Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä puoluetta äänestät ja miksi? Jos vielä jaksat kertoa,

Vierailija
09.03.2011 |

mihin "yhteiskuntaluokkaan" kuulut, kiitos siitä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kannatan tasa-arvoa ja yhtäläisiä ihmisoikeuksia kaikille

- kannatan oikeudenmukaista, vasemmalle kallellaan olevaa talouspolitiikkaa, jolla ei ole ns. vanhan vasemmiston ideologista painolastia (voisin kyllä äänestää vassareitakin)

- eläinten oikeuksien huomioiminen yhteiskunnallisessa päätöksenteossa on mielestäni tärkeää

- tiedostan ilmastokatastrofin vakavuuden ja olen valmis toimimaan ja myös tinkimään elintasostani sen torjumiseksi

Olen akateemisesti koulutettu helsinkiläinen nainen. Yllätys :)

Vierailija
22/39 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ympäristöarvot on mulle tärkeitä. Liian moni ajattelee ympäristöä ja luontoa abstraktiona, vaikka se on oikeasti meidän elinympäristö, jossa vielä lastemme ja lastenlastemme ja kenties sukupolvien senkin jälkeen pitäisi pärjätä. Jos luonnonvarat käytetään loppuun, tulevaisuus on ankea. Samoin, käy, jos se maa, jossa pitäisi kasvattaa ruokaa meidän syödä, saastuu pilalle tai ympätään täyteen kertakäyttöistä rojua, joka ei maadu ikinä. Minulla on yliopistokoulutus. Olen äänestänyt Vihreitä aina. Muistan lapsena olleeni aivan innoissaan, kun Vihreä liitto perustettiin, tiesin jo silloin, mitä puoluetta äänestän.

Se, että puolue tituleeraa itseään vihreiksi, ei vielä takaa minkäänlaista ympäristötietoisuutta tai valveutuneisuutta. Oletko seurannut heidän tekemänsä politiikan / poliittisten linjausten ristiriitaisuuksia?

Ollaan sitä mieltä, että puhdas luonto ja maaperä tulee säilyttää - silti kannatetaan maahanmuuton lisäämistä: ihmismäärä lisääntyy > luonto kuormittuu, tarvitaan yhä enemmän ruokaa samasta maa-alasta > ruuan teollinen tuotanto lisääntyy.

Halutaan ajatella, että ollaan feministinen puolue: kannatetaan maahanmuutto Suomeen kulttuureista ja alueilta, joissa naisten asema on surkea miesten asemaan nähden > tuodaan Suomeen epätasa-arvoisuudesta johtuvia ongelmia.

Ei tueta Suomen maaseutua - suurin osa vihreiden kannattajista / äänestäjistä tulevat suurkaupungeista, ja ovat varsin urbaaneja kaupunkilaisia. Missä todellinen luonnonläheisyys, erähenkisyys, vihreät arvot?

Kannatetaan puheiden ja asenteiden tasolla bioenergiaa, mutta hallituskaudella mennään mukaan lisäydinvoimahankkeeseen (tukien sitä!).

Missä mättää?

Nimim. itsellänikin on vihreät arvot, mutta juuri siksi en äänestä vihreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen.

Vierailija
24/39 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskituloisia

Vierailija
25/39 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äänestänyt vuosikausia vihreitä - alusta asti. Nyt vähän ihmetyttää Sinnemäen toiminta.

Mutta tämä on varma: mitä tahansa muuta kuin persuja.

Olen (ylempää) keskiluokkaa.

Vierailija
26/39 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilöä. Päivi Räsänen saa ääneni ainoastaan sen vuoksi, että hänellä on selkärankaa puhua asioista, eikä ole mikään myötäilevä hyssykkä. Ekaa kertaa äänestän KD:ta. Aiemmin olin enemmän Keskusta-Kokoomus -linjalla. Olen akateeminen.

Vierailija
27/39 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan:

- suomalaista arvopohjaa ja sen säilyttämistä (meillä on ollut valtionuskonto jo niin pitkään, että lainsäädäntömme ja kollektiivinen moraalinen käsityksemme pohjaavat hyvin pitkälle kristilliseen etiikkaan).

- julkisen terveydenhuollon elvyttämistä.

- perheen oikeutta valita lapsen koti- ja päiväkotihoidon väliltä.

- omaishoidon tuen korottamista, ja ylipäätään omaishoidon tarpeen tunnustamista laitoshoidon rinnalla kulkevana, potentiaalisena vaihtoehtona vammaisille ja vanhuksille.

- maahanmuuttopolitiikan järkevöittämistä (perin juurin vasemmistolaista olisi mielestäni se, että ymmärretään oman yhteiskunnan kantokyvyn rajat - meillä ei ole varaa siihen "ylellisyyteen", että myönnämme liian monia turvapaikkoja pakolaisille, jos haluamme saman aikaisesti turvata hyvinvointiyhteiskunnan edes tässä mittakaavassa, missä se on nyt).

t. Se, joka kritisoi tuossa aiemmin Vihreän puolueen äänestäjien kykyä puoluekriittisyyteen.

Vierailija
28/39 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän teitä, että haluatte uudistuksia ja muuta sellaista. Mutta Persut eivät ole se pelastava tekijä. Me tarvitsemme yrityksiä, joihin voimme mennä töihin. Progressiivinen vero on vain pahaksi meille, koska silloin jää yrityksille vähemmän rahaa käteen ja sitä kautta myös meille duunareille. Siis ihan vaan näin 15 vuotiaan näkökulmasta ;)

(En osaa kirjoittaa sitä hienommin).

Vierailija
29/39 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ympäristöarvot on mulle tärkeitä. Liian moni ajattelee ympäristöä ja luontoa abstraktiona, vaikka se on oikeasti meidän elinympäristö, jossa vielä lastemme ja lastenlastemme ja kenties sukupolvien senkin jälkeen pitäisi pärjätä. Jos luonnonvarat käytetään loppuun, tulevaisuus on ankea. Samoin, käy, jos se maa, jossa pitäisi kasvattaa ruokaa meidän syödä, saastuu pilalle tai ympätään täyteen kertakäyttöistä rojua, joka ei maadu ikinä. Minulla on yliopistokoulutus. Olen äänestänyt Vihreitä aina. Muistan lapsena olleeni aivan innoissaan, kun Vihreä liitto perustettiin, tiesin jo silloin, mitä puoluetta äänestän.

Se, että puolue tituleeraa itseään vihreiksi, ei vielä takaa minkäänlaista ympäristötietoisuutta tai valveutuneisuutta. Oletko seurannut heidän tekemänsä politiikan / poliittisten linjausten ristiriitaisuuksia?

Ollaan sitä mieltä, että puhdas luonto ja maaperä tulee säilyttää - silti kannatetaan maahanmuuton lisäämistä: ihmismäärä lisääntyy > luonto kuormittuu, tarvitaan yhä enemmän ruokaa samasta maa-alasta > ruuan teollinen tuotanto lisääntyy.

Halutaan ajatella, että ollaan feministinen puolue: kannatetaan maahanmuutto Suomeen kulttuureista ja alueilta, joissa naisten asema on surkea miesten asemaan nähden > tuodaan Suomeen epätasa-arvoisuudesta johtuvia ongelmia.

Ei tueta Suomen maaseutua - suurin osa vihreiden kannattajista / äänestäjistä tulevat suurkaupungeista, ja ovat varsin urbaaneja kaupunkilaisia. Missä todellinen luonnonläheisyys, erähenkisyys, vihreät arvot?

Kannatetaan puheiden ja asenteiden tasolla bioenergiaa, mutta hallituskaudella mennään mukaan lisäydinvoimahankkeeseen (tukien sitä!).

Missä mättää?

Nimim. itsellänikin on vihreät arvot, mutta juuri siksi en äänestä vihreitä.

että Vihreät ajaisi sellaista maahanmuuttoa, että se vaikuttaisi Suomen väkilukuun kuvaamallasi tavalla. En ole myöskään huomannut, että Vihreät kannattaisi maahanmuuttoa eritoten joltain tietyltä alueelta. Vihreät eivät ole pakolaisvastaisia, en ole minäkään. Satun tuntemaan pakolaisia ja tiedän, että monet pakenevat henkensä kaupalla. Pitääkö heidät käännyttää vain sillä perusteella, että suomalaisilla tulee heistä paha mieli? Olen pakolaisten - ja muiden maahanmuuttajien - paremman integraation kannalla, mutta tiedän, että integraatiopolitiikkaa kehitetään koko ajan. Tunnen ihmisiä, jotka työskentelevät hyvin konkreettisesti tämän asian parissa toimimalla tukihenkilöinä pakolaisille.

Mä olen muuten maalta, jos se sua yhtään liikuttaa. En nyt erityisesti näe, miten Vihreät on ollut tukematta maaseutua.

Vierailija
30/39 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tähänkin kyselyyn on vastannut sama persu eri "persoonin".

Vierailija
31/39 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun tavalla tai toisella on saatava todistettua, että persujen kannatus on hölynpölyä. Joskus voisi vain hyväksyä, että persuilla on vahva kannatus.

Vierailija
32/39 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(= muka puhdas omatunto, joo, järkkyä), näitä perusteluja kun lukee, en todellakaan enää tiedä, mikä olisi paras vaihtoehto. Kun saisi jokaiselta puolueelta vaikka yhden tärkeäksi kokemansa asian.. vaikeaksi menee.

Vierailija
33/39 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on toinen vastaukseni tähän ketjuun.

Vierailija
34/39 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että puolue tituleeraa itseään vihreiksi, ei vielä takaa minkäänlaista ympäristötietoisuutta tai valveutuneisuutta. Oletko seurannut heidän tekemänsä politiikan / poliittisten linjausten ristiriitaisuuksia? Ollaan sitä mieltä, että puhdas luonto ja maaperä tulee säilyttää - silti kannatetaan maahanmuuton lisäämistä: ihmismäärä lisääntyy > luonto kuormittuu, tarvitaan yhä enemmän ruokaa samasta maa-alasta > ruuan teollinen tuotanto lisääntyy. Halutaan ajatella, että ollaan feministinen puolue: kannatetaan maahanmuutto Suomeen kulttuureista ja alueilta, joissa naisten asema on surkea miesten asemaan nähden > tuodaan Suomeen epätasa-arvoisuudesta johtuvia ongelmia. Ei tueta Suomen maaseutua - suurin osa vihreiden kannattajista / äänestäjistä tulevat suurkaupungeista, ja ovat varsin urbaaneja kaupunkilaisia. Missä todellinen luonnonläheisyys, erähenkisyys, vihreät arvot? Kannatetaan puheiden ja asenteiden tasolla bioenergiaa, mutta hallituskaudella mennään mukaan lisäydinvoimahankkeeseen (tukien sitä!). Missä mättää? Nimim. itsellänikin on vihreät arvot, mutta juuri siksi en äänestä vihreitä.

että Vihreät ajaisi sellaista maahanmuuttoa, että se vaikuttaisi Suomen väkilukuun kuvaamallasi tavalla. En ole myöskään huomannut, että Vihreät kannattaisi maahanmuuttoa eritoten joltain tietyltä alueelta. Vihreät eivät ole pakolaisvastaisia, en ole minäkään. Satun tuntemaan pakolaisia ja tiedän, että monet pakenevat henkensä kaupalla. Pitääkö heidät käännyttää vain sillä perusteella, että suomalaisilla tulee heistä paha mieli? Olen pakolaisten - ja muiden maahanmuuttajien - paremman integraation kannalla, mutta tiedän, että integraatiopolitiikkaa kehitetään koko ajan. Tunnen ihmisiä, jotka työskentelevät hyvin konkreettisesti tämän asian parissa toimimalla tukihenkilöinä pakolaisille. Mä olen muuten maalta, jos se sua yhtään liikuttaa. En nyt erityisesti näe, miten Vihreät on ollut tukematta maaseutua.

Vihreät ovat ns. maahanmuuttomyönteisiä (eli nykyistä maahanmuuttopoliittista linjaa halutaan höllentää). He eivät erityisesti myöskään vastusta pakolaisten tuloa Suomeen alueilta, joissa on ongelmia tasa-arvoisuuden kanssa (vrt. esimerkiksi muslimipakolaiset). Heidän poliittisen linjauksensa mukaisesti maahanmuuttajien kotouttamiseen tulisi ohjata entistä enemmän varoja ja luoda sekä kehittää uusia, uljaampia kotouttamisohjelmia - tämä vaatii aikaa ja resursseja, mistä muualta nämä ovat pois? Vanhuksiltamme? Julkisesta terveydenhuollosta? Se, miten tuloverokakku jaetaan tässä yhteiskunnassa, ei olekaan ihan mikään vähäpätöinen asia - rahaa ei ole käytettävissä rajattomasti.

Mitä konkreettista Vihreät ovat eduskunnassa tehneet maaseudun hyväksi? Tai vaikka nyt vain kuluneella hallituskaudella yhtenä hallituspuolueista?

Vierailija
35/39 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on toinen vastaukseni tähän ketjuun.

Olen se teidän ruoan tuottaja :)

Kysykää vaikka ylläpidolta, niin eri koneilta tähän on vastattu :)

Vierailija
36/39 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan rehellisyyttä ja oikeudenmukaisuutta.

Jo tämän palstan ylimielinen viherhihhuli olisi melkein yksin riittävä syy antaa protestiääni perussuomalaisille.

Etkö lainkaan ymmärrä persuvastaisia aloituksia tehtaileva (ammatti?)propagandisti, että tuollainen paniikinomainen mustamaalaus vain tuo Perussuomalaisille lisää ääniä?

Vierailija
37/39 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan rehellisyyttä ja oikeudenmukaisuutta. Jo tämän palstan ylimielinen viherhihhuli olisi melkein yksin riittävä syy antaa protestiääni perussuomalaisille. Etkö lainkaan ymmärrä persuvastaisia aloituksia tehtaileva (ammatti?)propagandisti, että tuollainen paniikinomainen mustamaalaus vain tuo Perussuomalaisille lisää ääniä?

viestin numero?

Vierailija
38/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ajaa useimmiten rikkaiden, eli sijoittajien ja yritysten etua. Kokoomus on Elinkeinoelämän keskusliiton kanssa "naimisissa". Moni "valkokaulustyöläinen" äänestää myös Kokoomusta, aivan kun se on jotenkin "hienoa". Oma arvo mukamas nousee, kun äänestää puoluetta, ihan kuin kuuluisi samaan kastiin.

Toki on niin, että yritykset tarvitsevat työntekijöitä mutta myös toisinpäin, eli työntekijät tarvitsevat yrityksiä. Tasapainoilusta on kyse. Yritykset ryhtyvät valitettavan usein liian ahneiksi ja tavoittelevat voittoja lähes keinolla millä hyvänsä. Moni puolue ajaa liian kovaa tietyn ryhmän etua, eikä koko kansan etua.

Vierailija
39/39 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liike nyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi