Tarkistetaanko Ruotsin risteilylle mennessä lasten henkilöllisyys
Ikuisuus aikaa, kun viimeksi käyty, jotenkin mielikuva, että ei olisi lapsen henkkareita kyselty. Lapset siis alle kouluikäisiä.
Kommentit (12)
kiinni virkailijasta.
Oltiin vuosi sitten laivalla ja silloin ei kysytty.
lasten kanssa. Koskaan ei ole kysytty.
ku nuorimmaisella ei ole passia
tai laitatte hänet sun tai isänsä passiin. miten vaikeaa on? laivayhtiön sivuilla lukee varmasti, että henkilötodistus on oltava. itse en ainakaan ottaisi riskiä, että lapseni/koko perhe joutuisi jäämään satamaan (parhaassa tapauksessa Ruotsin puolella)
Ei Ruotsiin tarvita passia isommiltakaan. Henkkarit riittää
riittää, käydään ruotsissa noin 4-6 kertaa vuodessa, kertaakaan ei ole kysytty:)
tai laitatte hänet sun tai isänsä passiin. miten vaikeaa on? laivayhtiön sivuilla lukee varmasti, että henkilötodistus on oltava. itse en ainakaan ottaisi riskiä, että lapseni/koko perhe joutuisi jäämään satamaan (parhaassa tapauksessa Ruotsin puolella)
Meiltä ei myöskään ole koskaan kysytty, käydään ruotsissa 2-5 kertaa vuodessa
Ainakin vielä äsken risteilylle riitti lapsille kuvaton Kela- koti. Tieto löytyy helposti esim. Siljan sivuilta.
Ei Ruotsiin tarvita passia isommiltakaan. Henkkarit riittää
ole ikinä ollut minkäänlaisia dokumentteja mukana eikä viimeisen 30 vuoden aikana ole kukaan koskaan kysynyt mitään.
Juu luin kyllä Siljan sivut jo aiemmin, lähinnä vain kyselin kävijöiden kokemuksia
esim. Siljan sivuilla nimittäin aivan selvästi sanotaan, että alle 15-vuotiaille riittää KUVATON kela-kortti.
Passia taas ei ole mitään järkeä yrittää hommata tuollaista varten nopeasti. Sen saaminen kestää parisen viikkoa ja maksaakin 53 euroa.
miksi kysyt? sama kai se on, ei ole iso homma pitää passeja/henkilökortteja käsilaukussa.