Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta tärkeää saada tänään kukkia

Vierailija
08.03.2011 |

suklaata tai jokin lahja tai että mies edes muistaa naistenpäivän?

Tähän mennessä minä olen saanut vain naisilta hyvän naistenpäivän toivotuksia.

Minusta hieman teennäinen päivä, ei oikein istu meille.

Itse muistan ystäviä ja rakkaita muulloinkin kuin tiettyinä päivinä.

Kaupallisuus kai vain takana.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan sen vuoksi, että on naisten päivä

Vierailija
2/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär kyllä odottaa iskältään myös kukkakimppua - ja sen varmasti saakin (se lienee sitten yhteinen minulle ja tytölle). Joskus olen saanut suklaatakin.

Tyttösi ei ole nainen vaan lapsi... Pienestä asti opetatte tytöillenne että jonain tiettynä päivänä pitää saada lahjoja ja kukkia yms. Ja näitä päiviähän riiittää! Ysätvänpäivää, äitienpäivää, naistenpäivää, kirjan ja ruusun päivää, nimipäivää, syntymäpäivää, toisen nimen nimipäivää, joulua jne.

Ahdistaa tämä länsimaiden materialismi. Onneksi jokunen oli tässäkin ketjussa tajunnut naistenpäivän oikean merkityksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on viettää mitään merkkipäivää jos silloin ei muisteta ketään? Tai juhlisteta sitä mitenkään? Kyllä mua harmittaa jos ei mies mulle tänään kukkia tms. tuo koska kyllä mä muistaisin sitä jos olis miestenpäivä.

ketä sinä muistat esimerkiksi yk:n päivänä tai kalevalan päivänä? Samanlainen merkkipäivä on naistenpäiväkin.

Ainakin minulle, koska olen nainen. Koen että naistenpäivänä juhlitaan naisia.

etkö sinä esimerkiksi ole maailman kansalainen, tai suomen kansalainen, jos yk:n ja kalevalan päivä eivät ole sinulle erityisiä?

No joo tietysti naistenpäivää on helpompi fiilistellä, kun sillä on konkreettisempi nimitys ja merkitys, mutta se on kuitenkin varsinaiselta merkitykseltään aika kaukana esim äitienpäivästä ja syntymäpäivästä.

Vierailija
4/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenpäivää on hauskempi juhliakin kuin äitienpäivää. Naistenpäivä on melkein kuin syntymäpäivä, yhtä merkittävä. On paljon helpompaa olla nainen kuin äiti. Äitys asettaa vaateita, nainen olen ihan omastakin takaa, sen eteen ei tarvitse ponnistella. Siksi se olisi kiva juhlapäiväksikin. Olit odella luksusta ja juhlaa kun mies yhden kerran muisti mua korulla naistenpäivänä. Sen täydellisempää lahjaa tuskin voi mieheltä saada.

Mitä järkeä on viettää mitään merkkipäivää jos silloin ei muisteta ketään? Tai juhlisteta sitä mitenkään? Kyllä mua harmittaa jos ei mies mulle tänään kukkia tms. tuo koska kyllä mä muistaisin sitä jos olis miestenpäivä.

ketä sinä muistat esimerkiksi yk:n päivänä tai kalevalan päivänä? Samanlainen merkkipäivä on naistenpäiväkin.

Ainakin minulle, koska olen nainen. Koen että naistenpäivänä juhlitaan naisia.

etkö sinä esimerkiksi ole maailman kansalainen, tai suomen kansalainen, jos yk:n ja kalevalan päivä eivät ole sinulle erityisiä?

No joo tietysti naistenpäivää on helpompi fiilistellä, kun sillä on konkreettisempi nimitys ja merkitys, mutta se on kuitenkin varsinaiselta merkitykseltään aika kaukana esim äitienpäivästä ja syntymäpäivästä.

Vierailija
5/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kansainv%C3%A4linen_naistenp%C3%A4iv%C3%A4

Ennemminkin minusta olisi noloa, jos mieheni ei tietäisi naistenpäivän tarkoitusta. Huomiota saan muulloinkin.

Vierailija
6/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin yhden naisen joka mököttää ja kiukuttelee viikon jos ei saa kukkia tänään!

Vierailija
7/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenpäivää on hauskempi juhliakin kuin äitienpäivää. Naistenpäivä on melkein kuin syntymäpäivä, yhtä merkittävä. On paljon helpompaa olla nainen kuin äiti. Äitys asettaa vaateita, nainen olen ihan omastakin takaa, sen eteen ei tarvitse ponnistella. Siksi se olisi kiva juhlapäiväksikin. Olit odella luksusta ja juhlaa kun mies yhden kerran muisti mua korulla naistenpäivänä. Sen täydellisempää lahjaa tuskin voi mieheltä saada.

sitä merkittävämpää, mitä helpompaa juhlan aihe on? Eikö sen pitäisi olla päinvastoin? Eikö juhlan aiheet ole yleensä jotain isompia saavutuksia ja siksi merkittäviä? Tuolla sinun logiikallasi koulun keskeyttäneen pitäisi juhlia, koska hänellä oli helpompaa kuin sillä, joka valmistui koulusta.

Todella ihmettelen tätä logiikkaasi.

Vierailija
8/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin nimenomaan, että olemme puhuneet tyttöjen ja naisten päivästä, ja kiinnittäneet huomiota juuri heihin, joille on ollut onnettomuus syntyä tyttönä.

Tytär kyllä odottaa iskältään myös kukkakimppua - ja sen varmasti saakin (se lienee sitten yhteinen minulle ja tytölle). Joskus olen saanut suklaatakin.

Tyttösi ei ole nainen vaan lapsi... Pienestä asti opetatte tytöillenne että jonain tiettynä päivänä pitää saada lahjoja ja kukkia yms. Ja näitä päiviähän riiittää! Ysätvänpäivää, äitienpäivää, naistenpäivää, kirjan ja ruusun päivää, nimipäivää, syntymäpäivää, toisen nimen nimipäivää, joulua jne.

Ahdistaa tämä länsimaiden materialismi. Onneksi jokunen oli tässäkin ketjussa tajunnut naistenpäivän oikean merkityksen.

Vierailija
9/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jokunen oli tässäkin ketjussa tajunnut naistenpäivän oikean merkityksen.

Vierailija
10/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä merkittävämpää, mitä helpompaa juhlan aihe on? Eikö sen pitäisi olla päinvastoin? Eikö juhlan aiheet ole yleensä jotain isompia saavutuksia ja siksi merkittäviä? Tuolla sinun logiikallasi koulun keskeyttäneen pitäisi juhlia, koska hänellä oli helpompaa kuin sillä, joka valmistui koulusta.

Todella ihmettelen tätä logiikkaasi.

Vierailija
11/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta musta on silti kiva jos mies muistaa. Nyt on ulkomailla ja ei ole vielä ainakana soittoa kuulunut, tiedän kyllä että soittaa tänään mutta muistaako naistenpäivän?

Miellä mies muistaa myös muina kuin tiettyinä juhlapäivinä, mutta ihan kiva sen on tälläsenä päivänäkin jotain saada, vaikka edes se hyvää naistenpäivää toivotus :)

Vierailija
12/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naistenpäivästä on tehty kaupallinen "osta naiselle lahja, koska se on nainen" - päivä. Mielestäni se hämärtää naisten päivän oikean tarkoituksen - muistuttaa ja kiinnittää huomiota naisten oikeuksiin ja tasa-arvoon, jotka eivät vielä ole lähellekään toteutuneet ympäri maailman

Vierailija
13/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy tässä: kun aloin seurustella mieheni kanssa asuimme eri paikkakunnilla. Naistenpäivänä kun palasin töistä, kotiovella odotti upea kukkakimppu. Ja jokaisena naistenpäivänä sen jälkeenkin, jo kymmenen vuoden ajan, mieheni on antanut minulle kukkia. Ihailee naiseuttani ja on kiitollinen siitä, että toisemme löysimme ja rakastuimme.

Vierailija
14/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkään kalenteriin merkityt lahjontapäivät eivät ole tärkeitä, itsekin keskityn enemmän lasten merkkipäivien muistamiseen. Valmiin ruoan otan kyllä mielelläni vastaan, mutta ne lahjat ja kukat on kiva saada ihan tavallisena arkipäivänä -ja onneksi näin meillä toimitaankin!

Vierailija
15/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naistenpäivästä on tehty kaupallinen "osta naiselle lahja, koska se on nainen" - päivä. Mielestäni se hämärtää naisten päivän oikean tarkoituksen - muistuttaa ja kiinnittää huomiota naisten oikeuksiin ja tasa-arvoon, jotka eivät vielä ole lähellekään toteutuneet ympäri maailman

Niinku naistenpäivän viettämisen kannalta. Eihän se mitenkään edistä tasa-arvoa tai oikeudenmukaisuutta yhtään missään, et kalenteriin on merkitty joku päivä jonkun nimiseksi.

Minusta naistenpäivän tarkoitus on juhlia naisia. Vähän niinkuin venäläiset tekevät.

Vierailija
16/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuollainen ole naistenpäivän tarkoitus? EI mun mieheni tuollaisia muista. :)

Mä saan mieheltäni yllätyslahjoja ja joskus kukkiakin ihan tavallisina päivinä. Mieheni saattaa nähdä jotain (vaate, tavara, koru...), josta ajattelee mun tykkäävän - ja ostaa.

Viimeksi muisti, kumma kyllä, ystävänpäivänä. Oli ostanut sellaisen sydänkaulakorun.

Vierailija
17/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä mies joka ei muista omaa naistansa edes onnittelemalla on kyllä tosi nolo.

Vierailija
18/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukilla 23.2?

Vierailija
19/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, oikein hävettää sellasten naisten puolesta jotka kuvittelee että naistenpäivässä on kyse siitä että heidän pitää saada lahjoja. Aika monet ei tunnu tosiaan tietävän yhtään mistä tässä on kyse, ainakin kun näitä joitain kommentteja täälläkin lukee.

Vierailija
20/45 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin wikipedian mukaan.

Niinpä, oikein hävettää sellasten naisten puolesta jotka kuvittelee että naistenpäivässä on kyse siitä että heidän pitää saada lahjoja. Aika monet ei tunnu tosiaan tietävän yhtään mistä tässä on kyse, ainakin kun näitä joitain kommentteja täälläkin lukee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä