Mä en KESTÄ sairastavaa miestä! Olenko kohtuuton?! Siis kuin ois viides lapsi!
Se on ollut pitkään flunssassa ja nyt lopulta sairiksella.
Lisäksi se sai siihen vatsataudin päälle.
No toki on ikävää - MUTTA. Kun mies sairastaa, niin sen pitää
- ähkiä ja puhista isoon ääneen kuuluvasti koko ajan, siis koko ajan (jos joku vähänkin kuulolla)
- kiroilla välillä (kun on niiin kauheeta)
- päästää jotain omituisia karjahduksia / mölähdyksiä isoon ääneen yhtäkki "aaarghllääh" niin että ihan säikähtää muut
- vinkuu ja vonkuu koko ajan että mun pitäis tulla hänen viereen tai hänen kanssa sänkyyn
(ihan kun mulla ois aikaa päivällä mennä sänkyyn makoilemaan hänen SEURAKSI ja jättää pienet lapset yksin alakertaan)
yms. yms.
Mä olin lasten kanssa viime viikolla mahataudissa kun hän oli työmatkalla.
Kun olin saanut oman oksennuksen valmiiksi, aloin tyynesti pesemään sohvan verhoilua, mattoa, irrottamaan sohvatyynyjen verhoiluja koneeseen, pesemään omia ja lapsen vaatteita meidän päältä jotka oksennuksessa, pesemään huopia.
Ja mahataudissani myös siivoilin toisen lapsen ripulikakkoja jotka tulleet housuun ja lattioille ja joka paikkaan...
Hoidin lapset ja kodin.
En halua olla marttyyri, mutta siis mä en KERTAKAIKKIAAN JAKSA että mulla on nyt täällä vielä yksi iso lisälapsi vonkumassa mun huomiota ihan kun 2-vuotias.
Ei, se on PAHEMPI. Lapsetkin antaa mun olla hetken ittekseen välillä, tämä äijä ei!
Etenkin kun tuon flunssan meno noin pahaksi on osin omaa syytään - ei mennyt ajoissa lääkäriin, nyt se on sitten keuhkoissa tms.
Toisaalta tuntuu että en ole rakastava vaimo ollenkaan kun en pysty antamaan läheisyyttä tarpeeksi :(. Jotenkin vaan en jaksa!
Kommentit (51)
miehet on nyt pikku flunssissa nyt NIIIIIIIIIIIN kipeitä että =D
Tiedän tunteen, se haluu sun hoivaa ja huomiota, onhan siellä nyt MIES ihan maissa =D
kai tuo aika tavallista on, koita jaksaa :( Tsemppiä ja voimia!
Taitaa miehet joskus olla! ;) Kyllä aikuinen mies saa oman tautinsa, oksennuksensa, paskansa siivottua. Anna äijän ähistä. Tai komenna alakertaan sohvalle jos seuraa haluaa, kyllä se pystyy lapsia vaikka silmällä pitämään sen aikaa et sat vaikka ruokaa laitettua tms.
kerjää huomiota.
Ja mä en oo sen äiti myöskään.
OIkeesti meidän lapsetkaan ei ole puoliksikaan noin hankalia kipeänä, ei nekään vaadi huomiota jatkuvasti.
ap
tiedän tunteen. ehkä.
mulla ei sentään noin rankkaa ku sulla, mutta silti ärsyttää kun täytyy koko ajan hokea et "vitsi ku on kippee olo" + muut ähinät ja puhinat. oon sanonu et mittaa sun kuume, mut ei kuulemma tarvii. ei se hänen mieltään liikuta onko 37 vai 39 lämpöö. saikulla ei voi olla ku on yrittäjä!!!!
Mut hitto AIKUINEN ihminen kerjää huomiota.
Ja mä en oo sen äiti myöskään.
OIkeesti meidän lapsetkaan ei ole puoliksikaan noin hankalia kipeänä, ei nekään vaadi huomiota jatkuvasti.
ap
Onhan tuo kieltämättä noloa =) Muistan seurustelun alkuvuosina kun ukko oli kipeenä ja anopin kans sitten mentiin kauppaan. Kaupassa sitten anoppi heitti yhtäkkiä virnistäen, että oletko huomannut, että Matti (nimi muutettu) on niin kauhean paljon kipeempi kun muut. Mä repesin totaalisesti, että ai tää on vissiin ihan normaalia XD
Ikäeroa anopin kans on 40-vuotta. Ei ne ajat vissiin mihinkään muutu?
