ärsyttää, kun naistenpäivästä on tullut
kaupallinen "osta naiselle kukkia/suklaata/lahja" - päivä, koska se hämärtää naisten päivän alkuperäisen tarkoituksen, joka on muistuttaa naisten oikeuksista ja tasa-arvosta. Mutta kaikki vaan toivottavat "hyvää naistenpäivää ihanille naisille" ja ostavat ruusuja naisille, vain sen vuoksi että nainen sattuu olemaan nainen.
Vaikka saa naisille toki ostaa suklaata ja ruusuja vaikka joka päivä, ei siinä sinänsä mitään pahaa ole, se vaan nyt ei minusta ole naistenpäivän tarkoitus.
Kommentit (4)
mietin tota samaa. jos jotain toista ihmistä tarvitsee hänelle on se hellyys ja kiitos osoitettava vuoden jokaisena päivänä tai hän ei ole seuraasi ansainnut.olen eronnut 7v sitten ja erotessa nuorin tyttö oli alle 4v. yhteensä lapsia on 4. hyvin olen nämä vuodet jaksanut vaikka vaikeetakin on ollut. naissuhteet on kariutuneet siihen kun on yrittänyt ehdottaa yhteisiä juttuja lasten ja aikuisten kesken. kiva ollu tänään lukea juttuja fbssä ym muis julkaisuissa, kuinka naiset on ihania ja meille kukkia ja suklaata. kivaahan se on myönnän kyllä, mut viittaus alkuun.välillä tuntuu et kaikki hylkää yh ja niin kauan kun menee hyvin kukaan ei huomaa. mut sit joku menee päin peetä niin kaikki arvostelee ja tietää selän takana mistä se johtuu.
ihmistä ja ystäviä tarvitaan silloinkin kun kaikki on hyvin eikä vain silloin kun tarvii olkapäätä.
terveisin yh ISÄ
naistenpäivän tulisi Suomessa olla just sellainen historiallinen päivä, joka muistuttaa siitä että aina ei ole tasa-arvoa ollut.
Näin niinkun 2000-luvulla mua ei oikein kiinnosta olla sellainen heikompi astia, joka tarttis oman päivän sen takia, että sattuu olemaan pillu ja tissit.
Koska on miestenpäivä? Se ei ainakaan mun elämässä ole kaikkina muina päivinä, ihan ärsyttää, että ämmät itse ruokkii näin ääliötä stereotypiaa.
naistenpäivän tulisi Suomessa olla just sellainen historiallinen päivä, joka muistuttaa siitä että aina ei ole tasa-arvoa ollut.
Näin niinkun 2000-luvulla mua ei oikein kiinnosta olla sellainen heikompi astia, joka tarttis oman päivän sen takia, että sattuu olemaan pillu ja tissit.
Koska on miestenpäivä? Se ei ainakaan mun elämässä ole kaikkina muina päivinä, ihan ärsyttää, että ämmät itse ruokkii näin ääliötä stereotypiaa.
minusta se on miesten tehtävä!