Hei kotiäidit, haluaisin kysyä teiltä
että siivoatte kodin ja teettekö miehellenne ruuan kun hän tulee kotiin?
Ystävän kanssa vähän vängättiin asiasta ja melkein saatiiin riitakin kun hän sanoi että olen vanhanaikainen ja mieheni "nöyryyttää" minua kun ei osallistu juuri olenkaan kodin siivoukseen. Samalla haukkui miehni samaisesta syystä:(
Kommentit (25)
pienet lapset niin arkirutiineihin menee aikaa. meillä vuoroin ollut mies sekä minä kotona. ei siinä ulkoiluineen ja ruuanlaittoineen yms. jää kpvin paljon aikaa tehdä kaikki kotityöt. yhdessä sitten illalla tai viikonloppuna
Kun mammat makaa kotona ja ukko tulee töistä ja rupeaa laittamaan ruuat ja siivoamaan.
Hei haloo, ei se kotona oleminen nyt niin rankkaa ole, ihan verrattavissa miehen työssä oloon.
Ei jaksa ymmärtää näitä "kun ei kerkee mitään tekemään" tyyppejä. silti on aikaa täällä istua :D
Miten voi saada aikansa kulumaan????
helposti. Eikä niihin kotihommiin nyt päivässä edes saa kulumaan kuin max. puoli tuntia, kun kerran viikossa siivotaan paremmin. Tai, no riippuu neliömäärästä, meillä ei ole kuin kuutisenkymmentä ja isompaa en huoli :)
13
ja ruoka. Onhan niitä päiviä milloin ei yksinkertaisesti ehdi siivota ja laittaa ruokaa kuin lapsille tai imettaa vauvaa, silloin töissä käyvä puoliso tietysti auttaa, mutta pääasiassa kotona oleva hoitaa hommat. Mä menen jopa niin pitkälle, että teen melkein kaiken, mutta viikonloppuna meillä ei siivota tai pestä pyykkiä ellei ole pakko. Viikonloput ovat meidän molempien vapaita. Ruokaa toki tehdään, mutta se on ihan kivaa yhteistä tekemistä. Mun mielestä olis noloa olla kotona tekemättä kotitöitä ja miehellekin ruokaa.
Miten voi saada aikansa kulumaan????
Mun mielestä kotona olevalle kuuluu kotihommat, ja kun mies tulee kotiin niin sitten jos tarvii nii täyttää astianpesukonetta jne. Mutta kyllä mä pääasiassa siivoan mitä tarvitsee...
ja ruuankin kerkee joka päivä tekemään...
Meillä neljä alle koulu-ikäistä. Ulkoillaan kaksi kertaa päivässä ja yleensä kerkeän nukkumaan/lukemaan romaania vauvan pitkillä päikkäreillä.
Mies normaalissa 7-16 työssä.
Tottakai joskus on poikkeuksia ja kyllä mä usein olen lasten kanssa jonkun luona kylässä tai kerhoissa, mutta kyllä sitä sittenkin kerkeää ihan hyvin sen peruspuhtauden pitämään ja ruuan laittaa...
Enkä nyt tarkoita sitten ketää masennuksesta tms. kärsiviä