Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ketään päihdeäitiä paikalla?

Vierailija
08.03.2011 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muuttanut jo kotoa? Onko se muuten kans sit päihdeäiti?

Vierailija
2/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paikalla. onko kysyttävää? olen rv 29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä käytät ja miksi?

Vierailija
4/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tietää vasta viikolla 14 olevani raskaana. Lopetin siihen paikkaan kaikki suonensisäiset, lääkkeet sekä alkoholin. En ole kertaakaan niihin retkahtanut (paitsi yksi lasillinen punkkua jouluna). Tunnen olevani huono äiti, koska poltan vielä kannabista pari kertaa viikossa ja poltan tupakkaa. En haluaisi edes äidiksi! Olen vasta 20.

Vierailija
5/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä käy lasta sääliksi

Vierailija
6/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat varmaan tukea/apua äitiyteesi ja neuvolassa tiedetään tilanteestasi? Tsemppiä.

Sain tietää vasta viikolla 14 olevani raskaana. Lopetin siihen paikkaan kaikki suonensisäiset, lääkkeet sekä alkoholin. En ole kertaakaan niihin retkahtanut (paitsi yksi lasillinen punkkua jouluna). Tunnen olevani huono äiti, koska poltan vielä kannabista pari kertaa viikossa ja poltan tupakkaa. En haluaisi edes äidiksi! Olen vasta 20.

Vierailija
7/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä käy lasta sääliksi

houkutella joku esiin ja haukkua paskaks..KATO PEILIINN!!!

Vierailija
8/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saat lapsesi, rakastut häneen sydämesi pohjasta. Se huoli ja huono omatunto joka tulee raskaudenaikaisesta päihteidenkäytöstä on hirvittävä. Pystyt olemaan nyt loppuraskauden päihteittä, poltat sitten vaikka tupakkaa, mutta vähennä sitäkin. Raskauden jälkeen teet sitten omat päätöksesi jatkatko vetämistä vai et. Todennäköisesti et, äitiys on ihanaa. Tsemppiä, voimia ja erityisesti itsekuria. Älä mokaa kadut sitä myöhemmin, TAKUUVARMASTI.

Vierailija
9/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt neuvolan kautta psykiatrisella juttelemassa, mutta neuvolassa en ole uskaltanut puhua asiasta, koska olen kuullut, että monet lapset huostaanotetaan saman tien synnytysosastolla! Vaikka äiti ei enää käyttäisi. Psyk.hoitajille olen kuitenkin kertonut, ja he ovat minua tukeneet. Jotenkin heidän puheistaankin paistaa läpi se, että ei ehkä kannata kertoa jos haluaa pitää lapsen (vaikkei kukaan minulle tietenkään ole niin sanonut)

Vierailija
10/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huolta lapsestasi.

Olen käynyt neuvolan kautta psykiatrisella juttelemassa, mutta neuvolassa en ole uskaltanut puhua asiasta, koska olen kuullut, että monet lapset huostaanotetaan saman tien synnytysosastolla! Vaikka äiti ei enää käyttäisi. Psyk.hoitajille olen kuitenkin kertonut, ja he ovat minua tukeneet. Jotenkin heidän puheistaankin paistaa läpi se, että ei ehkä kannata kertoa jos haluaa pitää lapsen (vaikkei kukaan minulle tietenkään ole niin sanonut)

Vierailija
11/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat siis kuitenkin antaa lapsen pois?

Vierailija
12/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat siis kuitenkin antaa lapsen pois?

Vierailija
13/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautesi on antanut sinulle voimaa vähentää päihteidenkäyttöäsi - haluat siis lapsellesi hyvää ja se on hieno juttu! Haluat varmaan myös, että lapsesi ei syntymänsäkään jälkeen kärsi turhaan? Lapsellesi olisi eduksi, että hän syntymänsä jälkeen saisi hoitoa vieroitusiureisiinsa! Käytä nyt tämä raskausaika hyväksesi, mene hoitoon ja kerro neuvolassa päihteistä ja pääset erikoissairaanhoidon seurantaan! Lastasi ei oteta huostaan, mikäli pystyt tarjoamaan lapsellesi huumeettoman/päihteettömän kodin, vaan saat apua ja tukea siihen! Ellet siihen pysty, niin minusta valitettavasti lapsellasi on oikeus tarvitsemaansa hoitoon ja huolenpitoon vaikka huostaanotettuna! Tee elämäsi rohkein teko, kerro päihteidenkäytöstäsi ja ota apu vastaan! Mitä varhaisemmin, sitä parempi! Voimia!

