Väheksytäänkö teitä ammattinne takia?
Pakko kysyä, kun mieheni suku jaksaa muistuttaa minua siitä, että olen "vain" tarjoilija. Ja he eivät itsekään ole mitään korkeasti koulutettuja. Hassua, että eräskin entinen R-kioskin myyjä ja sihteeri kommentoivat työtäni ja toinen kehtasi vielä kysyä, että koska menen oikeisiin töihin?!
Sivuseikka, mutta olen esimiesasemassa pienessä yrityksessä nykyään. Työskentelen mielelläni asiakkaiden parissa ja kannan lautasia siinä, missä muutkin työntekijät. Mutta suku on sitä mieltä, että minun pitäisi hankkia "oikea ammatti". Siis mitä ihmettä?!
PS. heidän mielestään lastenhoitajat ja siivoojatkaan eivät ole oikeita töitä tekeviä. Onko teillä mänttejä lähipiirissänne?
Kommentit (28)
Olen opettaja. Akateemisissa piireissä se on vähän sellainen työläisammatti, ei moni pitää sitä sellaisena tylsänä ja helppona valintana, kun ei uskalla/pysty parempaan.
Ja muut sitten pitävät muuten vain turhana, ylipalkattuna ja liian vähän töitä tekevänä. Kyllä se loukkaa, kun oma isäni kommentoi opettajien palkoista halveksuvasti, vaikka itse edustaa korkeasti palkattua statusalaa. No ei auta.
Vähän arvostetumpaa olisi edes olla lukiossa työssä, mutta minkäs teet... :(
miten epäpätevään sakkiin kuulun ;)
kätilö
eikä työpaikallani, mutta täällä AV:lla. Tarvitseeko erikseen mainita, että olen lähihoitaja.
Ainoastaan sairaanhoitajalta olen kerran kuullut lähärijutun, mutta se kertonee enemmän hänestä itsestään. Varsinkin kun juuri vähän ennen oltiin todettu, kuinka lähellä meidän palkat on toisiaan. ;o)
Ensinnäkin rouva maisterille (tms.) tiedoksi, että TARJOILIJAKSI kouluttaudutaan ja siihen koulutukseen sisältyy myös mm. anniskelupassin tenttiminen. BLOKKARIKSI sen sijaan pääsee kuka tahansa 18-vuotias...hommissa on hieman eroa ;).
myyjä kun olen.. Hiton raskasta on kyllä, mutta kukaan ei ymmärrä :(
Alan vaihto on ehdottomasti edessä.
Ensinnäkin rouva maisterille (tms.) tiedoksi, että TARJOILIJAKSI kouluttaudutaan ja siihen koulutukseen sisältyy myös mm. anniskelupassin tenttiminen. BLOKKARIKSI sen sijaan pääsee kuka tahansa 18-vuotias...hommissa on hieman eroa ;).
Muutama vuosi sitten vielä tienasin ekstraamalla opiskelun ohessa lisärahoja. Koulutusta ei kysellyt kukaan eikä sitä siinä paikassa ollut kenelläkään muullakaan kahta kokkia lukuunottamatta. Anniskelupassin pystyi tenttimään erikseen.
koulutuksen hankkinutta ja sitä duunia tekevää vähättele tosissaan.