Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kamalaa on jos menee luottotiedot?

Vierailija
09.03.2011 |

pelkään että firma saattaa mennä nurin jolloin lainat kaatuu niskaan ja menee luottotiedot pitkäksi aikaa. Kuinka paha asia se on lapsiperheelle? Miehelle kyllä jää tiedot kuntoon.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos sitä vasta aloittelee, niin sitten on seinä edessä monesti.

t: edellinen

Vierailija
22/24 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi niin, että miehen firmalle kertyi velkaa ja sitten niistä meni luottotiedot. Meillä pankki kyllä myöntää lainaa yhteen asuntoon, vaikka toisella ei luottotietoja olekaan. Tosin lainasumma on pieni ja takaa itse itsensä eli pankki ei mitään siinä menetä.. Kyllähän se ei mikään huippujuttu ole, mutta jos ei ole töitä ja on oma firma, niin eipä siinä kauheesti ole muuta mahdollisuutta!! Jos joku tuon takia meidän arvostelee johonkin pohjasakkaan, niin mulle on ihan sama. Ainakaan ystävät ei niin ajattele! Joskus elämä ei mene niinkun oli ajatellut. Täällä joku aika sitten oli juttua työttömäksi jäämisestä ja että ei tartte taloa myydä. No eipä se niin mene! Me laitettiin talo myyntiin, ihan omasta tahdosta kylläkin. Ekalla näytöllä meni kaupaksi! Me ei haluta pitää niin isoa lainaa, kun töistä ei ole mitään tietoa. Mutta joku muu olis voinut ratkaista asian toisella tavalla. Nyt täytyy vaan eri tavalla elää elämää, onneksi meillä on oma perhe ja saamma nauttia toistemme seurasta! Taloja saa aina uusia, mutta ihmisiä ei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hyvä, että jos ei maksa laskuja niin merkintä vaan, sillä se on väärin, että elää yli varojensa tms ja toiset joutuu maksumiehiks. Kyllä pitää tietää, että Aku Ankan lasku on tulossa/maksamatta eikä se ole syy laskun unohtamiselle, että lomailee Phuketissa! ja Suomessa on lain mukaan lähetettävä muikkari ennen luottisten menetystä jne. Onhan niitä luottohäiriömerkintöjäkin erilaisia.

tuota ihmisen yksinkertaisuutta!

Kun lapseni oli ihan pieni, laskuja tipahteli postiluukusta - puhelinlaskua, vakuutuslaskua, sähkölaskua... ja minä pistin ne odottamaan maksua ja unohdin saman tien. Olin valvomisesta ja synnytyksen jälkeisistä tuntemuksista ja ajatuksista aika omissa maailmoissani.

Jos ei mieheni olisi huolehtinut noista laskuista, olisivat ne autuaasti hautautuneet sinne kirjahyllyyn. Itselläni oli kuitenkin kaikki tosi hyvin - mutta entä, jos ihmistä kohtaa joku kamala elämäntilanne, läheisen sairaus ja kuolema, tms. Jos samaan aikaan on rahahuolia, voi hyvinkin käydä niin, että siinä vaiheessa kun se ensimmäinen lasku perintätoimistosta tulee, ei pystykään maksamaan sitä, eikä ole voimia keskittyä tuollaisten asioiden selvittelyyn.

Puhumattakaan siitä, jos on oikeasti niin pahoja rahavaikeuksia, ettei ole varaa "hoitaa niitä laskujaan". Voisihan sitä ajatella, että ensin hoidetaan laskut ja sitten vasta ostetaan muuta, mutta voiko sitten syöttää lapselle ne laskujen paperit?

Aika marginaalistahan tuollainen on, mutta yrittäkää nyt YMMÄRTÄÄ ihmiselämää vähän paremmin!

Ja kyllä noita unohduksiakin voi tulla. Itselleni tuli joskus jonkun lehden lasku, enkä muistanut aikoinaan tehneeni jatkotilauksen. Eli minun olisi pitänyt irtisanoa tilaus erikseen. No, kun lasku tuli, asian sai kyllä selvitettyä, mutta jos silloin olisi ollut vaikka monen kuukauden lomalla siellä Phuketissa, niin luultavasti ehtisi mennä perintään.

Vierailija
24/24 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi