Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaluokkalainen kysyi mitä tapahtuu ennen kuin vauva alkaa kasvamaan vatsassa

Vierailija
09.03.2011 |

Mitä vastaisitte? Lasta ei ole ennen kiinnostaneet mitkään tälläiset asiat. En haluaisi vielä kertoa ihan kaikki yksityiskohtia. Millaisin vastauksiin ekaluokkalaisenne ovat tyytyneet?:)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valistaa eskaripoikaa, joten oli pakko korjata väärinkäsitykset ja liioittelut siinä paikassa kun poika ryhtyi kyselemään saamiensa hämmentävien tietojen perusteella. Eli 6-vuotiaana pakon sanelemana.

Vierailija
2/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi koskaan käsittää näitä vanhempia, jotka eivät voi kertoa suoraan ja selvästi, miten hedelmöittyminen tapahtuu. Mikä ihme siinä on niin vaikeaa? Mua ärsyttää tuollainen tekopyhyys.

Mua kiinnostaisi tietää, mitä sä oikein vastasit sille ekaluokkalaiselle, koska tilannehan on jo ohi. Vai sanoitko, että käyt ensin kysymässä mammoilta av:llä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin 2-vuotiaskin on jo kuullut, miten ihmiset lisääntyvät. Ei tarvitse tehdä asiasta numeroa.

Vierailija
4/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin vatsassa on se toinen siemen ja sitten kun sinne menee se isänkin siemen, ne yhdistyvät ja niistä alkaa kasvaa vauva.

Jos lapsi on kysynyt miten se isän siemen sinne menee niin olen kertonut että pippelistä :)

Vastailen niin kauan kuin lapsi kyselee tarkentavia kysymyksiä.

t. monen äiti

Vierailija
5/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi koskaan käsittää näitä vanhempia, jotka eivät voi kertoa suoraan ja selvästi, miten hedelmöittyminen tapahtuu. Mikä ihme siinä on niin vaikeaa? Mua ärsyttää tuollainen tekopyhyys.

Mua kiinnostaisi tietää, mitä sä oikein vastasit sille ekaluokkalaiselle, koska tilannehan on jo ohi. Vai sanoitko, että käyt ensin kysymässä mammoilta av:llä?

kenties katkera jostain?? Seksuaalisia ongelmia??

Vierailija
6/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ala heti kertomaan kaikkia mahdollisia yksityiskohtia vaan vastaat vain siihen, mitä lapsi kysyy ja mahdollisten jatkokysymysten tullessa vastailet sitten lisää.

Esim.

- Mitä tapahtuu ennenkuin vauva alkaa kasvaa mahassa?

- Äidin mahassa on siemen ja kun isältä saadaan toinen siemen, ne yhdistyvät ja alkavat kasvaa vauvaksi.

- Miten isän siemen saadaan äidin mahaan?

- Isä laittaa sen sinne pippelillä.

- Miten isä laittaa siemenen äidin mahaan pippelillä?

- Äidillä on pimppa ja isällä pippeli. Isä laittaa pippelin äidin pimppaan ja sitten siemen menee isän pippelistä äidin pimppaan.

jnejnejne

Vierailija
7/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen (nyt 16 v) on sanavalmis tyyppi ja kun sen kanssa aikanaan käytiin näitä läpi, homma eteni suurinpiirtein yllä kuvatulla tavalla kunnes päästiin kohtaan "miten isä laittaa siemenen äidin mahaan pippelillä".

Ennenkun ehdittiin vastata, poika näytti siltä kun sillä olis lamppu välähtäny pään päällä ja se huusi että "mä tiedän, mä tiedän, mä tiedän!!! Navasta navasta se sen laittaa, sikshän siinä reikä on ollukin"

:=DDDDDDDDDDD

Vierailija
8/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vääristelee tai kertoo jotain haikara-juttuja, niin jossain vaiheessa lapsi tajuaa että äiti(isi on hänelle valehdellut. Se tuntuu lapsesta taatusti aika kamalalta, kun luottoaikuiset jäävät kiinni epärehellisyydestä.

Aika myöhään lapsi näistä asioista on ruvennut kyselemään. Meillä jo kolme vee. on halunnut tietää mistä vauvat saa alunsa ja miten ne siemenet äidin masuun menee.

Anyway, rehellisyys on tärkeää. Tsemppiä ap.

Vierailija
9/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ansaitsee ihan kunnon vastauksen. Ei mitään ylimääräistä, eikä sellaista, mikä ei vanhempien seksielämässä kuulu lapselle, mutta biologian kannalta asiallisen selityksen.

Vierailija
10/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isi työntää pippeliä äitin pimppiin ja se on kivaa. Just. Tosi luontevaa. Ei lapsen kuulu tollasia tietää. 5:nnellä luokalla on koulussa lisääntymisbiologiaa. Se riittää. Ei ne sitä ennen tarvii sitä tietoa mihinkään. Ja olen ihan tosissani.

Vierailija
11/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksivalistusta aletaan antaa jo 3-vuotiaana.

Vierailija
12/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pippelin alla on pussit joissa valmistuu vauvansiemeniä - mutta ei lapsilla.

Tytöillä on pimpissä kaksi reikää: toinen on pissaamista varten ja toinen ihan vauvaa varten.

Vauvat syntyvät vauvareiän kautta ja se sattuu, mutta siihen saa lääkettä.

Jotta vauvansiemen saadaan sinne mahaan kasvamaan, se täytyy laittaa pippelillä sinne vauvareikään.

(-"Hyi! Oikeastiko?"

-"Juu, se ei kuulosta kivalta, mutta niin täytyy tehdä jos haluaa saada lapsia.")

Ja kun lapset kasvavat kylliksi, hekin voivat saada lapsia.

Vierailija
13/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisääntymisjutut. Muuten kiusataan ja tulee vääriä käsityksiä ja ihmetellään, miksei kotona kerrottu suoraan.

Siemenistä minäkin kertoisin, että äidin ja isin siemenet yhtyvät. Siihen vastataan, mitä lapsi kyselee. Ei seikkaperäisesti, mutta ymmärrettävästi. Tärkeää puhua asiallisesti, ei naureskellen tai salaillen. Normaaleja asioita ovat.

Vierailija
14/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hänelle vastattava kuten muidenkin asioiden suhteen. Sillä tavalla ne oppivat elämästä ja maailmasta, kyselemällä.

Miksi seksistä on tehty niin likainen asia vaikka se on lisääntymisen ja lastenne olemassaolon elinehto.

Nautinto ei sinällään liity koko asiaan, sen lapsi tajuaa itse myöhemmin. Mutta kyllä on uskallettava sanoa että naisella ja miehellä on lisääntymiselimistö (ja mitä/missä ne elimet ovat) ja mitä varten ne ovat.

Huonompi juttu minusta on se että lapsi tajuaa asian jotain muuta kautta.

Vierailija
15/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun viisivuotiaani tietää tämän: Eli pippelin alla on pussit joissa valmistuu vauvansiemeniä - mutta ei lapsilla.

Tytöillä on pimpissä kaksi reikää: toinen on pissaamista varten ja toinen ihan vauvaa varten.

Vauvat syntyvät vauvareiän kautta ja se sattuu, mutta siihen saa lääkettä.

Jotta vauvansiemen saadaan sinne mahaan kasvamaan, se täytyy laittaa pippelillä sinne vauvareikään.

(-"Hyi! Oikeastiko?"

-"Juu, se ei kuulosta kivalta, mutta niin täytyy tehdä jos haluaa saada lapsia.")

Ja kun lapset kasvavat kylliksi, hekin voivat saada lapsia.

Ensinnäkin synnytyksen kuuluu sattua, eikä siihen välttämättä silti tarvitse lääkettä. :) Älkää hei viitsikö heti pienestä asti opettaa tyttärillenne miten kamala asia synnytys on.

Vierailija
16/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isi työntää pippeliä äitin pimppiin ja se on kivaa. Just. Tosi luontevaa. Ei lapsen kuulu tollasia tietää. 5:nnellä luokalla on koulussa lisääntymisbiologiaa. Se riittää. Ei ne sitä ennen tarvii sitä tietoa mihinkään. Ja olen ihan tosissani.

Tässä ei ole kyse mistään seksijutuista, vaan biologiasta. Ei sitä tarvitse selittää, miltä se tuntuu, vaan miten asiat tapahtuvat. Kyllä on aika kummallinen maailmankuva sulla, jos vasta viidesluokkalaisille kerrotaan, miten lapset saa alkunsa. Silloinko ne sinun mielestäsi sitten on kypsiä niitä tekemään, vai miksi juuri tuo ikä? Koska se on opetussuunnitelmassa?

T. Se hirveän aggressiivinen kolmonen

Vierailija
17/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen on kyllä jo niin iso, että ansaitsee ihan kunnon vastauksen. Ei mitään ylimääräistä, eikä sellaista, mikä ei vanhempien seksielämässä kuulu lapselle, mutta biologian kannalta asiallisen selityksen.

Musta on häiritsevää, että vanhemmat pimittävät noin isolta lapselta näin tärkeää asiaa.

Vierailija
18/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en mitään seksi juttuja selittäisi pienelle lapselle Isi työntää pippeliä äitin pimppiin ja se on kivaa. Just. Tosi luontevaa. Ei lapsen kuulu tollasia tietää. 5:nnellä luokalla on koulussa lisääntymisbiologiaa. Se riittää. Ei ne sitä ennen tarvii sitä tietoa mihinkään. Ja olen ihan tosissani.

lapsesi oppii nämä "seksi jutut" joltain toiselta lapselta, joka tietää enemmän. Tosi hyvä juttu. Etkö mieluummin pidä itse huolta siitä, että lapsi saa oikeaa tietoa seksistä? Voi tulla nimittäin aikamoisena järkytyksenä kun isot pojat tai tytöt kertovat omalla tavallaan ihmisen lisääntymisestä.

Vierailija
19/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun viisivuotiaani tietää tämän: Eli pippelin alla on pussit joissa valmistuu vauvansiemeniä - mutta ei lapsilla. Tytöillä on pimpissä kaksi reikää: toinen on pissaamista varten ja toinen ihan vauvaa varten. Vauvat syntyvät vauvareiän kautta ja se sattuu, mutta siihen saa lääkettä. Jotta vauvansiemen saadaan sinne mahaan kasvamaan, se täytyy laittaa pippelillä sinne vauvareikään. (-"Hyi! Oikeastiko?" -"Juu, se ei kuulosta kivalta, mutta niin täytyy tehdä jos haluaa saada lapsia.") Ja kun lapset kasvavat kylliksi, hekin voivat saada lapsia.

Ensinnäkin synnytyksen kuuluu sattua, eikä siihen välttämättä silti tarvitse lääkettä. :) Älkää hei viitsikö heti pienestä asti opettaa tyttärillenne miten kamala asia synnytys on.

En ole mikään luomufanaatikko, mutta kun oma tyttäreni on päivitellyt, että synnytys sattuu, niin olen vastannut, että niin sattuu, mutta on se vauva kyllä sen arvoinen.

Vierailija
20/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtii vitoselle, se on ehtinyt kuulla kaiken mahdollisen seksiin ja lasten tekemiseen liittyvän kavereiltaan - ja todennäköistä on, että se tieto ei ole ihan paikkansapitävää. Haluatko sä oikeasti - oikeasti! - että sun lapsesi ensimmäinen tieto seksuaalisuudesta on jotain välitunnilla supatettua, joka on kulkeutunut kavereiden vanhemmilta sisaruksilta ja vääristynyt matkalla kuin rikkinäisessä puhelimessa??

Seksuaalisuus on luonnollinen osa ihan kaiken ikäisten ihmisten elämää, ja siitä pitää pystyä puhumaan ihan kaiken ikäisten lasten kanssa. Jos et itse kykene, osta nyt hyvä ihminen vaikka jokin ikätasolle sopiva kirja, jossa kerrotaan ko. asioista!