainakin se auttaa vähän paremmin sietämään kitisevää miestä (ja anopin kasvatusta - syy on miesgeeneissä, ei anopissa).
Muutama vuosi sitten muistaakseni Kodin Kuvalehdessä oli artikkeli aiheesta, tai oli siinä muitakin "miksi mies käyttäytyy niin kuin käyttäytyy" -juttuja. Siinä löydettiin aika hyvä selitys asialle, mutta kun vaan muistaisin sen. Se meni jotenkin niin, että se, että on mies tarkoittaa sitä, että on fyysisesti vahva. Miehen tehtävä perheessä on olla vahvin kaikista. Kun mies sairastuu, miehen käsitykseen omasta vahvuudestaan tulee särö, hän tuntee epäonnistuvansa tehtävässään miehenä, ja kun mies ruikuttaa, hän tavallaan anoo vaimoaan rakastamaan häntä tästä säröstä huolimatta. Minusta selitys on on hyvä, tai ainakin se auttaa vähän paremmin sietämään kitisevää miestä (ja anopin kasvatusta - syy on miesgeeneissä, ei anopissa).
täytyykin sanoa miehelle että "kyllä mä rakastan sua vaikka oletkin sairas" :).
Nyt se on malttanut olla jo muutaman tunnin makkarissa itsekseen, luovutti kai tai sit nukahti, en oo uskaltanu käydä ylhäällä =D.
ap
Ei tuossa väitetty, että kiusaisit, vaan kehotettiin, että älä kiusaa, riippumatta siitä, kiusaatko vai et. Ilmeisesti et. Esim. meillä vaan vingutaan ja vaaditaan tekemään kotitöitä ym., eikä uskota koskaan, että toinen olisi kipeä tai että miehen terveydelle olisi hyvä syödä terveellistä ruokaa eikä sokeria ja rasvaa, joita koko ajan yritetään tunkea jne... eli että miestä pitää uskoa, sillä mies on erilainen kuin nainen. jälkimmäisessä taas on niin, että naisen terveellinen ruokavalio sisätää enemmän rasvaa kuin miehen.