Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykypäivänä ihmetyttää ihmiset, jotka edelleen käyttää

Vierailija
09.03.2011 |

paljon mausteseoksia, joissa on lisänä suolaa jne

Itse käytän todella vähän ja harvoin muita mausteita kuin suolaa ja mustapippuria. Toki tuoretta sipulia / valkosipulia ja yrttejä, jos ne mausteiksi lasketaan.

Eikö valistus ole vielä mennyt perille vai miksi joku haluaa käyttää esim. aromatia?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän hengen annokseen käytetty maustemitallinen tai teelusikallinen jotain maustetta on aika paljon pienempi lisäainepommi kuin se, että ruoan pääraaka-aineena onkin vaikka makkara. Tutkisin ensin niiden ruokien lisäaineet, joita syödään määrällisesti paljon.

Jos suomalaiset syövät 6-7 kiloa lisäaineita vuodessa, mausteseokset eivät tosiaankaan ole ainoa lisäainelähde.

Vierailija
42/53 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai vedät röökiä, poltat pilveä, siideriäkin viikottain, liikkua ei kannata, syöt hampurilaisia viikottain ja olet ylipainoinen. Mitä sen väliä =D =D

Ja samaa haluat lapsillesi.

yhtäläisyysmerkki mausteseosten käytölle ja huumeiden vetämiselle. Mykistävää argumentointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti elämään pitää keksimällä keksiä sisältöä ja se sisältö on sitten ruokauskonnon harrastaminen. Kytätään joka saamarin suupalaa ja panikoidutaan jokaisesta Ilta-lehden ruokauutisesta

Ja se hysteerinen omien ja varsinkin muiden syömisten kyttääminen varmaan edistääkin terveyttä :D

Vierailija
44/53 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastetaan kuulkaa ihan tavallista sitruunapippuria ja siinä näyttää olevan tuota kamalan saatanallista natriumglutamaattia. Onko se nyt niin kamalaa jos tuota laittaa kerran viikossa kalan päälle vai pitääkö se kala jättää nyt syömättä mieluummin?

Vierailija
45/53 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset, jotka edelleen käyttää erilaisia mausteita kuin minä!

Vierailija
46/53 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elää usein pitkään, jos vaan on hyvät geenit. Kaikki lähtee geeneistä. Ihan sama, paljonko nipotatte, kuolette nuorena, jos on huonot geenit.

Just on ihmetelty suvussa ja suvun suvussa muutamaa ylipainoista laiskiasta (jotka ei koskaan ole liikkuneet), joiden luultiin kuolevan "puuskutuksen ja punotuksen" takia nuorena. Olisi kannattanut veikkailun sijaan sukulaisten katsoa heidän geenejään ja vanhempien elinikiä. Siellä nuo pahimmat läskit ja laiskat vetelee reippaasti yli yhdeksänkymppisinä. Eivät ole stressanneet turhia elämässään ja perimä on hyvä, niin mikäs siinä on elää pitkään, vaikka kuinka on ylipainoakin ollut ja suusta on mennyt alas mitä vaan.

Vierailija
47/53 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo on tylsän makuiset ruoat ap:n keittiössä, pelkkää suolaa ja pippuria mausteena!

Katselehan seuraavalla kerralla kaupassa käydessäsi hieman tarkemmin niitä maustepurkkeja ja pusseja, ei niissä kaikissa ole mukana suolaa eikä turhia säilöntäaineita eikä lisättyjä aromeja varsinkaan. Halvalla tietysti ei voi parasta saada, mutta maun vuoksi voi vähän enemmän maksaakin, ei niitä mausteita niin suuria määriä kulu.

Yrttejä ja sipuleitakin suosittelen kokeilemaan muullakin tavoin kuin tuoreina, maku on erilainen kuivatuissa ja tuoreissa.

Vierailija
48/53 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä käytän edelleen silloin tällöin (tiedän, on lähes rikollista) esim. juuri Aromat-maustetta eli aromisuolaa!! Se vaan kuuluu muutamaan mun vuosia vanhoihin suosikkiresepteihin, joihin haluamaani makua en ilman sitä saa! Ja herkkuani on laittaa esim. hiivaleivän päälle rasvaa ja siihen päälle vain aromisuolaa, nam. Tämä herkku edesmenneiden isovanhempieni luona lapsena saatua ja joskus haluan makumuistoja niistä ajoista :) Hengissä olen vielä ko. asioista huolimatta, enkä esim. todistettavasti ole jäänyt hedelmättömäksi en vielä sairastunut yms. mitä moiset myrkyt varmaan saattavat aiheuttaa..

Vierailija
49/53 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käytän maustamiseen erityyppisiä curryja ja muitakin mausteseoksia. Teen jopa itse omia pippurisekoituksia, mausteseoksia nekin ovat :)

Ap:n mainitsema Aromat ei ole minulle tuttu.

Vierailija
50/53 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin sisältököyhän elämän että jaksan pohtia pienessä päässäni että miten joku voi käyttää jotain mausteita! Kun minullekin riittää mustapippuri ja suola! Ihanan yksinkertaista, kadehdin että jonkun ongelmat ovat noin pieniä.

Vierailija
51/53 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on esim. santa marialla tullut ihania uusia mausteseoksia, käytän niitä jatkuvasti. Samoin parjattua jauhelihamaustetta! Jokainen elää tyylillään, mun paheeni on sitten nuo mausteet, mutta eipähän ole ylipainoa enkä tupakoi!

Vierailija
52/53 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta väitän että täällä on joskus saatu aikaiseksi pitkä ketju aromatista..

hankkikaa elämä.

mua ei haittaa toisten aromatin käyttö vaikka en itse sellaista käytäkkään..

Vierailija
53/53 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastin oman kasviliemikuutioni ja siinä ei ollut mitään ihmeellistä, suolaa, kasviksia, yrttejä ja hiivauutetta. Miksei noissa mausteseoksissa ja kuutioissa saa olla suolaa? Eikai kukaan sitä enää purkista lisää, jos on soppaan heittänyt kasviliemikuution tai käyttänyt yrttisuolaa? Tai avomieheni kyllä heitti ruokaan sekä kuution että suolaa ja perään vielä soijakastiketta. Tuumasi itsekin, että olisi ihan hyvä lukaista mitä sinne ruokaan heittää, kun sille ei tullut mieleenkään, että soijakastike on suolaista tai kasviliemikuutioissa on jo suola valmiiina. Nykyään avomies laittaa ihan hyvää ruokaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan