Pelottaa, että lapseni jäävät ulkopuolisiksi.
Tilanne on se, että meillä on 5v ja 2,5v lapset. Lapset ovat kotihoidossa. Meillä on 3-4 päivänä viikossa naapurin suht samanikäiset lapset hoidossa. Näin on menty jo vuoden verran.
Pelottaa kuitenkin, että meidän lapset jää ulkopuolisiksi. Ei meidän 5v tiedä mitään Baguganeista, Gormiteista, Zhuzhu:sta, Littlest Pet Shop:sta yms, mitkä tuntuu olevan monen samanikäisen (päiväkodissa olevan) lapsen lemppareita. Tai ei meidän lapset tiedä mikä on Munamies, joka puhuttaa muita lapsia. Jotenkin omat lapset tuntuvat paljon lapsellisemmilta kuin tuttavien samanikäiset päiväkodissa olevat lapset.
Olen tämän vuoden puolella paljon pohtinut sitä, että kannattaako minun nyt hakea esim. esikoiselle hoitopaikkaa syksystä alkaen. Tiedän, että naapuri toivoisi tämän meidän järjestelyn jatkuvan vielä seuraavankin vuoden. Olen itsekin tyytyväinen tähän. Mutta miten lapset? Ei esikoinen mitenkään tunnu kärsineen, hän käy kerhoissa ja on hyvää pataa muiden lasten kanssa puistoissa ja omassa pihassa.
Mitä mieltä te olette? Joko 5-vuotiaan paikka on ehdottomasti päiväkodissa? Kärsiikö lapsi siitä, jos ei tiedä tämän hetken hittileluja tai lastenohjelmia? Pelottaa, että sitten kun lapsi menee reilun vuoden päästä eskariin niin hän jää ulkopuoliseksi, koska ei tiedä ja tunne sitä päiväkodissa olevaan lasten kulttuuria.
Kommentit (4)
että saat pidennettyä lapsen lapsuutta!!!!!! Tuo on tilanne, johon itse pyrin...
T. erityislastentarhanopettajan hommia 16v tehnyt, nyt äitiyslomalla....
kun en ole Putousta hänen kanssaan katsonut.
Spidermanista ja kai noista muistakin on siellä kuullut, muttei omista yhtään ko. leluja.
ja jotkut muotilelutkin voivat jo uusiutua ennen lapsesi eskarivuotta ;)
kuulostaa siltä, että lapsillasi on kuitenkin paljon leikkikavereita, käyvät kerhossa ja muuta. Minusta on hienoa, jos voit välttää kaiken maailman markkinahömpötyksiä vähän pidempään. Ehkei lastasi edes kiinnosta, olisivathan ne muuten voineet tulla hänen kiinnostuksensa piiriin jo kerhonkin kautta.
Ole ennemminkin ylpeä, että lapsesi eivät noista turhuuksista tiedä mistä muut lapset jauhavat.
Lastesi leikeissä on luultavasti paljon enemmän omaa mielikuvitusta ilman baguganeja ym.