Antaisitko anteeksi pettämisen, siis pitempiaikaisen?
Kuukausia jatkunut suhde. Toinenkin osapuoli naimisissa, tapaamiset pikaisia olleet.
Siis mulle käynyt näin ja lasten takia tuntuu pahalta ajatus erosta, mutta ylpeys ei nyt vaan tunnu antavan millään anteeksi.
Kommentit (25)
mutta en antaisi anteeksikaan.
Jättäisin sitten muutaman vuoden kuluttua kun lapset ovat vähän isompia, ellei mies sitten itse lähtisi kävelemään kun seksi loppuisi (ja todellakin loppuisi jos mies jäisi kiinni pitkäaikaisesta pettämisestä).
Reilut 10 vuotta sitten tein sen virheen, että annoin anteeksi. Useita vuosia meillä menikin hyvin, saatiin yksi lapsikin lisää, mutta nyt pari vuotta on taas ollut sellaista, että en luota mieheen pätkääkään. Hän on pari kertaa jäänyt jo kiinni viestittelyistä toisten naisten kanssa enkä usko, että se on edes ollut pelkkää viestittelyä. Meillä ei vaan ole enää mitään yhteistä, ei mitään. Mulla ei ollut silloin aikoinaan voimia jättää häntä, ja uskoin ja luotin, että kaikki kääntyy hyväksi. Voi miten tyhmä olinkaan. Toisaalta, ei meillä olisi tuota kuopusta, jos silloin oltaisiin erottu.
paska tilanne, mieti tosi tarkkaan mitä teet
pitäis sen ylpeyden pikkuhiljaa nostaa päätään
ja muista, että sä et ole tehnyt mitään väärää
varatun työkaverini kanssa jo reilun vuoden verran..
Toinen on tahallaan pettänyt luottamuksesi tietäen, mitä seuraa. Ei osoita kovin suurta kunnioitusta.
Minulle perhe on tärkeämpi kuin oma ylpeyteni. Enkä kokisi tehneeni mitään väärää. Ja asioilla tuppaa olemaan niin monta puolta.
Mutta siis perheeni koettaisin tuossa tilanteessa pelastaa. Näin siis luulen ilman kokemusta asiasta.
Se yksi/ensimmäinen kerta kun harvoin jää viimeiseksi :(
Edellisessä suhteessa tein virheen ja annoin anteeksi. Suhde jatkui vuosia sen jälkeen, mutta ei enää samanlaisena. Luottamus on kuitenkin iso osa suhdetta, eikä se oikein toimi jos luottamus on mennyt.
Ei olla kovin läheisiä oltu pitkään aikaan, mutta en silti osannut tällaista odottaa, olen vaan niin pettynyt mieheen. Luulin, että on luotettava ja mies itse aina mukamas halveksinut pettäjiä. Jos ei lapsia olisi, olisin jo heittänyt pihalle ukon. Millä tällaisenkin asian voi päättää viisaasti, ettei myöhemmin kaduta.
Toisen miehen hajut paljastaa. Mies ei välttämättä tiedä sitä, mutta aistii sen ja käytös on sen mukaista. Kiukuttelua, joskus haluttomuutta toisinaan agressiivisuutta ja kovaa alkoholinkäyttöä tai harrastusten pariin pakenemista.
Miehen reviirin tuoksut ovat selvät, mikäli väränlainen kusimulkku tuoksuu heidän horossaan, käytös muuttuu pikkuhiljaa ja vuosien päästä tulee ero. Nämä ovat ihmisen eläimellisen puolen reaktioita. Ette voi valheellisesti peittää ja säilyttää suhdettanne. Miehen vaistot ajavat hänet tiehensä perheen luota.
Mutta annoin anteeksi. Ei olisi kannattanut ehkä tai ainakin asia olisi pitänyt hoitaa toisin. Lakaistiin kaikki maton alle vaan.
Eli samaa suosittelen sinulle ap. Jos miehesi väittää rakastavansa sinua, sopikaa tapaaminen, jossa kaikki juttelette yhdessä, myös tuo nainen, jonka kanssa petti pidempään ja puhukaa asiat selviksi aikuismaisesti, jos mahdollista.
Lisäksi suosittelisin pariterapiaa teille.
Ei rakkautta kannata hukkaan heittää, jos sitä on.
Toisen miehen hajut paljastaa. Mies ei välttämättä tiedä sitä, mutta aistii sen ja käytös on sen mukaista. Kiukuttelua, joskus haluttomuutta toisinaan agressiivisuutta ja kovaa alkoholinkäyttöä tai harrastusten pariin pakenemista. Miehen reviirin tuoksut ovat selvät, mikäli väränlainen kusimulkku tuoksuu heidän horossaan, käytös muuttuu pikkuhiljaa ja vuosien päästä tulee ero. Nämä ovat ihmisen eläimellisen puolen reaktioita. Ette voi valheellisesti peittää ja säilyttää suhdettanne. Miehen vaistot ajavat hänet tiehensä perheen luota.
Ja tiedän melkein kuka tämän olisi voinut kirjoittaa. Eräs mies, jonka etunimi on Timo!
Mikäli mun mies pettäisi edes kerran, niin sille tulis noutaja...ja voitte uskoa et se ei ole kultainen tai labradori....
Mikäli mun mies pettäisi edes kerran, niin sille tulis noutaja...ja voitte uskoa et se ei ole kultainen tai labradori....
riippuu siitä miten mies katuu tekoaan? Meillä tilanne oli toisinpäin. Mutta jos oikeasti katuu, toinen osapuoli kyllä näkee sen. Ja pelkoa ei ole että toiste sama tapahtuisi. Ei siihen kamalaan tilanteeseen toista kertaa halua jos perhettään/puolisoaan arvostaa. Eli ei voi yleistää että jos kerran pettää, sama tapahtuu toistekin.
-mies oikeasti katuu ja on pahoillaan
-mies menee yksilöterapiaan
-yhdessä pariterapiaan.
Raskaan myllyn läpi antaisin anteeksi.
Kammottava tilanne! Itse olen nuorempana ollut täysin ehdoton, samoin myös mieheni. Nyt olen jo sitä mieltä, että jos mieheni pettäisi minua esim. baarireissun päätteeksi, voisin antaa anteeksi. Meillä on parisuhteessamme omat ongelmamme, ja tietyllä tasolla voisin ymmärtää kännisekoilun. Lapsiani en laittaisi kärsimään miehen humalaseikkailusta.
Sen sijaan tuollainen tietoinen suhteen ylläpito on kamalaa luottamuksen pettämistä, tahallista ja loukkaavaa. En usko, että pääsisin siitä yli. Suuri osa tässä on nyt miehesi käytöksellä. Jos hän on paniikissa ja aivan hajalla, tajuaa oman käytöksensä hirveyden ja on valmis pariterapiaan ja mihin tahansa saadakseen avioliittonne toimimaan, neuvoisin yrittämään kaikin tavoin. Sen sijaan jos mies syyttää suhteenne tilaa tai sinua suoraan, puolustelee ja keksii tekosyitä/todellisia ongelmia, jotka muka ajoivat hänet siihen, neuvon heittämään pihalle pikaisesti. Turhaan on jäädä suhteeseen, jossa toinen oikeuttaa oman inhottavan käytöksensä sillä, että teidän parisuhteenne ei ollutkaan täydellinen. Asiat voidaan hoitaa monella tavalla, ja pettäminen on aina valinta.
Petän miestäni, jokaisena päivänä aina töiden jälkeen hänen pomonsa kanssa. Silti ukko ei haista tai maista mitään. Ei edes ihmetellyt, kun sai ylennyksensä.