Taitaa miehet joskus olla! ;) Kyllä aikuinen mies saa oman tautinsa, oksennuksensa, paskansa siivottua. Anna äijän ähistä. Tai komenna alakertaan sohvalle jos seuraa haluaa, kyllä se pystyy lapsia vaikka silmällä pitämään sen aikaa et sat vaikka ruokaa laitettua tms.
mutta sitten se ei pysty olemaan oikein kun on niin kauheeta (ja kun ei kukaan rapsuttele ja kutkuttele häntä), ja sitten menee taas makkariin. Ja kohta tulee sieltä taas takaisin kun siellä niin yksinäistä.
Ja valittaa kun ei saa nukuttua (no ei kai kun nukkunut jo niin kiintiönsä täyteen).
Hitto mä en IKINÄ voi sairastaa noin totaalisesti.
Ja jos oon tosi kipee etten kerta kaikkiaan kykene mihinkään, oon kiitollinen jos saan vaan vähän aikaa levätä, en tartte siihen seuramiehiä paijaamaan.
Jos joku tuo lasin vettä on se jo luxusta.
ap
mies on just tollanen. Kun tulee tikku sormeen, pitäisi soittaa mediheli. On niissä kestämistä.
Meillä oli mies saikulla viime viikolla ja kerran kun lapset oli nukkumassa päiväuniaan ja aloin siivoamaan ja kysyin että voisiko hän auttaa sen verran että katsoo makuuhuoneesta (missä hän siis makaili koko ajan) omat likaiset vaatteensa pyykkiin niin alkoi valitus "sä et tiedä miten huono olo mulla on..."
Siis tottahan se kuume vetää huonoon oloon, MUTTA kyseessä oli miehen viimeinen saikkupäivä, ei ollut enää kuumetta eikä pahemmin muitakaan oireita.. pläh.
Itse olin myös tammikuussa lasten kanssa mahataudissa, mies oli silloin laivalla.. kun sitten soitti että on kohta kotona ja kerroin tilanteesta niin tämä otti ja sanoi että menee sitten käymään isänsä luona Helsingissä kun lomaakin on vielä jäljellä.. Mulla oli kuumetta sen 40 astetta ja lapset ja koti hoidettavana. Lämmittää oli pakko ja siivota.
No tässä nyt kun mies oli saikulla ja sattui tuo siivoamisjuttu, niin hän vielä kehtasi illalla vongata seksiä. Totesin vain että eikös sun pitänyt olla kipeä ja huonovointinen ja käänsin kylkeä.
Positiivista tässä on se, että hän ilmeisesti tajusi että on ollut ääliö. Nyt kun itse olin pari päivää vuoteen pohjalla (tosi pahat menkkakivut) niin mies toi mulle mehua ja kipulääkettä ja suklaata ja eilen oli käynyt ostamassa kaulakorun ja pyysi samalla anteeksi että oli sellainen viime viikolla.
Kehityskelpoinen yksilö =)
Mut hitto AIKUINEN ihminen kerjää huomiota. Ja mä en oo sen äiti myöskään. OIkeesti meidän lapsetkaan ei ole puoliksikaan noin hankalia kipeänä, ei nekään vaadi huomiota jatkuvasti. ap
Onhan tuo kieltämättä noloa =) Muistan seurustelun alkuvuosina kun ukko oli kipeenä ja anopin kans sitten mentiin kauppaan. Kaupassa sitten anoppi heitti yhtäkkiä virnistäen, että oletko huomannut, että Matti (nimi muutettu) on niin kauhean paljon kipeempi kun muut. Mä repesin totaalisesti, että ai tää on vissiin ihan normaalia XD Ikäeroa anopin kans on 40-vuotta. Ei ne ajat vissiin mihinkään muutu?
Onko ne jo lapsena äitinsä taholta paapottu ja passattu sairaana ollessa niin, että ovat tottuneet sellaiseen surkutteluun?
Taisi olla ainakin niin, että kun mun pikkuveli sairasti, niin kyllä sitä vohotettiin.
Millasiahan mun pojista tulee, kun niitä useampia niin en oo ihmeemmin paaponut ketään, isommat koululaiset hoitavat jo itte sairastelunsa (osaavat ottaa särkylääkettä, käydä itse oksentamassa jne.) Mun ei tartte kun ilmottaa kouluun ja tietty nyt katsoa että hengissä pysyvät.
Jopa saattavat hieman auttaa siinä sairautensa lomassa mua, jos pystyvät.