Vierailija
14/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vahinkoraskaus.. Aion kyllä pitää lapsen. Olen saanut asioitani onneksi nyt hoidettua, kun ei mene rahat enää subuun. Aluksi oli ajatus, että olisin antanut vauvelin pois, mutta nyt kun on kaikki velat maksettu ja kämppäkin hankittu ja sisustettu niin aion pitää. Jotenkin ne asiat lutviutuu paljon helpommin selvinpäin.

Vierailija
15/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierotusoireitahan ei lapsella syntyessään ole (kannabis ei niitä aiheuta), paitsi tupakasta. Mutta en varmasti aijo enää alottaa. Kun on 8 vuotta tuhonnut elämäänsä ja nyt saa sen kuntoon, niin en varmaan mene enää takasin! Toki kannabis ja tupakka on todella vaarallisia, ja minulla on niistä huono omatunto. Olen ollut ilman piikkiä kuitenkin jo 15 viikkoa!

Vierailija
16/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on alinta roskasakkia.

Jokainen sössiköön oman elämänsä miten sattuu, mutta et lapsenkin ??!

Itsekästä!

Vierailija
17/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisko pitää tämä ketju asiallisena.

on alinta roskasakkia.

Jokainen sössiköön oman elämänsä miten sattuu, mutta et lapsenkin ??!

Itsekästä!

Vierailija
18/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat fiksusti ja aikuismaisesti. Kunhan saat tarpeeksi tukea, niin tulet varmasti olemaan ihan hyvä äiti lapsellesi.

Oli vahinkoraskaus.. Aion kyllä pitää lapsen. Olen saanut asioitani onneksi nyt hoidettua, kun ei mene rahat enää subuun. Aluksi oli ajatus, että olisin antanut vauvelin pois, mutta nyt kun on kaikki velat maksettu ja kämppäkin hankittu ja sisustettu niin aion pitää. Jotenkin ne asiat lutviutuu paljon helpommin selvinpäin.

Vierailija
19/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on alinta roskasakkia. Jokainen sössiköön oman elämänsä miten sattuu, mutta et lapsenkin ??! Itsekästä!

Vierailija
20/22 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran sanot viestissä 5 ihan suoraan ettet lasta halua!

Mitä valmiuksia sinulla on vanhemmuuteen? Vollotat että olet vasta 20? Minun anoppi oli 16 kun häneltä vaadittiin aborttia, ei tehnyt ja onnistunut kasvattamisessa loistavasti! Yksi parhaimpia äitejä on.

Mutta sinä? Mitä sinä teet? Olet varmaan yksin? Sun kaveripiiri on varmaan samaa paskaa. Mitä teet kun raskaus loppuu ja menojalkaa vipottaa? Miten helposti sorrut ja miten sun lapsen sitten käy?

Ei sisustaminen ole tärkeää. Vaan se että rakastat ja haluat lastasi. Anna jonkun muun tehdä se jos et pysty asioistasi neuvolassa edes puhumaan niin miten selviät? En usko että mikään terapeutti on sulle vihjannut ettei sun asioista neuvolassa voi puhua ettei lapsia oteta huostaan!!! Tämä on juurikin sun pään sisäinen vamma: sinä ajattelet näin. Se ei ole todellisuutta.

Todellisuutta on se, että päihdeäiti voi olla hyvä, rakastava äiti lapselleen siinä missä muutkin naiset MUTTA hän saa tukea.

Sinusta siis ei ole järkevää puhua neuvolassa että asisit tukea? Sinulla on vaan pelko että menetät lapsen. No mitä se puhe oli ettet halua äidiksi oli??????

Ei neuvola ole joku paikka jossa vaanitaan perheellisiä ja lapset viedään heti kun mahdollista!

Tukea ja apua sinä tarttet, jos meinaat lapsesi parasta. Minusta lapset saa ottaa pois perheistä joissa lapsen parasta ei ajatella.