Missähän kohtaa se poika on niin mies että regressio alkaa?
ap
Miesten flunssat ovat pahempia kuin naisten. Tutkittu asia. Evoluution aikaansaamaa; naisen on pitänyt kyetä sairaanakin huolehtimaan lapsista.
Älä siis kiusaa miestäsi, hän on oikeasti kipeä. Mies voisi myös olla vinkumatta, se on lapsellista ja järjetöntä, muiden kiusaamista. Ääliömäistä käytöstä.
nauraa kiherrän vaan täällä, kun kuvittelen noita tilanteita! varsinkin toi random karjahtelu! voi ei :D
jaksua! ja sano miehelle, että siirtyy vaikka sohvalle sitten, jos siis ite kestät sitä, että se tulee siihen voikeroimaan. niin ja vie ämpäri viekkuun, ettei sun tarvii kohta mennä lattiaa luuttuamaan.
aijai, vieläkkii naurattaa :D
En tosiaan tajua miten historian saatossa on päässyt syntymään käsitys,jonka mukaan miehet ovat naisia pystyvämpiä ja älykkäämpiä...
Joo, osaahan tuo munkin mies lukea mua paremmin karttaa, juosta nopeammin ja heittää palloa pidemmälle. Siinäpä ne paremmuudet sitten olikin...
Aivan huolehdittavia tapauksia noin keskimäärin. PUUH.
Meillä oli mies saikulla viime viikolla ja kerran kun lapset oli nukkumassa päiväuniaan ja aloin siivoamaan ja kysyin että voisiko hän auttaa sen verran että katsoo makuuhuoneesta (missä hän siis makaili koko ajan) omat likaiset vaatteensa pyykkiin niin alkoi valitus "sä et tiedä miten huono olo mulla on..." Siis tottahan se kuume vetää huonoon oloon, MUTTA kyseessä oli miehen viimeinen saikkupäivä, ei ollut enää kuumetta eikä pahemmin muitakaan oireita.. pläh. Itse olin myös tammikuussa lasten kanssa mahataudissa, mies oli silloin laivalla.. kun sitten soitti että on kohta kotona ja kerroin tilanteesta niin tämä otti ja sanoi että menee sitten käymään isänsä luona Helsingissä kun lomaakin on vielä jäljellä.. Mulla oli kuumetta sen 40 astetta ja lapset ja koti hoidettavana. Lämmittää oli pakko ja siivota. No tässä nyt kun mies oli saikulla ja sattui tuo siivoamisjuttu, niin hän vielä kehtasi illalla vongata seksiä. Totesin vain että eikös sun pitänyt olla kipeä ja huonovointinen ja käänsin kylkeä. Positiivista tässä on se, että hän ilmeisesti tajusi että on ollut ääliö. Nyt kun itse olin pari päivää vuoteen pohjalla (tosi pahat menkkakivut) niin mies toi mulle mehua ja kipulääkettä ja suklaata ja eilen oli käynyt ostamassa kaulakorun ja pyysi samalla anteeksi että oli sellainen viime viikolla. Kehityskelpoinen yksilö =)
siis jos on NIIN sairas kun on olevinaan, luulisi että ei seksiä jaksa.
Mutta voiko olla ÄLLÖMPÄÄ että äijä eka oksuaa vatiin vieressä toisella puolella sänkyä, ja sitten seuraavaksi kampeaa väkisin sinne mun puolelle viereen ihan kiinni hieroskelemaan?
ap
Meillä oli mies saikulla viime viikolla ja kerran kun lapset oli nukkumassa päiväuniaan ja aloin siivoamaan ja kysyin että voisiko hän auttaa sen verran että katsoo makuuhuoneesta (missä hän siis makaili koko ajan) omat likaiset vaatteensa pyykkiin niin alkoi valitus "sä et tiedä miten huono olo mulla on..." Siis tottahan se kuume vetää huonoon oloon, MUTTA kyseessä oli miehen viimeinen saikkupäivä, ei ollut enää kuumetta eikä pahemmin muitakaan oireita.. pläh. Itse olin myös tammikuussa lasten kanssa mahataudissa, mies oli silloin laivalla.. kun sitten soitti että on kohta kotona ja kerroin tilanteesta niin tämä otti ja sanoi että menee sitten käymään isänsä luona Helsingissä kun lomaakin on vielä jäljellä.. Mulla oli kuumetta sen 40 astetta ja lapset ja koti hoidettavana. Lämmittää oli pakko ja siivota. No tässä nyt kun mies oli saikulla ja sattui tuo siivoamisjuttu, niin hän vielä kehtasi illalla vongata seksiä. Totesin vain että eikös sun pitänyt olla kipeä ja huonovointinen ja käänsin kylkeä. Positiivista tässä on se, että hän ilmeisesti tajusi että on ollut ääliö. Nyt kun itse olin pari päivää vuoteen pohjalla (tosi pahat menkkakivut) niin mies toi mulle mehua ja kipulääkettä ja suklaata ja eilen oli käynyt ostamassa kaulakorun ja pyysi samalla anteeksi että oli sellainen viime viikolla. Kehityskelpoinen yksilö =)
siis jos on NIIN sairas kun on olevinaan, luulisi että ei seksiä jaksa.
Mutta voiko olla ÄLLÖMPÄÄ että äijä eka oksuaa vatiin vieressä toisella puolella sänkyä, ja sitten seuraavaksi kampeaa väkisin sinne mun puolelle viereen ihan kiinni hieroskelemaan?ap
Kuuluu samaan sarjaan kuin krapulaseksi. Siis ennenkuin meillä oli lapsia, mies harrasti sellaisia krapuloita että se tärisi ja oksenteli. Sitten sen oksentamisen jälkeen tuli vierelle hinkkaamaan ja kysymään että "miten olisi krapulaseksi".. Hyyyyyyyiiiii.
olisi sitä mieltä että exän sairastaessa mun olisi pitänyt jäädä pois töistä keittämään pakastemarjoista tuoretta mustaherukkamehua.....
makaa sohvalla ja anelee ottamaan syliin ja silittelemään häntä. katsoo koiranpennun ilmeellä samalla kun valittaa, että varpaita palelee - tarkoittaen, että minun on haettava hänelle villasukat. mittaa kuumetta marttyyrinomaisesti siten, että minä varmasti näen ja ojentaa mittarin minulle, jotta huomaisin hänellä olevan kuumetta tai pientä lämpöä ja jos sitä ei ole, hän käy hetken makaamassa kaikki vaatteet yllä peitteitten alla jotta se mittari inahtaisi... ja mitähän vielä. niinjoo. mehua, keksiä, karkkia ja limpparia pitää saada säännöllisin väliajoin, niitä pitää lähteä ostamaan jopa illalla, jotta hän ei kärsisi.
olen joskus ajatellut, että tuon täytyy johtua siitä, että mieheni äiti kuoli, kun hän oli teini-ikäinen, eikä hän siten kotona saanut tarpeeksi hoivaa. mutta jos kerran muutkin miehet...
hänen lisäksi 3 lasta sairaana.
Lapsista ei silti oikeasti juurikaan vaivaa, pienet tarttee apua vaan kun kakka tulee / sen siivoamiseen, ja isompi osaa kuumeeseensa ottaa itse lääkkeen ja juotavaa.
Kukaan lapsista ei varsinaiseen valita eikä pyydä mitään.
Paitsi tää aikuinen äijä. (Joka tietää että mulla siis 3 lastakin tässä sairaana.)
ap
Miesten flunssat ovat pahempia kuin naisten. Tutkittu asia. Evoluution aikaansaamaa; naisen on pitänyt kyetä sairaanakin huolehtimaan lapsista. Älä siis kiusaa miestäsi, hän on oikeasti kipeä. Mies voisi myös olla vinkumatta, se on lapsellista ja järjetöntä, muiden kiusaamista. Ääliömäistä käytöstä.
ei sen ole tarvinnut tehdä kevyintäkään pikku-kotiaskaretta (joita tietty naiset joutuu kipeänikin tekemään).
Ja hoidin kauppareissun ja hain hänelle limua ja jotain terveysjuomaa ym.
OIs ihan ok, kunhan se vaan sitten olis ja lepäis, eikä tosiaan vinkuis ja vaatis!
Siis todella mun pitäis jättää tähän lapset hoitamatta ja kotityöt kesken ja makoilla hänen seurana sängyssä!
(ok oonhan mä toki tässä koneella nyt, mutta eri juttu kun tää on käytävätilassa, missä koko ajan puuhaan siis välillä muutakin ja autan lapsia jne....)
ap
kun mies sairastaa ja haluaa sitä hoitoa niin kutsukaan miehenne äiti kylään hoitamaan ja paapomaan poikaansa :)
He kun ovat sellaisen miehen kasvattaneet niin tulkoon sit sitä hoitamaankin aikuisenakin kun tarvii "äidillistä" hoitoa :)
Miehet vaan _ON_ pahempia vinkujia kuin lapset sairaina. Eivät tunnu kestävän sitä yhtään. Jaksamista!